متا می‌‌گوید متاورس سرانجام مثل گوشی‌های هوشمند در زندگی روزانه ما مهم می‌شود

جمعه ۳۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
متاورس / metaverse
مدیرتولید متا اعتقاد دارد متاورس درنهایت مثل گوشی‌های هوشمند در امور مخلتف زندگی روزمره‌ی همه‌ی ما اهمیت پیدا خواهد کرد.
تبلیغات

کریس کاکس، مدیر تولید متا در مجمع جهانی اقتصاد در داووس سوئیس طی بیانیه‌ای درمورد فناوری واقعیت مجازی اعلام کرد این پلتفرم روزی مثل گوشی‌های هوشمند، در همه‌ی امور زندگی ما مهم خواهد شد.

کاکس می‌گوید متا تقریباً از یک دهه قبل تلاش می‌کند تا محصولات و فناوری‌های مرتبط با واقعیت مجازی را با قیمت‌های مقرون‌به‌صرفه تولید کند تا برای همه دردسترس باشد. ایده این است که فناوری مذکور در حوزه‌های مختلف مثل تجربه‌های اجتماعی، تناسب اندام، بازی، پزشکی و حتی توسعه‌ی دارو گنجانده شود. متا همچنین قصد دارد از این تکنولوژی حتی برای طراحی کفش‌های کتانی و خودروها استفاده کند.

به‌نوشته‌ی تِک‌اسپات، درحال‌حاضر تعداد کمی از مردم با دیدگاه متا درمورد آینده‌ی متاورس هم‌عقیده هستند. یکی از تحلیل‌گران اخیراً پیش‌بینی کرده بود که بیشتر پروژه‌های تجاری مرتبط با متاورس تا سال ۲۰۲۵ به فعالیت خود پایان خواهند داد. علاوه‌براین نتایج یک نظرسنجی از ۱۰ هزار نوجوان که سال گذشته انجام شد، نشان می‌دهد نیمی از آن‌ها علاقه‌ای به متاورس ندارند. حتی برخی کارکنان متا نیز امید چندانی به آینده‌ی این فناوری ندارند.

یکی دیگر از نگرانی‌های طرفداران واقعیت مجازی، کاهش فروش محصولات مرتبط با این فناوری در سال ۲۰۲۲ است. البته افزایش فروش این محصولات در دوره‌ی همه‌گیری کرونا باعث می‌شود کاهش اخیر عرضه‌ی این محصولات کم‌تر موردتوجه قرار گیرد.

جلسه آنلاین در متاورس

کاکس اعتقاد دارد یکی از بزرگ‌ترین مشکلات متاورس به شکل کنونی آن و عدم قابلیت‌های همکاری با سایر پلتفرم‌ها ارتباط دارد. او می‌گوید:

من فکر می‌کنم اینترنت روش بسیار خوبی برای تفکر درمورد متاورس است زیرا برخی از بخش‌های آن به‌خوبی با یکدیگر ارتباط دارند.
- کریس کاکس

مارک زاکربرگ، رئیس متا همچنان به سرمایه‌گذاری‌های هنگفت روی متاورس ادامه می‌دهد. Reality Labs یکی از واحدهای متا است که ایده‌های جدید و جاه‌طلبانه را در حوزه‌ی متاورس آزمایش می‌کند. شایان‌ذکر است این بخش از ابتدای سال ۲۰۲۱ تا کنون حدود ۱۶ میلیارد دلار ضرردهی داشته است. به‌هرحال ایمان زاکربرگ به متاورس از بین نخواهد رفت. مدیرعامل متا می‌گوید نتیجه‌ی این سرمایه‌گذاری‌های بزرگ تا یک دهه‌ی آینده قابل مشاهده نخواهد بود اما پلتفرم‌های مجازی در آن زمان می‌توانند به درآمدهای چندصد میلیارد دلاری و حتی چند تریلیون دلاری دست یابند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات