آلفا نوبیا؛ گوشی هوشمندی که به مچ دست بسته می‌شود

سه‌شنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
ویدئویی از طرح مفهومی گوشی هوشمند آلفا نوبیا که همانند ساعت هوشمند به مچ دست بسته می‌شود؛ منتشر شد.
تبلیغات

نوبیا، تولیدکننده‌ی گوشی هوشمند چینی است که قرار است در فصل چهارم سال ۲۰۱۸، محصول جدید خود به نام آلفا نوبیا را به بازار معرفی کند. آلفا نوبیا، یک گوشی هوشمند است که همانند ساعت‌های هوشمند به مچ دست کاربر بسته می‌شود؛ و بیشتر از آنکه شبیه گوشی هوشمند باشد، به گجت‌‌های پوشیدنی شباهت دارد.

طرح مفهومی Nubia Alpha در ویدئوی تبلیغاتی به‌نمایش گذاشته شده است. لزوما آنچه در ویدئو دیده ‌می‌شود، همان‌ چیزی نخواهد بود که بعدا در بازار شاهد معرفی آن خواهیم بود. با توجه به ویدئوی مفهومی طراحی آلفا نوبیا، از نظر زیبایی‌شناسی، شبیه به دستبند است. آلفا نوبیا از نمایشگر OLED انعطاف‌پذیر و نسخه‌ی نامشخص سیستم‌عامل اندروید او‌ اس بهره خواهد برد. هنوز مشخص نیست که آلفا نوبیا قرار است به‌عنوان یک گوشی هوشمند مستقل به‌کار گرفته شده یا خیر.

از نظر طراحی، یکی از ویژگی‌‌های قابل‌توجه آلفا نوبیا، نمایشگر با قابلیت صفحه‌ لمسی بزرگ آن است که در حدود یک‌سوم بند فلزی و با کیفیت دستبند را به‌ خودش اختصاص داده است. به‌منظور قرار دادن دوربین، دکمه‌ و میکروفون روی گوشی هوشمند با طراحی ساعت مچی، در قسمت میانی، طراحی مربعی شکل آلفا نوبیا به‌ چشم می‌آید. انتظار می‌رود که باتری گوشی نیز در همین قسمت قرار داده شده باشد. باز و بسته کردن بند فلزی و با کیفیت آلفا نوبیا بسیار خوب و راحت طراحی شده است تا کاربران بتوانند گوشی هوشمند با طرح ساعت مچی را راحت از روی دست باز کرده و به دست خود ببندند.

آلفا نوبیا

اگر به ویدئوی تبلیغاتی دقت کنید، متوجه طراحی نمایشگر انعطاف‌پذیر و بدون حاشیه‌ی آلفا نوبیا می‌شوید. همچنین برخی اپلیکیشن‌ها از جمله پخش موسیقی، اپلیکیشن آب‌وهوا و برنامه‌های کاربردی دیگری مثل دریافت تماس را روی نمایشگر به‌نمایش گذاشته شده‌اند. آلفا نوبیا قابلیت اتصال به شبکه‌ی 4G، وای‌فای، اتصال بلوتوث را دارد و آیکون‌های برنامه‌ها روی نمایشگری که همچون نوار باریکی طراحی‌ شده است؛ دیده می‌شود. با وجودی که ویدئوی مفهومی آلفا نوبیا در نمایشگاه ایفا ۲۰۱۸ برلین به‌نمایش گذاشته شد؛ ولی هنوز هیچ‌گونه اطلاعاتی از طریق وب‌سایت نوبیا در مورد این محصول ارائه نشده است. علاوه‌بر این، کانال رسمی Nubia در یوتیوب نیز تاکنون هیچ‌گونه اطلاعاتی در مورد آلفا نوبیا ارائه نکرده است. ویدئوی منتشرشده برای اولین بار در کانال یوتیوب Social Nubia به‌اشتراک‌گذاشته شده است و هنوز اطلاعاتی در مورد تاریخ رونمایی و یا قیمت آن در دسترس نیست.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات