اپل واچ در سال ۲۰۱۷ بیش‌ از تمام صنعت ساعت‌سازی سوئیس فروش داشت

یک‌شنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
اپل با پشت سر گذاشتن تمامی تولید‌کننده‌های سوئیسی ساعت، قدم بزرگ دیگری در اثبات خود به‌عنوان بزرگ‌ترین سازنده ساعت در جهان برداشت.
تبلیغات

اپل یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان ساعت در جهان است. اما سؤالی که پیش می‌آید این است که چقدر بزرگ؟ بر اساس جدیدترین آمار، این گونه به نظر می‌رسد که اپل در فصل گذشته بیش از کل صنعت ساعت سوئیس، ساعت هوشمند به فروش رسانده است. اپل که با تولید آیفون به شهرت رسید، در فصل گذشته بیش از برندهای مشهوری همچون رولکس، امگا و حتی سواچ فروش داشت.

این تخمین بر اساس آمار فروش اپل واچ توسط تحلیلگران صنعتی کانالیز و آی‌دی‌سی و همچنین آمار حمل و نقل منتشرشده از سوی فدراسیون صنعت ساعت سوئیس به دست آمده است. کانالیز تخمین زده که اپل در آخرین فصل از سال ۲۰۱۷، حدود هشت میلیون اپل واچ به فروش رسانده است.

فرانسیسکو جرونیمو در تاریخ ۴ فوریه ۲۰۱۸ در توییتر خود چنین نوشته است:

برای اولین بار، اپل ساعت‌های هوشمند بیش‌تری نسبت به کل صنعت ساعت‌سازی سوئیس در فصل آخر سال ۲۰۱۷ به فروش رسانده است! اپل بزرگ‌ترین تولیدکننده ساعت در جهان است.

اپل تنها ۴ سال است که وارد حوزه ساعت‌سازی شده؛ درحالی‌که سوئیس، قرن‌های متوالی است که این صنعت را در کارنامه‌ی خود دارد.

متأسفانه اپل هیچ‌گونه آمار رسمی از فروش اپل واچ‌ منتشر نمی‌کند که این عمل مقایسه‌های این‌چنینی را دشوار می‌سازد. در مقابل، فروش اپل واچ را در دسته «دیگر محصولات» قرار می‌دهد.

اپل واچ

برای مدتی به‌ویژه در سال ۲۰۱۶، این‌گونه به نظر می‌رسید که میزان رشد فروش اپل واچ از حرکت ایستاده است. اما بر اساس داده‌هایی که مقامات رسمی اپل طی تماس تلفنی در اوایل ماه جاری منتشر کردند، به تحلیلگران این امکان داده شد که با دقت عمل بیش‌تری نسبت به تخمین واحدها و درآمدها اقدام کنند.

تیم کوک، مدیر عامل اپل، در اول فوریه اظهار داشت:

سه ماه آخر ۲۰۱۷ بهترین فصل فروش اپل واچ با بیش از ۵۰ درصد افزایش درآمد و دو رقمی شدن نرخ رشد فروش در همه بخش‌های جغرافیایی بود.

پیش از این مقایسه فروش اپل واچ با فروش کل صنعت ساعت‌سازی سوئیس، مقایسه‌ای مضحک به نظر می‌آمد. بعضی ساعت‌های سوئیسی همچون رولکس، از جنبه‌ی لوکس بودن برخوردار هستند و ده‌ها هزار دلار قیمت دارند؛ اما برخی دیگر از محصولات سوئیس واچ نظیر سواچ، به‌صورت انبوه و هم‌رده با آخرین اپل واچ گران‌قیمت (حدود ۱۸۰ دلار) در بازار یافت می‌شوند. بدین ترتیب می‌توان شکست ساعت‌سازان سوئیسی توسط اپل را قدم بزرگی برای این غول فناوری به‌حساب آورد.

ساعت‌های هوشمند سایر شرکت‌های فناوری همچون سامسونگ و برخی شرکای گوگل نیز از ویژگی‌های مشابهی برخوردارند؛ اما از لحاظ نرخ فروش نزدیک به اپل‌ واچ نیستند.

اپل واچ تنها یک ساعت نیست!

با تمام این تفاصیل، اپل چشم خود را تنها به بازار ساعت‌ هوشمند ندوخته است؛ بلکه قصد دارد محصولی ارائه دهد که تمام فناوری‌ها را روی بدن شما می‌آورد. در ماه‌های اخیر، کوک در مورد کسب و کار محصولات پوشیدنی اپل یا فروش ساعت به علاوه فروش هدفون از محصولاتی همچون بیتس و ایرپاد صحبت‌هایی به میان آورده بود.

کوک همچنین در اوایل ماه جاری اظهار داشت:

محصولات پوشیدنی، پس از آیفون‌ها، دومین و بزرگ‌ترین کمک‌کننده به افزایش رشد درآمد شرکت هستند و این آمار برای کسب و کاری که تنها سه سال از راه‌اندازی آن می‌گذرد، بسیار چشمگیر است.

اگر چه در حال حاضر دسته‌بندی اپل واچ‌ کوچک است؛ اما به‎راحتی می‌توان تصور کرد که اپل این محصول خود را به وسیله بندهای هوشمند یا شاید هم عینک هوشمند توسعه بدهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات