ایلان ماسک پس از مصاحبه پرتنش با مجری معروف، برنامه او را لغو کرد!

چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
ایلان ماسک / Elon Musk عصبانی با کت شلوار مشکی
مصاحبه‌ی پرتنش دان لمن با ایلان ماسک باعث شد تا رهبر ایکس برنامه‌ی اختصاصی لمن در این شبکه‌ی اجتماعی را لغو کند.
تبلیغات

ایلان ماسک برنامه‌ی ویژه‌ی دان لمن را لغو کرده است. این برنامه قرار بود به‌صورت انحصاری در شبکه‌ی اجتماعی ایکس پخش شود. دلیل لغو برنامه مصاحبه‌ی جدید ماسک و لمن بوده و ظاهراً مدیرعامل تسلا از سؤال‌های مطرح‌شده در آن خوشش نیامده است.

دان لمن، مجری سابق سی‌ان‌ان، با انتشار پستی در شبکه‌ی اجتماعی ایکس می‌گوید که تنها چند ساعت پس از مصاحبه‌ای پرتنش بین او و رهبر ایکس‌کورپ، ایلان ماسک تصمیم گرفته است تا برنامه‌‌ی لمن را به‌طور کامل لغو کند.

لمن نگفته است که در حین مصاحبه چه اتفاقاتی رخ داد؛ با‌این‌حال، اعلام کرده که ایلان ماسک از دست او عصبانی است. این مجری و روزنامه‌نگار سرشناس آمریکایی که سابقه‌ی دریافت جایزه‌ی امی را در کارنامه دارد، می‌گوید:

در جریان صحبت‌هایمان، برخی از سؤال‌ها را عمدا تکرار کردم که گرچه گاهی‌ اوقات تنش‌زا بود، فکر کردم که خوب است مردم مکالمات ما را ببینند و بشنوند و از آنچه می‌گوییم، درس بگیرند.
- دان لمن، مجری سابق سی‌ان‌ان

دان لمن در‌ادامه‌ی سخنانش افزود: «هیچ محدودیتی برای این مصاحبه که ایلان ماسک با اختیار خودش با آن موافقت کرد، وجود نداشت. سؤال‌های من محترمانه بودند و دامنه‌ی گسترده‌ای داشتند و همه‌چیز را پوشش دادند؛ از اسپیس‌ایکس تا انتخابات ریاست‌جمهوری.»

ایلان ماسک با انتشار پستی در شبکه‌ی اجتماعی ایکس می‌گوید که دلیل لغوشدن برنامه، شباهت بیش‌از‌حد آن به سی‌ان‌ان بوده است. ماسک جزئیاتی درباره‌ی سؤال‌های مطرح‌شده در مصاحبه ارائه نکرد.

برنامه‌ی ویژه‌ی دان لمن که The Don Lemon Show نام دارد، قرار بود هفته‌ای ۳ بار به‌صورت انحصاری در پلتفرم ایکس پخش شود و روی موضوعات مختلفی مثل سیاست، فرهنگ، ورزش و سرگرمی دست بگذارد.

شبکه‌ی اجتماعی ایکس از زمان فروش به ایلان ماسک با کاهش درآمد مواجه شده است و حالا ارتباطات گرمی با شرکت‌های تبلیغاتی ندارد. ایکس برای افزایش درآمد و کاربر، سراغ امضای قرارداد انحصاری با برخی از مجری‌های مشهور رفته است و دان لمن یکی از آن‌ها بود. ایکس هنگام امضای قرارداد با دان لمن گفت که می‌خواهد به پلتفرمی برای آزادی بیان تبدیل شود.

حساب کاربری X Business نیز لغوشدن برنامه‌ی دان لمن را تأیید کرده است. در بیانیه‌ی ایکس می‌خوانیم: «مثل هر سازمان دیگری، حق تصمیم‌گیری درباره‌ی شراکت‌های تجاری‌ را برای خودمان حفظ می‌کنیم.» در‌ادامه‌ی بیانیه آمده است که دان لمن درصورت تمایل می‌تواند بخش‌هایی از برنامه‌ی The Don Lemon Show را در ایکس منتشر کند.

سال گذشته، لمن به‌دلیل سخنان جنجالی درباره‌ی نیکی هیلی، نامزد سابق ریاست‌جمهوری آمریکا، از شبکه‌ی سی‌ان‌ان اخراج شد. او می‌گوید که قصد دارد مصاحبه‌اش با ایلان ماسک را پخش کند؛ اما این مصاحبه قرار نیست به‌صورت انحصاری در پلتفرم ایکس در‌دسترس قرار بگیرد.

به‌گفته‌ی لمن، مصاحبه با ماسک در ۱۸ مارس (۲۸ اسفند) در یوتیوب و ایکس و پلتفرم‌های پادکست منتشر می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات