اسنپدراگون ور 2500 کوالکام مخصوص ساعت هوشمند کودکان معرفی شد

چهارشنبه ۶ تیر ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
کوالکام از تراشه‌ی اسنپدراگون ور ۲۵۰۰، برای استفاده در ساعت هوشمند کودکان و نوجوانان رونمایی کرد.
تبلیغات

حدود دو سال قبل، کوالکام تراشه‌ی جدیدی برای استفاده در ساعت هوشمند به بازار معرفی کرد. از آن زمان به بعد ساعت‌های هوشمند اندرویدی بسیاری، از همین تراشه استفاده کرده‌اند و گویی در پروسه‌ی تولید سخت‌افزاری در نقطه‌ای متوقف شده‌اند. 

ظاهرا کوالکام قصد دارد سال جاری میلادی دو تراشه‌ی جدید برای ساعت‌ هوشمند معرفی کند و انتظار داریم شاهد تغییراتی در بازار تراشه‌‌ی ساعت هوشمند باشیم. پیش‌بینی می‌شود که کوالکام نسل جدید تراشه‌های خود را برای ساعت‌های هوشمند مبتنی بر Wear OS ارائه کند. از بین دو تراشه‌ای که منتظر رونمایی آن هستیم، یکی از تراشه‌ها در تاریخ ۲۶ ژوئن (۵ تیرماه) رونمایی شد. تراشه‌ی جدید Snapdragon Wear 2500، مورد استفاده عمومی ندارد و با توجه به رشد بازار ساعت‌های هوشمند کودکان، صرفا با هدف به‌کارگیری در چنین ساعت‌هایی طراحی شده است.

ساعت هوشمند کودکان/ kids’ watches

پانکاج کدیا، مسئول واحد پوشیدنی‌های کوالکام معتقد است، ساعت‌های هوشمند مخصوص کودکان و نوجوانان، در مسیر یادگیری بچه‌ها کمک شایانی می‌کند و به‌علاوه وقتی فرزندانمان در منزل نیستند یا دسترسی به سیستم کامپیوتری ندارند، می‌توانند با گجت پوشیدنی ارتباط برقرار کنند و چیزهای جدیدی بیاموزند که برایشان بسیار مفید و موثر خواهد بود. او می‌گوید:

وقتی شما با الکسا کار کنید، کم‌کم علاقه‌مند می‌شوید هر کجا هستید از الکسا کمک بگیرید؛ به‌‌عنوان مثال می‌خواهید از الکسا سئوالاتی مثل «پایتخت ایالات متحده کجاست؟» یا «۳۵امین رئیس جمهور امریکا چه کسی بود؟» را بپرسید و با کمک دستیار هوشمند صوتی چیزهای جدیدی یاد بگیرند. حتی می‌توانید زبان‌ جدیدی را بیاموزید. کودکان و نوجوانان با کمک ساعت‌های هوشمند مخصوص خودشان می‌توانند به‌راحتی آموزش ببینند و چیزهای جدیدی یاد بگیرند.

تراشه‌ی اسنپدراگون ور 2500 از نظر ابعاد، حدود یک سوم کوچک‌تر از تراشه‌های قبلی Wear است و انتظار می‌رود عمر باتری نسبتا بهتری هم داشته باشد. به‌علاوه از قابلیت پشتیبانی از شبکه‌ی LTE، پشتیبانی از یک دوربین ۵ مگاپیکسلی، ردیابی موقعیت مکانی و بسیاری از سنسورهای دیگر نیز برخوردار است. از آنجایی که تراشه‌ی جدید کوالکام برای استفاده در ساعت‌ هوشمند کودکان و نوجوانان طراحی شده است، شاید تصور کنید نسبت به آنچه انتظار می‌رفت قدرتمند نباشد.

پانکاج کدیا در مورد توان پردازشی اسنپدراگون ور ۲۵۰۰ به صورت واضح و روشن توضیحی نداده و مشخص نکرده است که چرا تراشه برای استفاده‌ی عمومی طراحی نشده است و تنها مخصوص به‌کارگیری در ساعت هوشمند کودکان است. کدیا در ادامه‌ی صحبت‌های خود در این مورد می‌گوید: 

من یک خودروی تسلا و یک پورشه دارم. هر دو خودرو، من را از نقطه الف به نقطه ب می‌برند؛ اما هر خودرو یک نوع کاربری و یک نوع استفاده‌ی مخصوص خود را دارد که برای همان هدف و کاربرد طراحی شده است. در تولید تراشه‌ی مخصوص ساعت ‌هوشمند کودکان هم شرایط به همین شکل است. تراشه‌ی جدید اسنپدراگون ور ۲۵۰۰ مخصوص ساعت هوشمند کودکان و نوجوانان طراحی شده است.
kids’ watches / ساعت هوشمند کودکان

یکی دیگر از تغییرات ناگهانی و عجیب تراشه‌ی اسنپدراگون ور ۲۵۰۰ این است که از پلتفرم Wear OS گوگل پشتیبانی نمی‌کند. در عوض، با نسخه‌ی سفارشی اندروید که کوالکام برای ساعت هوشمند کودکان طراحی کرده و به نام اندروید کودکان معروف است، سازگاری دارد. ظاهرا تراشه‌ی جدید کوالکام، از اعلان‌ها یا اپ استور نیز پشتیبانی نمی‌کند. در عوض تولیدکنندگان می‌توانند آن را با برنامه‌ها و بازی‌هایی که فکر می‌کنند مورد توجه بچه‌ها و والدین است، از قبل بارگذاری کنند.

کوالکام عرضه‌ی تراشه‌ی جدید اسنپدراگون ور ۲۵۰۰ را به شرکت‌های همکار خود آغاز کرده است و انتظار می‌رود تراشه‌ی جدید در ساعت هوشمند کودکان و نوجوانان مورد استفاده قرار گیرد و شاید تا اواخر سال جاری میلادی شاهد محصولاتی مجهز به تراشه‌ی جدید کوالکام باشیم. هواوی یکی از اولین شرکت‌هایی است که از تراشه‌ی جدید کوالکام استفاده خواهد کرد. کدیا، در مورد زمان رونمایی و عرضه‌ی تراشه‌ی مبتنی بر پلتفرم Wear OS که استفاده عمومی‌تری خواهد داشت، صحبتی نکرده است.

وی در ادامه‌ی صحبت‌های خود اعلام کرد: 

در حال حاضر، تراشه‌های مخصوص ساعت‌های هوشمند کوالکام هم برای کودکان و هم برای بزرگسالان، جایگاه خوبی را به خود اختصاص داده است و با پیشرفت‌های بعدی، جایگاه بهتری را نیز از آن خود خواهد کرد. کوالکام قصد دارد در هر دو حوزه‌‌ی تولید تراشه برای بزرگسالان و برای کودکان، رشد و پیشرفت بیشتری داشته باشد. برنده بودن، بسیار هیجان انگیز و سرگرم‌کننده است و شرکت کوالکام شرکت پیروز و همیشه برنده بوده است و با سرمایه‌گذاری که روی این حوزه‌ها خواهیم داشت، همواره برنده باقی خواهد ماند. 
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات