کدام شرکت‌ها بیشترین حقوق را به مهندسان می‌دهند؟

سه‌شنبه ۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
گوگل و متا
مهندسان فناوری سطح پایه‌ شاغل در گوگل و متا، به‌مراتب حقوق بیشتری نسبت‌ به همتایان خود در آمازون، مایکروسافت و اپل دریافت می‌کنند.
تبلیغات

انجمن کارمندان فناوری به نام Blind نظرسنجی جالبی انجام داده که نشان می‌دهد گوگل و متا در میان شرکت‌های بزرگ حوزه‌ی تکنولوژی بیشترین میزان دستمزد را به مهندسان سطح پایه‌ی خود پراخت می‌کنند.

در همین حال، اپل و مایکروسافت به‌طور متوسط کمترین حقوق را به مهندسان خود پرداخت می‌کنند. حقوق مهندسان فناوری بر اساس عوامل مختلفی مانند تجربه، مهارت و موقعیت جغرافیایی متفاوت است. به‌عنوان مثال، مهندسان فناوری باتجربه، معمولاً حقوق بیشتری دریافت می‌کنند. همچنین، مهندسان فناوری در برخی مناطق مانند ساحل غربی ایالات متحده معمولاً که هزینه‌ی زندگی در آنجا زیاد است حقوق بیشتری می‌گیرند.

درحال حاضر مهندسان تازه‌کار در گوگل سالانه ۱۸۴ هزار دلار حقوق می‌گیرند و این عدد برای مهندسان جدید متا ۱۷۹ هزار دلار است. درمقام مقایسه همتایان این افراد در اپل و مایکروسافت به‌ترتیب سالانه ۱۴۲ و ۱۴۱ هزار دلار حقوق دریافت می‌کنند.

گفتنی است Blind برای دریافت رأی افراد به ایمیل کاری معتبر و محل کار افراد نیاز دارد و بدین‌ترتیب می‌توان اطمینان حاصل کرد اطلاعات به‌دست‌آمده‌ از نظرسنجی کارکنان درمورد حقوق آن‌ها در شرکت‌های بزرگ فناوری تقریباً دقیق است.

در ادامه نمودار جالبی را مشاهده می‌کنید که یافته‌های Blind را در یک نگاه به‌تصویر می‌کشد.

نمودار Blind درمورد میزان حقوق مهندسان شرکت های فناوری

نکته‌ی دیگر درمورد نظرسنجی Blind این است که مهندسان متا نسبت‌ به مهندسان سایر شرکت‌های بزرگ فناوری، مسیر ارتقای شغلی را سریع‌تر طی می‌کنند و بالاترین حقوق را می‌گیرند.

گزارش دیگری از Levels.fyi نیز نشان می‌دهد مهندس سطح ۵ (L5) در OpenAI می‌تواند بیش‌ از ۹۰۰ هزار دلار در سال درآمد داشته باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات