بازیابی حداقل ۹۹ درصد از طلای موجود در مدار زباله‌های الکتریکی با کشف جدید Excir

جمعه ۳۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۵
مطالعه 2 دقیقه
شرکت نوپای کانادایی Excir فناوری جدیدی را کشف کرده که می‌توان توسط آن حداقل ۹۹ درصد طلای موجود در مدار زباله‌های الکتریکی را بازیافت کرد.
تبلیغات

در چند دهه گذشته، جهان به‌طور فزاینده‌ای غرق در دستگاه‌های هوشمند شده است. بسیاری از ما در حال حاضر به دستگاه‌های گفته شده برای انجام کارهای روزمره خود وابسته هستیم و بهترین نمونه‌ آن‌ها گوشی هوشمند است. حتی می‌توان گفت تلفن همراه بیشتر از تمام دستگاه‌های هوشمند دیگر کاربر دارد و تقریبا هر انسان حداقل صاحب یکی از آن‌ها است.

به گزارش فون‌آرنا، متأسفانه، گوشی‌های هوشمند و برخی دیگر از محصولات ما بیشتر از چند سال عمر نمی‌کنند. این بدان معنا است که زباله‌های الکترونیکی به سرعت انباشته می‌شوند و آمارها نشان می‌دهند این اتفاق هر سال سریع‌تر شده و باعث می‌شود جهان ما بیشتر و بیشتر تحت تأثیر قرار بگیرد. مدتی پیش گزارش کاملی درباره زباله‌های الکترونیکی منتشر کردیم که در آن به‌طور کامل این بحران شرح داده شده بود.

بااین‌حال، به لطف فناوری جدیدی که توسط شرکت نوپای کانادایی Excir کشف شده است، کورسوی امیدی وجود دارد. Excir راهی برای بازیافت مؤثر طلا با خلوص ۹۹۹٫۹ از زباله‌های الکترونیکی پیدا کرده است.

به گزارش بی‌بی‌سی، آنچه Excir به‌دست آورده به قدری چشمگیر است که شرکت سازنده سکه بریتانیایی (Royal Mint Limited) با آن قرارداد امضا کرده است. در این توافقنامه آمده است که Excir حداقل ۹۹ درصد از طلای موجود در صفحات مدار محصولات موجود در زباله‌های الکترونیکی را بازیابی می‌کند.

فناوری Excir

ظاهراً همه این‌ها به لطف یک فرایند شیمیایی قابل دستیابی است که می‌تواند این فلز گران‌بها را در عرض چند ثانیه استخراج کند. با بودجه کافی و توسعه این فناوری جدید، حتی می‌توان این کار را با سایر مواد مانند نقره، مس و پالادیوم نیز انجام داد.

مدیر اجرایی ضرابخانه مذکور پتانسیل این فناوری جدید را «عظیم» توصیف می‌کند. شان میلارد، مدیر ارشد رشد این شرکت نیز اعلام کرده است فناوری که Excir به آن دست یافته توانایی ایجاد انقلابی در صنعت دارد.

این ضرابخانه اظهار می‌کند که برآوردها نشان داده زباله‌های الکترونیکی که فقط در سال ۲۰۲۱ جمع می‌شوند، به احتمال زیاد بیش از ۵۷ میلیون تن وزن خواهند داشت و در صورت عدم اقدام تا سال ۲۰۳۰ این تعداد به ۷۳ میلیون تن خواهد رسید.

در حال حاضر، تقریباً یک پنجم زباله‌های الکترونیکی بازیافت می‌شوند. با کمک کشف Excir، این تعداد می‌تواند بسیار بیشتر شود؛ زیرا نتایج آسان‌تر و سریع‌تری را ارائه می‌دهد.

نظر شما همراهان زومیت درباره فناوری جدید Excir چیست

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات