گوشی M7 اچ‌تی‌سی از یک مجموعه از سنسورهای اولتراپیکسل بهره می‌برد

دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۱ - ۲۲:۰۳
مطالعه 2 دقیقه
اچ‌تی‌سی در وضعیت مالی مناسبی به سر نمی‌برد و نیاز به یک تلفن جذاب و خوش فروش دارد تا بتواند درآمد قابل توجه‌ای را وارد حساب‌های بانکی شرکت کند. تلفن M7 اچ‌تی‌سی احتمالاً همان محصولی است که این کمپانی تایوانی به آن امید بسته و امیدوار است که مورد توجه کاربران قرار گیرد. هرچه به تاریخ کنفرانس اختصاصی HTC در 1 اسفند ماه نزدیک‌تر می‌شویم، شایعات پیرامون این محصول نیز قوت می‌گیرند. در تازه‌ترین اطلاعات بدست آمده، M7 به سنسور دوربین تازه‌ای به نام اولتراپیکسل تجهیز شده است.
تبلیغات

براساس گزارش تازه‌ای که توسط Pocket-Int منتشر گردیده تلفن M7 از یک سنسور 13 مگاپیکسلی بهره نخواهد برد و در عوض از طراحی تازه‌ای به نام Ultrapixel استفاده می‌کند که شباهت زیادی به سنسور Foveon X3 سیگما دارد.

حسگرهای قدیمی از فیلتر بایر بهره می‌برد که در آن هر پیکسل تنها یک رنگ را ضبط می‌کنند. این بدین معنا است که یک عکس 13 مگاپیکسلی در واقع 6.5 میلیون پیکسل سبز و هر کدام از دو رنگ قرمز و سبز نیز در 3.25 میلیون پیکسل ذخیره می‌شوند. در واقع 50 درصد از فیلتر را رنگ سبز، 25 درصد به رنگ قرمز و 25 درصد به رنگ آبی اختصاص داده شده است.

bayer foe

اما در سنسور M7 از سه لایه از پیکسل‌ها که روی یکدیگر قرار گرفته‌اند، استفاده شده است و هر لایه قادر به ذخیره یکی از سه رنگ اصلی است و هر لایه دارای 4.3 میلیون پیکسل بوده و هر اولتراپیکسل در واقع از ترکیب سه لایه اصلی بدست می‌آید.

استفاده از سنسور جدید باعث، ایجاد تصاویر شفاف و زنده خواهند شد و به‌همین‌دلیل، یکی از کلیدی‌ترین مزایای M7 دوربین و کیفیت عکس‌برداری آن خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات