۴ طراحی مفهومی اسنوا برنده جایزه iF DESIGN AWARD شد

یک‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
۴ طرح از شرکت اسنوا شامل ریموت کنترل تلویزیون، استند تلویزیون، رابط کاربری ماشین لباسشویی و دستگاه تصفیه هوا به‌عنوان برندگان iF Design Award در وب‌سایت این رقابت قرار گرفت.
تبلیغات

رقابت سالیانه iF Design Award که توسط Deutsche Messe AG به‌عنوان دست‌اندرکار این رویداد از سال ۱۹۵۴ برگزار می‌شود، امسال نیز به سنت هر سال در شهر هانور آلمان برگزار شد.

براساس اطلاعات درج‌شده در وبلاگ مربوط به برگزاری این رویداد قدیمی در حوزه‌ی طراحی صنعتی، ۷۵ متخصص در حوزه‌ی داوری از ۲۳ کشور جهان از ۲۹ تا ۳۱ مارس گرد هم آمدند تا با داوری ۱۱٫۰۰۰ طرح دریافت‌شده از ۵۷ کشور، به انتخاب برترین طرح‌های دریافت‌شده بپردازند. پس از سه روز داوری، از میان ۱۱ هزار طرح دریافتی، ۱٫۹۷۳ طرح نامزد دریافت جایزه‌ی iF DESIGN AWARD 2022 شدند، در‌حالی‌که فقط ۷۳ طرح جایزه iF DESIGN AWARD 2022 GOLD را برنده شدند.

۴ برگزیده از میان ۱٫۹۷۳ طرح منتخب iF Design Award متعلق به مرکز طراحی انتخاب با برند اسنوا است. این ۴ طرح شامل ریموت کنترل تلویزیون، استند تلویزیون، ماشین لباسشویی و دستگاه تصفیه هوا است.

دستگاه تصویه هوا اسنوا
ریموت کنترل اسنوا
رابط کاربری ماشین لباس شویی اسنوا
استند تلویزیون اسنوا

کاربرپسند بودن، ارگونومی و همینطور زیبایی مواردی است که منجر به انتخاب ریموت کنترل تلویزیون به‌عنوان یکی از طرح‌های برتر شده است. طراحی کلیدها به‌گونه‌ای است که موارد پرکاربرد به‌راحتی روی ریموت دردسترس هستند. طرح مربوط به دستگاه تصفیه هوای اسنوا نیز به دلیل سادگی در طراحی به‌عنوان یکی از طرح‌های منتخب معرفی شده است. استند تلویزیون ویتا با بهره‌گیری از فلز به‌عنوان تنها المان مورد استفاده، حس سادگی و همچنین مدرن بودن را به بینندگان القا می‌کند. همچنین باید به این نکته اشاره کرد که در ساخت این استند استفاده از مواد تجزیه‌پذیر در دستور کار قرار گرفته است. ضمناً باید به صفحه‌ی مغناطیسی پشتی نیز اشاره کرد که می‌توان روی آن هر طرحی را قرار داد تا جلوه‌ی ناخوشایند پشت تلویزیون نصب‌شده روی استند مشخص نباشد. چهارمین برنده از سوی اسنوا، رابط کاربری مربوط به ماشین لباس‌شویی Snowa U است که اولین اصل در طراحی رابط کاربری آن سادگی و همینطور کاربرپسند بودن است. استفاده از المان‌های تعاملی، ساده و همینطور کاراکتر در کنار تصویر باعث شده رابط کاربری این لباس‌شویی بسیار ساده باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات