پروژه جنجالی و سه‌بعدی «استارلاین» گوگل وارد بازار می‌شود

دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۲
مطالعه 1 دقیقه
مارکز برونلی و بهزاد مرعشیان با پروژه استارلاین گوگل
گوگل و اچ‌پی برای تجاری‌سازی پروژه‌ی استارلاین همکاری می‌کنند؛ فناوری جذابی که تماس تصویری سه‌بعدی را به همراه می‌آورد.
تبلیغات

یک‌ سال پس از معرفی نسخه‌ی جدید پروژه‌ی استارلاین، گوگل اعلام کرد با همکاری اچ‌پی این فناوری کنفرانس ویدئویی سه‌بعدی را از حالت آزمایشگاهی خارج و وارد فاز تجاری‌ می‌کند.

استارلاین را می‌توان به پنجره‌ای جادویی تشبیه کرد که در تماس‌های ویدئویی از فناوری نمایشگرهای سه‌بعدی و هوش مصنوعی بهره می‌برد. به‌گفته‌ی گوگل، استارلاین درمقایسه‌با فناوری‌های کنونی تماس‌ ویدئویی، پیشرفت چشمگیری کرده است و حس حضور واقعی مقابل فرد مدنظر را به‌ کاربر انتقال می‌دهد.

تماشا در یوتیوب

گوگل اولین‌بار استارلاین را در کنفرانس I/O 2021 به‌نمایش گذاشت و سال گذشته ابعاد این محصول را بسیار کوچک کرد. نسخه‌ی جدید استارلاین به‌اندازه‌ی وایت‌برد دیجیتال با حسگر عمق و میز ثابت است. فقط چند دوربین استاندارد اطراف صفحه‌نمایش این دستگاه وجود دارند که از هوش مصنوعی برای ایجاد عمق در تماس‌های ویدئویی بهره می‌برند.

گوگل درباره‌ی همکاری با اچ‌پی برای آغاز تجاری‌سازی استارلاین در سال ۲۰۲۵ اعلام کرد: «تخصص و سرمایه‌گذاری اچ‌پی در راهکارهای ارتباطی باعث شده است این شرکت برای ارائه‌ی تجربیات جدید و نوآورانه در سراسر جهان، موقعیت ویژه‌ای داشته باشد.»

باید دید پس‌ از تجاری‌سازی استارلاین، استقبال از این فناوری چگونه خواهد بود و آیا تغییر بزرگی در سبک ارتباطات ویدئویی ایجاد خواهد شد یا خیر.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات