ویدئوی جدید HTC، دید این شرکت از یک روز معمولی در متاورس را نشان می‌دهد

شنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۵
مطالعه 3 دقیقه
اچ‌تی‌سی ویدئو جدیدی به‌اشتراک گذاشته است که در آن، یک روز معمولی در متاورس این شرکت موسوم به وایورس (Viverse) را نشان می‌دهد.
تبلیغات

اچ‌تی‌سی با تولید گوشی‌های نمادینی مثل نکسوس وان، Touch Diamond و اچ‌تی‌سی وان (M8) در بازار موبایل نامی برای خود دست‌وپا کرد ولی از چند سال قبل هیچ گوشی هوشمند جدیدی معرفی نکرده است. اکنون این شرکت تصمیم گرفته اولین پرچم‌دار جدید خود را به‌زودی معرفی کند. برای یادآوری باید اشاره کنیم آخرین پرچم‌دار اچ‌تی‌سی، یک گوشی هوشمند مرتبط با بلاک‌ چین، به‌ نام Exodus 1 بود.

به گزارش فون‌آرنا، انتظار می‌رود گوشی جدید اچ‌تی‌سی از قابلیت‌های مرتبط با حوزه‌ی متاورس بهره ببرد و این یعنی این دستگاه با اپلیکیشن‌هایی کار می‌کند که بر‌ فناوری واقعیت افزوده (AR) و واقعیت مجازی (VR) تمرکز دارند. واقعیت مجازی، محیطی مصنوعی ایجاد می‌کند که کاربران می‌توانند در آن غوطه‌ور شوند. واقعیت افزوده نیز لایه‌ای از داده‌های تولیدشده توسط رایانه را روی تصویر واقعی قرار می‌دهد. عینک هوشمند گوگل مثال خوبی از نمایش فناوری واقعیت افزوده است.

ویدیوی اچ‌تی‌سی، آینده متاورسی را که وایورس (Viverse) نامیده است نشان می‌دهد

اچ‌تی‌سی در MWC ۲۰۲۲ نسخه‌ی متاورس خود را معرفی کرد و پس از عرضه‌ی هدست‌های محبوب سری وایو، این محصول را وایورس (Viverse) نامید. این شرکت احتمالاً تصمیم گرفته است بخشی از قابلیت‌های وایو را در گوشی پرچم‌دار آینده‌ی خود ارائه دهد.

اچ‌تی‌سی برای تبلیغ وایورس، ویدئویی به‌ نام Viverse-A Day in the Metaverse (وایورس - یک روز در متاورس) را با اشاره به فناوری‌هایی مثل 5G، هوش مصنوعی (AI)، واقعیت افزوده، واقعیت مجازی و NFT منتشر کرده است. در این ویدئو، فردی که در حال ورزش است می‌تواند فشار خون، مدت‌زمان ورزش و مسافت طی‌شده را مشاهده و کنترل کند. این شخص عینکی زیبا به‌ چشم زده که به‌ احتمال زیاد یک عینک هوشمند است.

در ادامه‌، این شخص در خانه عینک هوشمند خود را پوشیده و به‌ لطف فناوری واقعیت مجازی، محیط خانه‌اش به یک کافی‌شاپ تبدیل می‌شود و به او یادآوری می‌کند که قرار است در جلسه‌ای که در واقعیت مجازی برگزار خواهد شد، شرکت کند. او سپس یک دعوت‌نامه‌ی مجازی برای حضور در میهمانی دریافت می‌کند که این دعوت را نیز می‌پذیرد. این شخص دعوت دیگری برای ملاقات با شخصی به‌ نام نیتن برای شرکت در یک کنسرت موسیقی دریافت می‌کند و به مادربزرگش در موزه‌ی مجازی هنر می‌پیوندد.

این شخص در موزه، هدیه‌ای برای مادربزرگ خود خریداری می‌کند که درواقع NFT نقاشی یک گربه است. NFT یا توکن غیرقابل معاوضه، نوعی دارایی دیجیتال است که نمایانگر یک شیء در دنیای واقعی است. سرانجام این ویدئو با نگاهی به دعوت مجازی برای حضور در یک نمایشگاه موزه دیگر به پایان می‌رسد.

روی آوردن به متاورس برای شرکتی مثل اچ‌تی‌سی که وضعیت مالی خوبی را تجربه نمی‌کند، تصمیمی بسیار جاه‌طلبانه است

اچ‌تی‌سی در پایان ویدئوی خود می‌گوید:

هدیه‌ی زمان بی‌نهایت، فضای بی‌نهایت و عشق بی‌نهایت در وایورس.

این شرکت در توضیحات ویدئوی خود گفت:

اگر بتوانید با استفاده از هر دستگاهی به‌طور ایمن و بدون نقص در دنیای فیزیکی، دیجیتال و مجازی با دیگران ارتباط برقرار کنید چه؟ برای نگاهی کوتاه به آینده‌ای که در آن غیرممکن‌ها، ممکن می‌شود؛ به ما بپیوندید. محیط اطراف را براساس سلیقه‌ی خود تغییر داده و با شخص موردنظر خود در یک کنسرت هولوگرافیک ملاقات کنید.بُعد جدیدی از تجربیات همه‌جانبه مثل موزه‌ی آنلاین را تجربه کنید. فناوری‌هایی مثل 5G، هوش مصنوعی، واقعیت افزوده، واقعیت مجازی و بلاک چین، پیوندهای شما به این دنیای جدید است که ما آن را وایورس نامیده‌ایم.

چنین اقدامی برای اچ‌تی‌سی که موقعیت خود را در دنیای گوشی‌های هوشمند از دست داده‌ است، بسیار جاه‌طلبانه به‌نظر می‌رسد. اگر وایو برای اچ‌تی‌سی به موفقیت تبدیل نمی‌شد، این شرکت احتمالاً دیگر وجود نداشت. البته هنوز هم افرادی هستند که گوشی‌هایی مثل وان M8 را به‌ خاطر آورده و تمایل دارند یک فرصت بیشتر به این شرکت بدهند تا گوشی پرچم‌دار جدیدی با مشخصات و قابلیت‌های جذاب معرفی کند. امیدواریم اچ‌تی‌سی که زمانی ازجمله برندهای دوست‌داشتنی حوزه‌ی فناوری بود، در مسیر حرکت خود، موفق عمل کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات