فهرست بهترین اپلیکیشن‌های دارای هوش مصنوعی برای آسان‌ترکردن زندگی

یک‌شنبه ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۰
مطالعه 7 دقیقه
در این مطلب، فهرستی از بهترین اپلیکیشن‌ها و نرم‌افزارهای دارای هوش مصنوعی را معرفی کرده‌ایم که می‌توانند به شما در انجام کارهای مختلف کمک کنند.
تبلیغات

براساس گزارش digitaltrends، هوش مصنوعی می‌تواند به زندگی انسان‌ها بسیار کمک کند و سرعت بیشتری به روند انجام کارهای مختلف دهد. این امر خصوصا در دستگاه‌هایی مشهود است که روزانه از آن‌ها استفاده می‌کنیم. برنامه‌های بسیاری وجود دارد که برای انجام کارهای مختلف به‌خوبی از هوش مصنوعی استفاده می‌کنند. این اپلیکیشن‌های خارق‌العاده می‌توانند به کاربران برای انجام وظایف مختلف در زمان بسیار کمتر کمک کنند. برای مثال بعضی از آن‌ها می‌توانند در کمترین زمان ممکن پس‌زمینه تصاویر را حذف کنند. هوش مصنوعی پایانی ندارد و به انسان می‌تواند در بخش‌های مختلف زندگی روزمره یاری رساند تا با خلاقیتش کارهای بسیاری با آن انجام دهد.

اگر قصد دارید بیشتر از این فناوری در زندگی‌تان بهره ببرید؛ اما اپلیکیشن‌های زیادی را نمی‌شناسید که از هوش مصنوعی استفاده کنند، خواندن این مقاله را به شما توصیه می‌کنیم؛ چراکه بهترین اپلیکیشن‌های هوش مصنوعی موجود را بررسی کرده‌ایم. این اپلیکیشن‌ها می‌توانند کارهای مختلف و سختی را انجام دهند که ممکن است برایتان مشکل باشد. برای استفاده از این برنامه‌ها، تنها کافی است آن‌ها را دانلود کنید و از مزایایشان بهره‌مند شوید.

اپلیکیشن Scan Thing

  • پلتفرم:‌ iOS و Mac
  • قیمت: رایگان (دارای پرداخت درون‌برنامه‌ای)
اپلیکیشن هوش مصنوعی

این اپلیکیشن ویژه‌ی کسانی است که می‌خواهند از اجسام اطرافشان تصاویری تهیه کنند که پس‌زمینه‌شان حذف شده باشد. الگوریتم هوشمند Scan Thing می‌تواند با قدرت و دقت فراوانش فضای اطراف سوژه را در کمترین زمان ممکن برش دهد و فایل خروجی بدون پس‌زمینه تولید کند. کار‌کردن با این اپلیکیشن بسیار آسان و تنها کافی است دوربینتان را مقابل سوژه‌ی مدنظر بگیرید و عکاسی کنید و چند ثانیه منتظر بمانید تا هوش مصنوعی Scan Thing پس‌‌زمینه‌ی تصویر را برش بزند و فایل نهایی را آماده کند.

ناگفته نماند این تنها وظیفه‌ی اپلیکیشن مذکور نیست و شما می‌توانید برای انجام کارهای دیگر نیز به آن اتکا کنید. یکی دیگر از وظایف Scan Thing اسکن مدارک و تبدیلشان به فایل PDF است. همچنین، پس از ثبت تصویر از متن صفحه، می‌توانید مطالب موجود در آن را کپی و روی دستگاهتان ذخیره کنید. بدین‌ترتیب، دیگر نیازی به نوشتن دستی متن صفحه ندارید. توسعه‌دهندگان این اپلیکیشن به‌صورت زیرکانه‌ای از هوش مصنوعی در آن استفاده کرده‌اند و با این روش در صرفه‌جویی هرچه بیشتر در زمان کمک می‌کنند.

 نرم‌افزار TextSniper

  • پلتفرم: Mac
  • قیمت: ۹ دلار

کارایی TextSniper تقریبا مانند Scan Thing است؛ اما از آن تنها می‌توان در مک استفاده کرد. کار‌کردن با این نرم‌افزار آسان است و تمام کاری که باید انجام دهید، این است که میان‌بر صفحه‌کلید اختصاصی را فشار دهید و ماوس را روی قسمت مدنظرتان بکشید تا تمام متن در کلیپ‌بورد کپی شود.

منابع فراوانی وجود دارد که TextSniper می‌تواند با آن‌ها کار کند؛ از‌جمله تصاویر، PDF، فیلم‌های یوتیوب، وب‌سایت‌ها و... . این نرم‌افزار به‌قدری کارآمد و سریع‌تر است که پس از استفاده از آن، دیگر نمی‌توانید مانند قبل مطلبی را دستی تایپ کنید.

اپلیکیشن PictureThis

  • پلتفرم: iOS و اندروید
  • قیمت: رایگان (دارای پرداخت درون‌برنامه‌ای)

اگر در حیاط خانه‌تان گُلی ناشناس رشد کرده، دیگر نیازی نیست برای فهمیدن نامش تمام دایرة‌المعارف را زیر‌و‌رو یا وب‌سایت‌های مختلف را جست‌وجو کنید و فقط کافی است از PictureThis کمک بگیرید. از گل مدنظرتان عکس بگیرید و آن را وارد اپلیکیشن مذکور کنید و چند ثانیه منتظر بمانید تا هوش مصنوعی آن را شناسایی کند.

اپلیکیشن PictureThis فقط برای یافتن گیاهان ناشناس به‌کار نمی‌رود و کاربردهای بیشتری دارد. برای نمونه، با استفاده از آن می‌توانید روش‌های مختلف برای مراقبت از گیاهانتان را یاد بگیرید. گفتنی است اپلیکیشن مذکور به‌گونه‌ای طراحی شده است که بتواند اطلاعات زیادی در زمینه‌های مختلف همچون آفات، میزان آبیاری، حقایق جالب و... ارائه کند. با داشتن PictureThis، می‌توانید در کمترین زمان ممکن به متخصص باغبانی تبدیل شوید.

اپلیکیشن FaceApp

  • پلتفرم: iOS و اندروید
  • قیمت: رایگان (دارای پرداخت درون‌برنامه‌ای)

به‌احتمال زیاد شما هم از این اپلیکیشن استفاده کرده‌اید یا حداقل نامش به گوشتان آشنا است. اپلیکیشن FaceApp برنامه‌ی کوچک سرگرم‌کننده‌ای است که یکی از عکس‌های سلفی‌تان را می‌گیرد و نشان می‌دهد ظاهرتان در سناریوهای مختلف، مثلاً در سی سال بعد یا با موهای بلندتر چگونه می‌شود.

موضوع شگفت‌آور این است که FaceApp چقدر حرفه‌ای این کار را انجام می‌دهد؛ به‌گونه‌ای که نتایج آن کاملا باورنکردنی است و اغلب نمی‌توان آن را از عکس واقعی تشخیص داد. اگر کنجکاو هستید که چهره‌تان را در وضعیت‌های مختلف مشاهده کنید، حتما این اپلیکیشن را دانلود و استفاده کنید.

اپلیکیشن Gemini Photos

  • پلتفرم:‌ iOS و Mac
  • قیمت: رایگان (دارای پرداخت درون‌برنامه‌ای)

استفاده از FaceApp و دیدن تصاویر مختلف در سناریوهای متعدد جذاب است؛ اما نباید فراموش کرد که تولید این فایل‌های اضافی می‌تواند چقدر از حافظه‌ی دستگاهتان را اشغال کند. در‌واقع، به‌احتمال زیاد هم‌اکنون دستگاه شما مملو از عکس‌های مختلفی است که از آن‌ها استفاده نمی‌کنید؛ مانند اسکرین‌شات‌ها و تصاویر تار. حذف‌کردن تصاویر اضافه در دستگاه کار نسبتا دشوار و زمان‌بری است؛ ولی توسعه‌دهندگان برای این مسئله نیز راه‌حلی پیدا کرده‌اند که در آن باز هم از هوش مصنوعی کمک گرفته شده است.

اپلیکیشن Gemini Photos آماده است برای حذف تصاویر اضافه به کاربران کمک کند. این اپلیکیشن با استفاده از الگوریتم خاصش دستگاه را اسکن می‌کند و همه‌ی تصاویر را در دسته‌های مختلف قرار می‌دهد. سپس تصاویری که ممکن است به حذف نیاز داشته باشند، به کاربر نشان می‌دهد. از منو تنظیمات، تنها عکس‌های تار یا دوتایی یا هر دسته را می‌توانید حذف کنید که به نظرتان اضافی است. این اپلیکیشن حتی می‌تواند پیشنهاد دهد بهترین گزینه بین چند عکس مختلف کدام است، این ویژگی تصمیم‌گیری برای حذف تصاویر اضافی را آسان‌تر می‌کند. ناگفته نماند لازم نیست نگران پاک‌شدن ناگهانی تصاویرتان باشید؛ زیرا در Gemini Photos هیچ تصویری بدون بررسی شما حذف نخواهد شد؛ پس هیچ‌کدام از فایل‌های مهمتان در خطر نیستند.

نرم‌افزار Luminar AI

  • پلتفرم:‌ Windows و Mac
  • قیمت: ۷۹ دلار

آیا عاشق عکاسی هستید؛ اما از ویرایش آن بیزارید؟ پیشنهاد می‌کنیم Luminar AI را امتحان کنید. توسعه‌دهندگان این نرم‌افزار با اضافه‌کردن هوش مصنوعی فوق‌العاده به آن، فرایند ویرایش تصاویر را آسان‌ و لذت‌بخش‌تر کرده‌اند. نرم‌افزار Luminar AI کار سخت را برایتان انجام می‌دهد. تنها کافی است یک دکمه را فشار دهید و منتظر پایان مراحل ویرایش عکستان باشید.

هر تصویری که در این نرم‌افزار بارگیری می‌شود، با الگوریتم خاصی تجزیه‌و‌تحلیل می‌شود تا نقاط اصلی‌اش یافت شود. پس از اتمام فرایند تجزیه‌وتحلیل، طیف وسیعی از الگوهای مختلف نمایش داده می‌شود که با انتخاب هر یک، می‌توانید تنظیمات خاصی روی عکس اعمال کنید. در این نرم‌افزار، نه‌تنها می‌توانید به هوش مصنوعی اعتماد کنید؛ بلکه با اعمال تغییرات مختلفی به آن برای بهترشدن نتیجه‌ی نهایی یاری رسانید.

اپلیکیشن Oval

  • پلتفرم: iOS و اندروید
  • قیمت: رایگان (دارای پرداخت درون‌برنامه‌ای)

مدیریت پول ممکن است بسیار پیچیده باشد؛ ولی اگر از Oval استفاده کنید، انجامش به‌مراتب آسان‌تر می‌شود. این اپلیکیشن از هوش مصنوعی خاصی بهره می‌برد که می‌تواند در شناسایی شرایطی به شما کمک کند تا در آن‌ها بتوانید پس‌انداز کنید. همچنین، در Oval از الگوریتمی استفاده شده است که می‌تواند از عادات روزانه‌تان یاد بگیرد و با تحلیل آن‌ها، از راه‌های دیگری به مدیریت امور مالی شما کمک کند. برای مثال، اگر یک بار در سال مجبور شوید مبلغ زیادی برای خرید دستگاهی جدید بپردازید، این اپلیکیشن پیشنهاد می‌دهد که در ماه‌های جاری، مبلغ کمتری پس انداز کنید تا از بار مالی‌تان کاسته شود. حتی می‌توانید اهداف مالی تعیین و روند پیشرفت یا پسرفتتان را مشاهده کنید. به‌طورکلی Oval اپلیکیشنی کاربردی است که کمک می‌کند فشار اقتصادی را هوشمندانه از بین ببرید.

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره‌ی اپلیکیشن‌ها و نرم‌افزارهای معرفی‌شده در این مقاله چیست؟ اگر اپلیکیشن دیگری می‌شناسید که در این دسته قرار می‌گیرد، لطفا آن را معرفی کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات