تلاش‌های اپل برای رفع نگرانی‌های اتحادیه اروپا در سال ۲۰۲۴ به بن‌بست خورد

جمعه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۰۷:۲۵
مطالعه 1 دقیقه
لوگو اپل Apple برعکس در میان جمعیت حاضر در فروشگاه
روایت متناقض اپل و اتحادیه‌ی اروپا درباره‌ی جریمه‌ی تاریخی این شرکت، بحث‌های تازه‌ای را کلید زده است.
تبلیغات

اپل در سال ۲۰۲۴ به دلیل نقض قانون بازارهای دیجیتال (DMA) با جریمه‌ی ۵۷۰ میلیون دلاری اتحادیه‌ی اروپا روبه‌رو شد. این شرکت بلافاصله اعلام کرد که نسبت به تصمیم اتحادیه‌ اعتراض خواهد کرد و هم‌اکنون جزئیاتی از استدلال‌های احتمالی این شرکت برای تجدیدنظر در حکم منتشر شده است.

طبق گزارش POLITICO، اپل می‌گوید که در طول سال ۲۰۲۴ چندین پیشنهاد برای اصلاح رویه‌های خود به بروکسل ارائه داده، اما پاسخی مشخص از سوی مقامات اتحادیه‌ی اروپا دریافت نکرده است. یکی از پیشنهادهای کلیدی اپل، حذف محدودیت‌هایی بود که توسعه‌دهندگان اپ‌ها را از ارتباط مستقیم با کاربران بازمی‌داشت.

یکی از مدیران اپل در نامه‌ای که در پاییز ۲۰۲۴ به مقامات اتحادیه‌ی ارسال شد، گفته بود که تیم‌های مسئول در کمیسیون اروپا از قبل تصمیم خود را گرفته بودند و برنامه‌ی صدور جریمه‌ی قابل‌توجه را دنبال می‌کردند؛ موضوعی که نشان می‌دهد مذاکرات عملاً بی‌نتیجه بوده است.

کمیسیون اروپا در پاسخ اعلام کرد که همواره آماده‌ی گفت‌وگو بوده اما مسئولیت رعایت قوانین به طور کامل برعهده‌ی اپل است. سخنگوی این نهاد همچنین تأکید کرد که جریمه صرفاً به اقدامات گذشته‌ی اپل مربوط می‌شود و تلاش‌های اخیر غول فناوری اهل کوپرتینو برای بهبود وضعیت، در تصمیم کمیسیون اروپا تأثیری ندارد.

در مجموع، اختلافات میان اپل و اتحادیه‌ی اروپا باعث شد تلاش‌های اصلاحی اپل در سال ۲۰۲۴ نتواند مسیر برخورد قانونی را تغییر دهد. اکنون باید دید آیا اعتراض رسمی این شرکت تغییری در حکم اولیه ایجاد خواهد کرد یا نه.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

با چشم باز خرید کنید
زومیت شما را برای انتخاب بهتر و خرید ارزان‌تر راهنمایی می‌کند
ورود به بخش محصولات