مارک زاکربرگ دست از سر اپل ویژن پرو برنمی‌دارد

یک‌شنبه ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۶
مطالعه 2 دقیقه
اپل ویژن پرو روی میز
مارک زاکربرگ همچنان به انتقاد از اپل ویژن پرو ادامه می‌دهد و هدست‌های متا را بهتر و ارزشمندتر می‌داند.
تبلیغات

مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا، در تردز هدست واقعیت مجازی ۳٬۵۰۰ دلاری اپل را با هدست ۵۰۰ دلاری متا مقایسه کرد و محصول شرکت خودش را بهتر دانست.

گفته‌ی مارک زاکربرگ در قالب چند پست با بندیکت ایوانز مطرح شد. ایوانز نوشت:‌ «من واقعاً از مهندسان متا تعجب کرده‌ام که ادعا می‌کنند ویژن پرو مانند متا کوئست است. اپل دستگاهی را می‌فروشد که متا می‌خواهد ظرف سه تا پنج سال به تکنولوژی آن دست یابد و کوئست با قیمتی که اپل می‌خواهد طی سه تا پنج سال آینده به آن برسد، فروخته می‌شود.»

زاکربرگ پاسخ داد: «ما می‌گوییم هدست واقعیت مجازی متا بهتر است. اگر وزن دستگاه‌های ما در عرض سه تا پنج سال به اندازه‌ی دستگاه آن‌ها شود، عوارض آن را داشته باشد یا ورودی‌های دقیقی نداشته باشد، به این معنی است که ما بسیار پسرفت کرده‌ایم.»

زاکربرگ اضافه کرد: «بله، وضوح ویژن پرو بالاتر است، اما از بسیاری جهات بدتر است. هدف ما تبدیل شدن به آن نیست.»

اپل از زمانی که هدستش برای پیش‌سفارش در دسترس قرار گرفت، بیش از ۲۰۰ هزار واحد ویژن پرو در عرض چند ماه فروخته است؛ در مقایسه با فروش ۲۰ میلیون واحد هدست متا در چهار سال اخیر.

در گزارش مالی سه‌ماهه‌‌ی چهارم متا در سال ۲۰۲۳، بخش Reality Labs این شرکت برای اولین بار از یک میلیارد دلار درآمد عبور کرد. Reality Labs همان کسب‌و‌کاری است که روی هدست‌های متا تمرکز دارد.

ایوانز و زاکربرگ به بحث در مورد مزایا و معایب وضوح بالاتر در دستگاه اپل بحث کردند و زاکربرگ در نهایت گفت که انتخاب اپل برای وضوح بالاتر، ارگونومی بهتر و کم بودن تاری حرکت، به‌خصوص زمانی که وضوح کوئست نیز بسیار خوب است، انتخاب بهتری محسوب نمی‌شود.

زاکربرگ در یک بررسی دقیق در اینستاگرام، دستگاه را از همه‌ی جوانب -از قیمت گرفته تا مشخصات- بررسی کرد. طبق گزارش‌ها، او در یک جلسه‌ی داخلی به کارمندان متا گفت که دیدگاه اپل از یک هدست واقعیت مجازی «آن چیزی نیست که من می‌خواهم.»

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات