شهردار پاریس: پلتفرم ایکس ایلان ماسک «فاضلاب غول‌پیکر جهانی» است

سه‌شنبه ۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۰
مطالعه 1 دقیقه
لوگو شبکه اجتماعی ایکس / X روی گوشی
شهردار پارس با خروج از شبکه‌ی اجتماعی ایکس (توییتر سابق) از این پلتفرم به‌عنوان فاضلاب بزرگ جهانی یاد کرد.
تبلیغات

آن هیدالگو، شهردار پاریس خروج خود از ایکس (توییتر سابق) را اعلام کرد و گفت این شبکه‌ی اجتماعی شبیه «فاضلاب غول‌پیکر جهانی» است که با انتشار اطلاعات نادرست، دموکراسی را نابود می‌کند.

ایلان ماسک پس‌ از تصاحب توییتر در سال ۲۰۲۲، بسیاری از کارکنان این شرکت را اخراج کرد و بسیاری از این افراد وظیفه‌ی تعدیل محتوا در شبکه‌ی اجتماعی مذکور را برعهده داشتند. این برنامه که حالا با نام ایکس شناخته می‌شود، چندین شرکت تبلیغ‌دهنده‌ی بزرگ را از دست داده و منتقدان بزرگی مثل کاخ سفید آمریکا دارد.

هیدالگو با انتشار چندین پست به زبان‌های انگلیسی و فرانسوی، با اشاره به دستکاری اطلاعات، پخش اخبار نادرست، حمله به برخی دانشمندان، زنان و موارد دیگر گفت: «این پلتفرم و مالکش، عمداً تنش‌ها و درگیری‌ها را تشدید می‌کنند.»

به‌گزارش رویترز، کمپین هیدالگو برای تبدیل پارس به پایتخت دوچرخه‌سواری، باعث شد در رسانه‌های اجتماعی عده‌ای او را تحقیر و عده‌ای او را تحسین کنند. این سیاست‌مدار سوسیالیست که تلاشش برای تبدیل‌شدن به رئیس‌جمهور فرانسه با کسب ۱٫۷ درصد از آرا در سال ۲۰۲۲ با شکست مواجه شد، درمورد ایکس می‌گوید: «ایکس به فاضلاب غول‌پیکر جهانی تبدیل شده است و آیا باید در این شرایط همچنان در آن حضور داشته باشیم؟»

هیدالگو در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت: «من از تأیید این طرح شیطانی امتناع می‌ورزم.»

هیدالگو اخیراً به‌دلیل سفر به جزیره‌ی تایتی فرانسه که ظاهراً با هدف تماشای موج‌سواری المپیک ۲۰۲۴ انجام داده، مورد انتقال قرار گرفته است. کاربران ایکس و برخی سیاست‌مداران مخالف هیدالگو، با هشتگ TahitiGate# انتقاد خود را به سفر او که تا حدودی با پول مالیات‌دهندگان تأمین می‌شود، نشان دادند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات