طعنه گوگل به اپل درباره نپذیرفتن استاندارد جدید پیام‌رسانی

پنج‌شنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
سمیر سامات روی صحنه رویداد گوگل I/O سال ۲۰۲۳
ظاهراً اپل همچنان دربرابر استفاده از پروتکل ارسال پیام RCS مقاومت می‌کند و از بین ۸۰۰ میلیون کاربر آن سرویس، هیچکدام دستگاه اپلی ندارند.
تبلیغات

گوگل در میان رویداد گوگل I/O 2023 باردیگر بدون نام بردن از شرکت اپل، با کنایه‌ای به کوپرتینو‌نشین‌ها اشاره کرد که زودتر سراغ پروتکل پیام‌رسانی RCS بروند.

پروتکل پیام‌رسانی RCS را می‌توان به طور خلاصه استاندارد جدید نقل و انتقال پیام کوتاه به‌حساب آورد که گوگل تلاش می‌کند جانشین استاندارد قدیمی SMS شود. در چند سال گذشته تمرکز گوگل روی استفاده از این استاندارد به‌جای SMS بیشتر شده است.

اکنون، در رویداد گوگل I/O سال ۲۰۲۳ شرکت گوگل تأیید کرد که بیش‌از ۸۰۰ میلیون نفر درحال حاضر از استاندارد RCS روی گوشی خود استفاده می‌کنند و طبق تخمین گوگل، پیش‌بینی می‌شود این تعداد تا پایان سال جاری میلادی (در زمستان ۱۴۰۲ خورشیدی) به یک میلیارد نفر برسد.

با‌این حال، اپل و گوشی آیفون این شرکت همچنان یکی از عوامل بازدارنده در فراگیرشدن این استاندارد به‌شمار می‌روند و گوگل نتوانست به امتناع اپل از پذیرش استاندارد RCS بی‌تفاوت بماند و این بار با طعنه‌ای تمسخرآمیز به اپل گوشزد کرد که بهتر است استاندارد RCS را بپذیرد.

معاون بخش توسعه اندروید در شرکت گوگل، سمیر سامات، گفت امیدوار است تمام سیستم‌عامل‌های موبایلی «پیام ما را دریافت کنند و استاندارد RCS را به‌کار بگیرند.» فقط در این صورت، همه‌ی کاربران می‌توانند بدون توجه به اینکه از چه دستگاهی استفاده می‌کنند در چت‌های گروهی شرکت داشته باشند. این صحبت‌ها اشاره‌ای به کمپین Get The Message شرکت گوگل نیز داشت.

درحال حاضر، قابلیت iMessage آیفون درصورت ارسال پیام به دستگاه‌های اندروید از استاندارد بسیار قدیمی SMS استفاده می‌کند. بدین ترتیب، کاربران قادر نخواهند بود پیام‌های چندرسانه‌ای با کیفیت ارسال و دریافت کنند، پیام درحال تایپ... را ببینند، اعلان خواندن پیام را دریافت کنند و از سایر قابلیت‌های ظریف بهره‌مند شوند.

به‌هرحال، این اولین باری نیست که گوگل از اپل به دلیل تعلل و امتناع از به‌کارگیری پروتکل RCS انتقاد می‌کند. در ابتدای سال جاری میلادی نیز معاون ارشد شرکت گوگل، هیروشی لاکهایمر، گفت: «دلم برای کاربران آیفون می‌سوزد،» زیرا نمی‌توانند از مزایای استاندارد RCS بهره‌مند شوند.

در فرصتی دیگر نیز، در دسامبر ۲۰۲۲ میلادی(آذر ۱۴۰۱) شرکت گوگل گفت سیستم پیام‌رسانی اپل در دهه ۱۹۹۰ میلادی گیر کرده است.

با‌این همه، اپل هنوز واکنشی به این موضوع نشان نداده است.

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره امتناع اپل از به‌کارگیری استاندارد RCS چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات