نمایشگر اسمارت بند ۸ شیائومی

بررسی اسمارت بند ۸ شیائومی؛ خوش‌قیمت و دوست‌داشتنی

شنبه ۴ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۰
مطالعه 15 دقیقه
اسمارت بند ۸ شیائومی با نمایشگر ۶۰ هرتز و قابلیت‌های محبوبی چون SpO2 آمده تا گزینه‌ی خوش‌قیمت و جذابی برای انگیزه دادن به افراد کم‌تحرک باشد.
تبلیغات

هشت نسل از عرضه‌ی اولین می بند شیائومی می‌گذرد و با پیشرفت‌هایی که در این مدت داشته، توانسته به یکی از محبو‌ب‌ترین مچ‌بندهای سلامت برای افرادی تبدیل شود که از پشت میزنشینی و بی‌تحرکی روزمره به‌ستوه آمده‌اند و می‌خواهند با کمترین هزینه، از مهم‌ترین قابلیت‌های ورزشی و سلامت این مدل محصول بهره‌مند شوند.

می بند که در بازار جهانی با نام اسمارت بند عرضه می‌شود، از آن دسته محصولاتی است که در ازای قیمتی معقول و به‌صرفه، قابلیت‌ها و ویژگی‌های کاربردی و جالب‌توجهی در اختیار کاربر می‌گذارد؛ از صفحه‌نمایش روشن با رنگ‌های درخشان گرفته تا پایش ضربان قلب و سطح اکسیژن خون، عمر باتری فوق‌العاده و تجربه‌ی کاربری مطلوب. اگر در دنیای وسایل الکترونیکی، محصولی باشد که ضرب‌المثل «هرچقدر پول بدهی،‌ آش می‌خوری» برای آن صدق نکند، اسمارت بند شیائومی یکی از آن‌ها است.

آیا اسمارت بند ۸ شیائومی توانسته همان مسیر موفق نسل‌های پیش را ادامه دهد؟ با بررسی جدیدترین مچ‌بند هوشمند شیائومی همراه ما باشید.

بررسی ویدیویی اسمارت بند ۸ شیائومی

تماشا در یوتیوب

مناسب حتی برای مچ‌های باریک

اسمارت بند ۸ با آن صفحه‌نمایش بیضی‌شکل و طراحی بدون دکمه‌اش شباهت بسیار نزدیکی به نسل قبل دارد؛ به‌ویژه چون از نظر وزن و ابعاد هم تقریبا دست‌نخورده باقی مانده است. اما با نگاهی دقیق‌تر، تفاوت‌ها نمایان می‌شوند.

فریم فلزی حس‌وحال پریمیومی به اسمارت بند ۸ بخشیده است

اولین تفاوت قابل‌توجه، فریم فلزی دور صفحه‌نمایش است که درکنار بهبود کیفیت ساخت، حس‌وحال پریمیوم‌تری به اسمارت بند می‌بخشد. شیائومی اسمارت بند ۸ را با فریم مشکی و طلایی عرضه می‌کند که ما برای بررسی رنگ مشکی آن را در اختیار داشتیم.

دومین تفاوت به بند سیلیکونی برمی‌گردد که حالا از دو بخش تشکیل شده و هر بخش به‌طور مستقیم به خود صفحه‌نمایش وصل می‌شود. تغییر مکانیزم بند برای افرادی که قصد داشتند از بندهای اسمارت بند ۷ برای مچ‌بند جدید استفاده کنند، خبر خوشایندی نیست؛ اما کار با مکانیزم جدید بسیار راحت و بی‌دردسر است و امکان خرید بندهای رنگی از وب‌سایت‌های مختلف وجود دارد. بندی که درون جعبه با اسمارت بند ۸ به‌فروش می‌رسد، مشکی و از جنس سیلیکون لطیف است که به‌خوبی روی مچ می‌نشیند و در درازمدت باعث تعریق یا حساسیت نمی‌شود.

صفحه‌نمایش اسمارت بند ۸ شیائومی در دست

نکته‌ی دیگری که باید در مورد اسمارت بند ۸ بدانید این است که نمایشگر کشیده‌ی آن کل عرض مچ‌هایی را که بهترین سایز برایشان در بازه‌ی ۳۸-۴۲ میلی‌متری است، می‌گیرد؛ اما طراحی بیضی‌شکل می بند روی مچ‌های باریک جلوه‌ی معقولانه‌تری از صفحه‌نمایش‌های مربعی دارد و تعداد سوراخ‌های بند سیلیکونی هم تنظیم آن را بین ۱۳۰ تا ۲۲۰ میلی‌متر ممکن می‌کند؛ بدین‌ترتیب، اسمارت بند ۸ برای ثابت شدن روی مچ‌های باریک و درنتیجه، درست کار کردن حسگرها برای پایش سلامت، مناسب است.

دو میلی‌متر بزرگ‌تر، یک میلی‌متر باریک‌تر و تنها یک گرم سنگین‌تر

اسمارت بند ۸ با ابعاد ۴۸ در ۲۲٫۵ در ۱۱ میلی‌متر و وزن ۱۴ گرم (بدون بند)، تنها دو میلی‌متر از قبل بزرگ‌تر، یک میلی‌متر باریک‌تر و باوجود فریم فلزی، تنها یک گرم سنگین‌تر شده است. جدیدترین مچ‌بند هوشمند شیائومی کماکان از همان مقاومت 5ATM چند نسل پیش بهره می‌برد تا بتواند فشار آب تا عمق ۵۰ متری را به‌مدت ۱۰ دقیقه تاب بیاورد و برای استفاده هنگام شنا مناسب باشد.

بهزاد در حال اتصال بند اسمارت بند ۸ شیائومی به فریم
بهزاد در حال بستن بند اسمارت بند ۸ شیائومی به مچ دست

شیائومی هنگام معرفی اسمارت بند ۸ از قابلیت جالبی نام برد که تابه‌حال در هیچ مچ‌بند هوشمند دیگری ندیده بودم. این اسمارت بند به‌جز بند سیلیکونی عادی که دور مچ بسته می‌شود، با یک آویز و کلیپ گیره‌مانندی هم به‌فروش می‌رسد که می‌توانید دور گردن بیندازید یا روی کتونی متصل کنید. در این دو حالت، لازم است از بخش Running Mode تنظیمات، گزینه‌ی Pebble برای اتصال به کفش ورزشی یا گزینه‌ی Necklace را برای آویختن به گردن انتخاب کنید تا برخی ویژگی‌ها مثل حسگر ضربان قلب، نوتیفیکیشن‌ها و تاچ تصادفی غیرفعال شود و درعوض، یک سری اطلاعات دیگر مثل طول گام و نیروی ضربه به زمین ثبت شود.

نمایشگر ۶۰ هرتز با واچ‌فیس‌های دوست‌داشتنی (البته فقط برای اندرویدی‌ها!)

بی‌شک یکی از نقاط قوت اسمارت بند ۸ در این بازه‌ی قیمتی و باتوجه به محدودیت‌هایی که درمقایسه با ساعت های هوشمند دارد، نمایشگر اولد ۱٫۶۲ اینچی‌اش با وضوح ۱۹۲ در ۴۹۰ پیکسل و تراکم ۳۲۶ پیکسل‌براینچ است.

صفحه‌نمایش اسمارت بند ۸ از نظر اندازه، وضوح، تراکم پیکسلی و قابلیت «نمایشگر همیشه‌روشن» فرقی با گذشته ندارد، اما در سه مورد کلیدی چنان پیشرفت داشته که ارزش خریدش را از نسل پیش بیشتر کرده است. اول اینکه میزان روشنایی از ۵۰۰ نیت به ۶۰۰ نیت افزایش یافته تا خواندن محتوا زیر نور آفتاب آسان‌تر شود.

واچ فیس‌های اسمارت بند ۸ شیائومی در اپلیکیشن
نمایی از اسمارت بند ۸ شیائومی روی مچ

دوم، تنظیم خودکار روشنایی که پیش‌تر به مدل پرو محدود بود، به‌لطف سنسور روشنایی محیط برای اولین‌بار به مدل‌های پایه اضافه شده که من بی‌صبرانه منتظرش بودم. اما مهم‌ترین تغییر، افزایش نرخ‌نوسازی از ۳۰ هرتز به ۶۰ هرتز است تا با یکی از روان‌ترین تجربه‌های کاربری در اسمارت‌بند‌های شیائومی سروکار داشته باشیم.

برای آیفون‌دارها خبری از واچ‌فیس‌های تعاملی نیست

تا حرف از صفحه‌نمایش است، این را هم بگویم که اسمارت بند ۸ از واچ فیس یا دقیق‌تر بگویم، Band Display های متنوع و جذابی بهره می‌برد؛ البته به‌شرطی که گوشی اندرویدی داشته باشید! برای منی که اسمارت بند ۸ را با آیفون بررسی کردم، واچ‌فیس‌های پیش‌فرض که از تنظیمات مچ‌بند در دسترس است، چندان نظرم را جلب نکردند؛ اما اپلیکیشن Mi Fitness برای گوشی‌های اندرویدی، بخشی به‌نام Devices دارد که از آنجا می‌توانید بیش از صد واچ‌فیس جذاب را انتخاب کنید. حتی برخی از این واچ‌فیس‌ها حالت تعاملی دارند و می‌توانید با‌ آن‌ها بازی کنید!

البته اپلیکیشن AmazTools برای آیفون از مجموعه‌ی متنوعی از واچ‌فیس برای مچ‌بندهای شیائومی پشتیبانی می‌کند، اما متاسفانه این اپلیکیشن هنوز برای اسمارت بند ۸ به‌روز نشده و تنها گزینه‌ برای آیفون‌دارها همان چند واچ‌فیس موجود در تنظیمات است.

حسگرهای دقیق و قابل‌اطمینان

شیائومی به رسم همیشگی، درباره‌ی تراشه، رم و سیستم‌عامل اسمارت بندهای خود حرفی نزده است. تنها این را می‌دانیم که اسمارت بند ۸ با اندروید ۶ به بعد و iOS 12 به بعد سازگار است. بلوتوث هم از استاندارد 5.1 پشتیبانی می‌کند که عجیب است، چون نسل پیش از استاندارد 5.2 بهره می‌برد. البته این دانگرید تاثیر چندانی در تجربه‌ی کاربری با اسمارت بند ندارد، چون نسخه‌ی 5.1 همچنان از قابلیت بسیار کاربردی بلوتوث کم‌مصرف پشتیبانی ‌می‌کند.

اسمارت بند ۸ با اندروید ۶ به بعد و iOS 12 به بعد سازگار است

حسگرها تقریبا دست‌نخورده باقی مانده‌اند، مگر اینکه سنسور روشنایی محیط را در نظر بگیریم که قابلیت‌هایی چون تنظیم خودکار روشنایی و «Cover to Sleep» را به اسمارت بند آورده است. درکنار حسگرهای متداول شتاب‌سنج و ژیروسکوپ، حسگرهای بسیار محبوب سنجش ضربان قلب و سنجش سطح اکسیژن خون (SpO2) وجود دارند که مدتی است اسمارت‌بندهای شیائومی را به گزینه‌ی جذابی برای خرید تبدیل کرده‌اند.

نمایی از حسگرهای اسمارت بند ۸ شیائومی

من برای اینکه دقت حسگرها را اندازه بگیرم، اسمارت بند ۸ را در سه دسته‌بندی ضربان قلب، سطح اکسیژن خون و تست استرس با گلکسی واچ ۶ سامسونگ مقایسه کردم. نتایج مقایسه نشان داد که دقت و عملکرد حسگرهای اسمارت بند ۸ به‌اندازه‌ی حسگرهای ساعت هوشمند سامسونگ قابل‌اطمینان است.

تست‌ها

اسمارت بند ۸ شیائومی

گلکسی واچ ۶ سامسونگ

ضربان قلب

۶۷

۶۶

سطح اکسیژن خون (SpO2)

۹۷ درصد

۹۶ درصد

تست استرس

Minimum

Relaxed

داده‌های جدول توسط زومیت اندازه‌گیری شده‌اند

می‌توان از اپلیکیشن تنظیم کرد که اسمارت بند ۸ به‌طور مداوم و در فواصل زمانی یک، ۱۰ و ۳۰ دقیقه‌ای درحال سنجش ضربان قلب باشد یا اینکه برای ذخیره‌ی باتری، کلا غیرفعال باشد. همچنین می‌توانید انتخاب کنید درصورت افزایش یا کاهش ضربان قلب از سطح انتخاب‌شده، اسمارت‌ بند به شما هشدار دهد. به‌همین‌شکل، SpO2 را می‌توان به‌طور مداوم پایش کرد و در صورت کاهش یا افزایش غیرعادی، پیام هشدار دریافت کرد. به‌گفته‌ی شیائومی، اسمارت بند ۸ سطح اکسیژن خون را بین ۷۵ تا ۱۰۰ درصد پایش می‌کند.

پایش خواب در اپلیکیشن اسمارت بند ۸ شیائومی
پایش خواب در اپلیکیشن اسمارت بند ۸ شیائومی

نمودار پایش خواب در اپلیکیشن اسمارت بند ۸

حسگرهای اسمارت بند ۸ به‌اندازه‌ گلکسی واچ ۶ دقیق است

تست استرس را هم می‌توانید روی گزینه‌ی پایش مداوم بگذارید؛ البته این تست تنها زمانی که در حال استراحت هستید، وضعیت سلامت شما را مانیتور می‌کند.

اسمارت بند ۸ در تست پایش خواب هم بسیار دقیق ظاهر شد و زمان به‌خواب رفتن و بیداری را به‌درستی ثبت کرد. فقط یادتان باشد پیش از خواب، گزینه‌های Advanced Monitoring و Breathing Score را از تنظیمات مچ‌بند فعال کنید تا سنسورها بتوانند مراحل مختلف خواب ازجمله خواب سبک، عمیق و REM و همچنین کیفیت تنفس و سطح اکسیژن خون را ثبت کنند. بعد از بیدار شدن، می‌توانید این دو گزینه را غیرفعال کنید تا در مصرف باتری صرفه‌جویی شود.

پایش ضربان قلب اسمارت بند ۸ شیائومی
قابلیت‌های سلامت اسمارت بند ۸ شیائومی

درمورد پایش خواب اسمارت بند ۸ در نظر داشته باشید که میانگین ضربان قلب و سطح اکسیژن خون فقط برای خواب بیش از سه ساعت ثبت می‌شود، اما زیر سه ساعت فقط زمان به خواب رفتن و بیدار شدن را ارائه می‌دهد. خواب‌ زیر ۲۰ دقیقه هم کلا پایش نمی‌شود.

فعالیت‌های ورزشی متنوع؛ حتی برای بردگیم و شطرنج!

اسمارت بند ۸ در بحث فعالیت‌های ورزشی کم نمی‌گذارد؛ هرچند در مقایسه با نسل قبل تفاوت چندانی نداشته است. تعداد ورک‌اوت‌ها از ۱۱۰ فعالیت به ۱۵۱ رسیده تا تقریبا هر مدل ورزشی که فکرش را بکنید، در لیست پیدا شود؛ از ورزش‌های معمول مثل دویدن و دوچرخه‌سواری و شنا و درازونشست گرفته تا ورزش‌های خاص مثل بوکس و کاراته و پارکور. جالب اینکه اسمارت بند ۸ بخشی را هم برای فعالیت‌های خاص‌تری مثل بردگیم، شطرنج و فوتبال دستی در نظر گرفته تا سطح دیگری از تنوع در ورک‌اوت را به‌نمایش بگذارد.

منوی ورک‌اوت‌های اسمارت بند ۸ شیائومی
نتایج ورک‌اوت دویدن در اسمارت بند ۸ شیائومی

البته پارامترهایی که برای اکثر ورک‌اوت‌ها ثبت می‌شود، زمان صرف شده، میزان ضربان قلب و کالری سوزانده‌شده است و انتخاب ورک‌اوتی مثل بوردگیم صرفا برای این خوب است که سابقه‌ای از فعالیت‌هایی که در طول هفته انجام داده‌اید، داشته باشید. هرچند برای برخی ورزش‌ها مواردی مانند تعداد گام‌ها، طول گام و پارامتری به‌نام «Cadence» هم ثبت می‌شود که مورد آخری، تعداد قدم‌ها در هر دقیقه را حساب می‌کند.

نقشه اسمارت بند ۸ بسیار دقیق است

اپلیکیشن Mi Fitness تا یک ماه سوابق فعالیت‌های ورزشی و سلامت کاربر را ذخیره می‌کند و امکان همگام‌سازی داده‌ها با اپلیکیشن Strava و Apple Health در آیفون وجود دارد. کاربران می بند ۷ هم می‌توانند بعد از ارتقا به اسمارت بند ۸، داده‌های خود را به‌راحتی از اپلیکیشن Zepp Life به Mi Fitness منتقل کنند.

نقشه اپلیکیشن اسمارت بند ۸ شیائومی
نقشه اپلیکیشن اسمارت بند ۸ شیائومی
نقشه اپلیکیشن اسمارت بند ۸ شیائومی

ثبت مسیر پیموده‌شده در نقشه اپلیکیشن اسمارت بند ۸

در بررسی من، گام‌شمار اسمارت بند ۸ تاحد قابل‌قبولی دقیق بود و نقشه‌ی موجود در اپلیکیشن نیز به‌درستی مسیر پیموده را ثبت می‌کرد؛ اما هنگام پیاده‌روی با باگ عجیب و آزاردهنده‌ای مواجه شدم که احتمال می‌دهم مربوط به اتصال مچ‌بند به آیفون باشد. اتصال بلوتوث گوشی با اسمارت‌بند در طول پیاده‌روی مرتبط قطع‌ و وصل می‌شد و حتی به‌روزرسانی فرم‌ور به نسخه‌ی 2.2.12 هم نتوانست این باگ را برطرف کند.

ویجت برای پر کردن جای خالی واچ‌فیس‌های آیتم‌دار

به جز انبوهی از ورک‌اوت‌ها و تست‌های سلامت، اسمارت بند ۸ از قابلیت‌های ریزودرشت دیگری نیز برخوردار است؛ ازجمله کنترل پخش موسیقی و شاتر دوربین از گوشی، هشدار وضعیت نشسته به‌مدت زیاد یا گزینه‌ی «Find Device» که اسمارت بند را برای پیدا شدن در حالت ویبره قرار می‌دهد.

گزینه‌ی «Vitality» نیز نسخه‌ی ارتقایافته‌ی «Personal Activity Intelligence» است که براساس فعالیت‌هایی که در طول هفته داشته‌اید، به شما امتیاز می‌دهد و کسب امتیاز ۱۰۰ به این معنی است که آن هفته به‌اندازه‌ی کافی به سلامت بدن خود توجه کرده‌اید.

قابلیت ویجت در اپلیکیشن اسمارت بند ۸ شیائومی
قابلیت ویجت در اپلیکیشن اسمارت بند ۸ شیائومی
قابلیت ویجت در اپلیکیشن اسمارت بند ۸ شیائومی

اضافه کردن ویجت به اسمارت بند ۸

از بین قابلیت‌ها، اضافه کردن ویجت به اسمارت بند ۸ نظر مرا به خود جلب کرد، چون می‌تواند تاحدی جای خالی واچ‌فیس‌های پر از آیتم ساعت‌های هوشمند را پر کند. برای اضافه کردن ویجت باید به تب Widgets در اپلیکیشن Mi Fitness بروید تا از آن‌جا، به لیستی از تمام اپ‌ها و ورک‌اوت‌ها دسترسی داشته باشید.

می‌توانید در هر کارت ویجت، یک یا دو شورت‌کات از فعالیت مدنظر خود، مثلا تعداد گام‌ها یا کالری را اضافه کنید تا به آن دسترسی سریع داشته باشید. ویرایش ویجت فقط از طریق اپلیکیشن ممکن است و تغییرات بلافاصله روی اسمارت‌بند نمایش داده می‌شود.

عمر باتری یک هفته‌ای و گزینه جالب Optimization

شیائومی ظرفیت باتری را از ۱۸۰ میلی‌آمپرساعت به ۱۹۰ میلی‌آمپرساعت افزایش داده تا مچ‌بند هوشمندش همچنان در زمینه‌ی عمر باتری رضایت‌بخش ظاهر شود. به‌گفته‌ی شیائومی، در حالت عادی اسمارت بند ۸ می‌تواند تا ۱۶ روز دوام بیاورد، اما با فعال کردن نمایشگر همیشه‌روشن، عمر باتری به ۶ روز کاهش می‌یابد. با فعال کردن «Battery Saver» می‌توانید عمر باتری را به ۱۹ روز برسانید، اما در این حالت رنگ‌های واچ‌فیس از دست می‌رود و فقط گام‌شمار کار می‌کند.

شارژر مغناطیسی اسمارت بند ۸ شیائومی

عمر باتری به‌شدت به نوع استفاده‌ از اسمارت‌بند بستگی دارد. در بررسی من، زمانی‌‌که پایش خواب را با تمام گزینه‌های پیشرفته فعال کرده بودم، باتری در طول ۶ ساعت حدود سه درصد کاهش داشت. پیاده‌روی نیم‌ساعته با حسگرهای فعال هم یک درصد از عمر باتری کم کرد. درکل، می‌توانید روی یک هفته شارژدهی با پایش‌های مداوم و دو هفته شارژدهی بدون پایش‌ مداوم حساب کنید. درضمن، شارژ کامل اسمارت بند ۸ حدود یک ساعت طول می‌کشد که نسبت‌به نسل قبل، با پیشرفت قابل‌توجهی همراه بوده است.

تا صحبت از باتری است، این را هم بگویم که در بخش تنظیمات باتری می‌توانید میزان شارژ را به‌جز درصد، براساس روز و ساعت باقی‌مانده ببینید که تصویر ملموس‌تری از عمر باتری در اختیارتان می‌گذارد. گزینه‌ی Optimization هم به شما قابلیت‌های پرمصرف را نشان می‌دهد تا با غیرفعال کردن آن‌ها، میزان شارژدهی را افزایش دهید.

مشکلات و محدودیت‌ها

تجربه‌ی من با اسمارت بند ۸ به‌طور کلی مثبت بود، اما گاهی هم با باگ و محدودیت روبه‌رو می‌شدم. برای مثال، اتصال اسمارت بند با گوشی هنگام پیاده‌روی مرتب قطع‌ و وصل می‌شد؛ یا اینکه گاهی نوتیفیکشن‌ها ارسال نمی‌شد و مجبور بودم گزینه‌‌اش را از اپلیکیشن غیرفعال و دوباره فعال کنم. اعلان تماس هم به گوشی فرستاده نمی‌شد؛ باگ‌هایی که حدس می‌زنم به مشکلات اسمارت بند با آیفون مربوط باشد.

استفاده از ویجت شاتر دوربین در اسمارت بند ۸ شیائومی

از سوی دیگر، نبود دکمه ممکن است برای برخی افراد محدودیت ایجاد کند، چون در هر شرایطی نمی‌شود با تاچ کار کرد؛ به‌ویژه چون گاهی پیش می‌آمد که صفحه‌نمایش به ضربه‌های انگشت بلافاصله پاسخ نمی‌داد. نبود واچ‌فیس‌های متنوع در اپلیکیشن iOS هم ممکن است بسیاری از آیفون‌دارها را دلسرد کند.

اسمارت بند از نمایش محتوای فارسی در اعلانات پشتیبانی می‌کند، اما چینش متن از چپ به‌ راست است. عجیب است که با گذشت هشت نسل، هنوز پشتیبانی کامل از نمایش ایموجی به اسمارت بند اضافه نشده و زیاد پیش می‌آمد ایموجی‌های پیام‌ها به‌صورت مربع نمایش داده شوند.

در مدل پایه‌ی اسمارت بند ۸ هم خبری از GPS نیست؛ این موضوع باعث می‌شود برای فعالیت‌هایی مثل پیاده‌روی و دویدن مجبور شوید گوشی خود را برای ثبت مسیر در نقشه همراه داشته باشید.

اسمارت بند ۸؛ بهترین مچ‌بند هوشمند در این بازه قیمتی

اما از این‌ها بگذریم، اسمارت بند ۸ برای افرادی که می‌خواهند با بودجه‌ی محدود از مهم‌ترین قابلیت‌های ورزشی و سلامت بسیاری از ساعت‌های هوشمند گران‌قیمت درکنار صفحه‌نمایش اولد ۶۰ هرتزی و عمر باتری رضایت‌بخش بهره‌مند شوند، انتخاب فوق‌العاده‌ای است و به‌سادگی در فهرست بهترین مچ بند هوشمند ما قرار می‌گیرد.

فریم فلزی اسمارت بند ۸ شیائومی

باتوجه به اینکه در بازار ایران، نسل ۶ و ۷ می‌ بند شیائومی تقریبا در یک بازه‌ی قیمتی با اسمارت بند ۸ قرار دارند و با توجه به تمام پیشرفت‌های نسل ۸، انتخاب واقعا آسان می‌شود. از آن گذشته، به‌سختی می‌توان رقیبی برای اسمارت بند ۸ پیدا کرد که با قیمت ۱٫۵ میلیون تومانی، چنین ویژگی‌های هیجان‌انگیزی ارائه دهد.

نکات مثبت

  • قیمت مناسب
  • سنجش ضربان قلب و SpO2 دقیق
  • سبک، راحت با بند لطیف و فریم فلزی
  • نمایشگر اولد ۶۰ هرتزی با روشنایی ۶۰۰ نیت

نکات منفی

  • قطع و وصل شدن اتصال با گوشی در ورک‌اوت‌ها
  • پشتیبانی ناقص از ایموجی در نمایش پیام‌ها
  • نبود واچ‌فیس‌های متنوع برای آیفون
  • نبود GPS و دکمه فیزیکی
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات