ویژگی Magic Editor گوگل، موج جدیدی از تصاویر جعلی را به‌ راه می‌اندازد

دوشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
فناوری Magic Editor
با قابلیت Magic Editor می‌توانید ویرایش‌های حرفه‌ای را بدون نیاز به ابزارهای پیچیده و دانش فنی بالا، روی تصاویر اعمال کنید.
تبلیغات

یکی از تأثیرگذارترین فناوری‌های جدید گوگل در رویداد I/O ۲۰۲۳، قابلیت Magic Editor بود. غول جست‌وجوی اینترنت برای نمایش این ویژگی، تصویری از یک زن را مقابل آبشار نشان داد و سپس مجری به آسانی سوژه‌ی موردنظر را جابه‌جا کرد و به‌سمت دیگری انتقال داد و جای خالی زن با کمک هوش مصنوعی پُر شد تا عکس نهایی بسیار طبیعی جلوه کند.

عملکرد دموی هوش مصنوعی Magic Editor در رویداد I/O امسال بسیار خوب بود. گوگل از سال‌ها قبل درحال توسعه‌ی این ابزار بوده است. درحال‌حاضر این شرکت چند ویژگی ویرایش تصویر مبتنی‌بر هوش مصنوعی دارد که ازجمله می‌توان به پاک‌کن جادویی اشاره کرد؛ ابزاری که به شما اجازه می‌دهد اجسام و افراد را به‌سرعت از تصاویر خود حذف کنید.

البته ابزار Mgaic Editor کاملاً بی‌نقص نیست و علاوه‌براین تاریخ انتشار آن را نمی‌دانیم. هدف نهایی گوگل، ایجاد و ویراش عکس با روشی آسان و فقط با یک ضربه است. این شرکت ابزار جدید خود را به‌عنوان راهکاری برای اعمال ویرایش‌های پیچیده، بدون نیاز به ابزارهای حرفه‌ای ارائه می‌دهد و از قدرت هوش مصنوعی برای جداسازی و تغییر نواحی مختلف روی عکس بهره می‌برد. این ویژگی‌ها شامل بهبود ظاهر آسمان، حرکت و ابعاد سوژه‌ها و همچنین حذف بخش‌هایی از تصویر فقط با چند ضربه می‌شود.

فناوری Magic Editor گوگل

Magic Editor تلاش می‌کند همه‌ی مراحلی را که برای انجام ویرایش‌های مشابه در برنامه‌هایی مثل فتوشاپ انجام می‌دهید، به‌طور یکجا و با روشی آسان ارائه دهد. به‌عنوان مثال در فتوشاپ با استفاده از ابزار Content Aware Move می‌توان سوژه‌ی موردنظر را در تصویر جابه‌جا کرد. البته استفاده از این روش مثل سایر ویژگی‌های برنامه‌های گرافیکی، به یادگیری نیاز دارد و به‌مرور می‌توانید با آن کارهای خلاقانه و حرفه‌ای انجام دهید.

قطعاً همه‌ی ما مشتاقیم گوگل ابزارهای ویرایش عکس رایگان بیشتری ارائه دهد زیرا برنامه‌هایی مثل فتوشاپ و برخی نرم‌افزارهای حرفه‌ای دیگر، معمولاً قیمت بسیار زیادی دارند و خرید آن‌ها احتمالاً برای بسیاری از افراد بصرفه نیست. بدین‌ترتیب دسترسی به ابزارهای قدرتمند ویرایش تصویر در برنامه‌ی Photos گوگل و روش استفاده‌ی بسیار آسان، نحوه‌ی نگاه ما به فرایند ویرایش تصاویر را تغییر می‌دهد.

سامسونگ اخیراً توجه بسیار زیادی به قابلیت‌های ویرایش عکس مبتنی‌بر هوش مصنوعی معطوف کرده است که ازجمله می‌توان به Space Zoom اشاره کرد؛ قابلیتی که به شما اجازه می‌دهد تصاویری باورنکردنی از ماه ثبت کنید.

اگر بخواهیم منصف باشیم، تعداد زیادی ویژگی مشابه برای بهبود عکاسی وجود دارد که در دوربین گوشی‌های هوشمند تعبیه شده‌اند. همان‌طور که ورج اشاره می‌کند، عکاسی با موبایل درحال‌حاضر باعث شده است شاهد تصاویر جعلی زیادی باشیم. به‌هرحال Magic Editor گوگل می‌تواند موج جدیدی از عکس‌های جعلی ایجاد کند زیرا امکان ساخت این تصاویر را با روشی آسان‌تر فراهم می‌کند. غول جست‌وجوی اینترنت در پستی وبلاگی اعلام کرد: «ما در جست‌وجوی کمال هستیم و Magic Editor امکان کنترل دقیق‌‌تر ظاهر و احساس نهایی عکس‌های شما را فراهم خواهد کرد.»

گوگل، Magic Editor را فناوری آزمایشی می‌نامد که اواخر سال جاری برای گوشی‌ها پیکسل عرضه خواهد شد و پس‌ از آن دردسترس کاربران سایر گوشی‌های اندروید قرار خواهد گرفت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات