مقایسه شیائومی می بند 4 با دست بندهای هوشمند مطرح بازار

جمعه ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۲
مطالعه 7 دقیقه
دست‌بند هوشمند جدید شیائومی، یعنی می بند 4، به‌تازگی معرفی شده است. در این مقاله، به مقایسه‌ی این دست‌بند، با رقبای سرسخت خودش پرداخته‌ایم.
تبلیغات

دست‌بندهای هوشمند روزبه‌روز مورد توجه بیشتر کاربران قرار می‌گیرد. علت این توجه روزافزون احتمالا نمایشگرهای نسبتا بزرگ و ظرفیت بالای باتری این دست‌بندهای هوشمند در عین اندازه‌ی کوچک آن‌ها است. تمرکز اصلی برخی شرکت‌ها، تولید دست‌بندهای هوشمند ورزشی است که شیائومی می‌ بند 4 یکی از این دست‌بندهاست. در ادامه، به مقایسه‌ی این دست‌بند، با سایر دست‌بندهای برتر موجود در بازار می‌پردازیم.

xiaomi mi band 4

شیائومی می بند 4

شیائومی می بند 4، 21 خردادماه معرفی شد. این نسل از دست‌بندهای هوشمند شیائومی، از لحاظ طراحی، تفاوت چندانی با نسل‌های قبلی ندارد و عمده‌ی تفاوت آن در صفحه‌ی نمایش بهبودیافته‌اش است. اما در بازار پر از رقابت دست‌بندهای هوشمند، خوب است نگاهی مقایسه‌ای به این دست‌بندهای داشته باشیم. دست‌بندهای هوشمند متعددی در بازار موجود است اما، در این مقاله به مقایسه شیائومی Mi Band 4 با دست‌بندهای زیر می‌پردازیم:

  • شیائومی می بند 3
  • هواوی بند 3 پرو
  • آنر بند 4
  • گارمین ویواسپرت
  • فیت‌بیت چارج 3
  • سامسونگ گیر فیت 2 پرو

مشخصات

شیائومی می بند 4

شیائومی می بند 3

هواوی بند 3 پرو

آنر بند 4

گارمین ویوواسپرت

فیت بیت چارج 3

سامسونگ گیر فیت 2 پرو

صفحه‌نمایش

AMOLED 0.95 اینچی لمسی

OLED 0.78 اینچی لمسی

OLED 0.95 اینچی لمسی

AMOLED 0.95 اینچی لمسی

1.38 اینچی لمسی

OLED لمسی

Super AOLED 1.5 اینچی لمسی 

وزن و ابعاد

(میلی‌متر)

۲۱.۱ گرم

۲۶ گرم

17.9x46.9x12 

۲۵ گرم

19x45x11

۲۰ گرم

11.5x43x17.2 

۲۴.۱ و ۲۷ گرم

21x10.9

۱۴ گرم

36.2x11.9x22.3

۳۴ گرم

51.3x25.0 

باتری

135

mAh 

110

mAh 

100

mAh 

نامعلوم

نامعلوم

نامعلوم

200

mAh 

مقاومت

IP68 مقاوم تا عمق 50 متری آب

-10º to 50ºC

IP68 مقاوم تا عمق 50 متری آب

-10º to 50ºC

مقاوم دربرابر آب

-10 ° C to + 45 ° C

مقاوم دربرابر آب و گردوخاک

مقاوم دربرابر آب

مقاوم دربرابر آب

-10 to 45ºC

مقاوم دربرابر آب

ارتباط با موبایل

Android 4.4 / iOS 9.0 و بالاتر

بلوتوث 4.0 و بالاتر

Android 4.4 / iOS 9.0 و بالاتر

بلوتوث 4.0 و بالاتر

Android / iOS

Android / iOS

Android / iOS

Android / iOS

Android / iOS

سنسورها

بلوتوث 5.0

شتاب سنج 6 محوره

ضربان سنج قلب

NFC (در ورژن NFC دار)

بلوتوث 4.2

شتاب سنج

ضربان سنج قلب

NFC (در ورژن NFC دار)

بلوتوث 4.2

شتاب سنج 6 محوره

ضربان سنج قلب

بلوتوث 4.2

شتاب سنج 6 محوره

ضربان سنج قلب

بلوتوث 4.2

شتاب سنج 

ضربان سنج قلب

فشار سنج

ارتفاع سنج

GPS

بلوتوث 4.0

شتاب سنج 3 محوره

ضربان سنج قلب

NFC (در ورژن NFC دار)

بلوتوث 5.0

شتاب سنج 

فشار سنج

ژیروسکوپ

ضربان سنج قلب

قیمت

۱۶۹ یوان (حدود ۲۱.۶ یورو)

۲۴.۹۹ یورو

۵۵ یورو

۳۴.۹۴ یورو

از ۱۱۸ یورو

۱۳۴.۹۵ یورو

از ۱۲۹ یورو

رزولوشن و رنگ صفحه‌نمایش

یکی از تفاوت‌های شیائومی بند 4 نسبت به نسل قبلی صفحه‌نمایش بزرگتر آن است. به‌گفته  Xiaomi، نمایشگر این دست‌بند، ۳۹/۹ درصد نسبت به نسل قبلی بزرگتر است؛ اما، رزولوشن و اندازه‌ی صفحه‌ی نمایش شیائومی Smart Band 4 نسبت به سامسونگ گلکسی فیت 2 پرو کمتر است. صفحه‌ نمایش می بند 4، یک صفحه‌ی 0.95 اینچی است که اندازه‌ای عادی محسوب می‌شود.

garmin vivosport

فیت‌بیت چارج 3

گارمین ویواسپرت

honor band 4

آنر بند 4

نمایشگر شیائومی بند 4، یک پنل AMOLED است و بنابراین کیفیت رنگ آن، مشابه چیزی است که قبلا در دستگاه‌هایی چون ساعت سامسونگ گلکسی گیر اکتیو، دیده‌ایم. مزیت پنل AMOLED آن است که در محیط‌هایی با نور زیاد، با هیچ مشکلی در روبه رو نخواهیم شد. در مقابل، در دست‌بند Fitbit Charge 3، با مشکل عدم کیفیت رنگ نمایشگر در نور زیاد مواجهیم.

طراحی

همان‌طور که اشاره کردیم، طراحی شیائومی می‌ بند 4، کپی نسل قبلی آن، یعنی می بند 3 است؛ با این تفاوت که در نسل جدیدتر، وزن دستگاه کمتر شده است. بند Xiaomi Mi Band 4 از جنس پلاستیک است که همه‌ی نواحی اطراف نمایشگر را پوشانده است. در قسمت پایینی نمایشگر نیز، دکمه‌ای مشابه آن‌چه در می بند 3 دیدیم، تعبیه شده است.

huawei band 3

هواوی بند 3

samsung gear fit 2 pro

سامسونگ گیر فیت 2 پرو

برخلاف می بند 4 و ویواسپرت که بند‌هایی پلاستیکی دارند، در هواوی بند، فیت‌بیت چارج 3 و آنر بند، از بندهای سیلیکونی استفاده شده است. در مورد سامسونگ گیر فیت 2 پرو، باید اشاره کنیم که این دستگاه صفحه‌نمایش نسبتا عریضی دارد که شاید تا حدودی آن را به یک ساعت هوشمند شبیه کرده است تا یک دست‌بند!

سازگاری و قابلیت‌ها

در مورد قابلیت‌ها و میزان مقاومت دست‌بندهای هوشمند، نکات بسیار زیادی را می‌توان عنوان کرد. طبق گفته شیائومی، می‌توان از دست‌بند شیائومی می بند 4 در هنگام شنا استفاده کرد و بنابراین در مقابل آب، مقاوم است.

xiaomi mi band 4 waterproof

شیائومی می بند 4

شیائومی می بند 4، طیف وسیعی از قابلیت‌ها را ارائه‌ می‌دهد. برای اثبات این مدعی کافی است نگاهی به اپلیکیشن آن که به خوبی با موبایل سازگار شده است بیندازیم. می بند 4، مانند همه‌ی دست‌بندهای دیگر قابلیت گام‌شماری و اندازه‌گیری ضربان قلب را دارد. می بند 4، به قابلیت‌های متعدد دیگری همچون قابلیت محاسبه‌ی میزان کالری مصرف‌شده و روشن شدن صفحه‌نمایش با بلند کردن دست مجهز شده است.

یکی از تفاوت‌های Xiaomi Mi Band 4 با نسل قبلی، یعنی می بند 3، ارتقای تکنولوژی بلوتوث است. می بند 4، به فناوری Bluetooth 5.0 مجهز شده است، درحالی‌که نسل قبلی از Bluetooth 4.2 استفاده می‌کرد.

حافظه ذخیره‌سازی و شارژدهی

میزان شارژدهی دست‌بندهای هوشمند تا حد زیادی به قابلیت‌های فعال آن‌ها و مد تنظیم‌شده بستگی دارد. میزان شارژدهی باتری در Fitbit Charge 3 و  Garmin Vivosport در حالت عادی (با روشن بودن ضربان سنج قلب) تا ۷ روز و Honor Band 4 است. اما می‌توان این مقدار را در حالت کلاسیک به ۱۷ روز و در حالت استندبای به ۲۶ روز افزایش داد! شارژدهی گیر فیت 2 پرو در حالت عادی حدود سه روز و در می بند 4، بیش از یک هفته است. اما، با تغییر مد و غیرفعال کردن برخی قابلیت‌ها، می‌توان این مقدار را به ۲۰ روز (۱۵ روز در ورژن همراه‌با NFC) افزایش داد.

xiaomi mi band 3

شیائومی می بند 3

یکی دیگر از تفاوت‌های بارز در بین دست‌بندهای هوشمند، تفاوت در میزان حافظه‌ ذخیره‌سازی است. شیائومی می بند 4، مجهز به ۱۶ مگابایت حافظه داخلی و ۵۱۲ کیلوبایت رم، شده است. بنابراین، گیر فیت 2 پرو، با 4 گیگابایت حافظه داخلی، همچنان در این مولفه یکه‌تاز حوزه دست‌بندهای هوشمند است.

قیمت

قیمت عرضه‌ی می بند 4، هنوز اعلام نشده است اما احتمال داده می‌شود، با قیمتی در حدود ۲۵ تا ۳۰ یورو عرضه شود.بنابراین قیمتی بسیار مناسب و پایین‌تر از سایر دستگاه‌های مورد بررسی دارد. البته قابل ذکر است که کاهش قیمت، اغلب با کاهش امکانات همراه است؛ اما، امکانات و قابلیت‌های شیائومی می بند 4، احتمالا برای اکثر کاربران کافی و راضی‌کننده است.  

قیمت به‌روز، مشخصات فنی و هر اطلاعاتی که برای خرید ارزان و آگاهانه‌ی انواع ساعت‌ها و دستبندهای هوشمند نیاز دارید را در بخش محصولات زومیت بیابید؛ مقایسه‌ی مشخصات فنی انواع ساعت‌های هوشمند اپل، سامسونگ و شیائومی درکنار گالری تصاویر رسمی محصولات همگی در این بخش در دسترس شما خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات