آغاز فروش بازوی رباتیک برای سگ رباتی بوستون داینامیکس

سه‌شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
براساس جدیدترین اطلاعات منتشرشده، بوستون داینامیکس سال آینده فروش بازوی رباتیک برای سگ رباتی خود را آغاز می‌کند.
تبلیغات

دنیای ربات‌ها با پیشرفت بسیاری روبه‌رو شده است و تاکنون، مدل‌های مختلفی از آن‌ها را مشاهده کرده‌ایم. از ربات‌های صنعتی گرفته تا نسخه‌های ساخته‌شده برای  کار در خانه، همگی برای کمک به انسان در انجام برخی امور ساخته شده‌اند. درواقع، هدف اصلی ساخت ربات‌ها انجام کارها با سرعت و دقت بیشتر است؛ البته باتوجه‌به مدل‌های مختلفی که تاکنون ساخته شده‌اند، باید گفت که هر ربات در دسته‌ای خاص قرار می‌گیرد.

بوستون داینامیکس (Boston Dynamics) را می‌توان یکی از سازندگان ربات مشهور جهان دانست. به‌طور‌کلی، این شرکت روی ساخت ربات‌هایی خاص سرمایه‌گذاری کرده است که می‌توانند کارهای بسیاری انجام دهند. یکی از سازه‌های معروف بوستون داینامیکس، رباتی شبیه سگ است که Spot نام دارد که در ساخت آن، از اندام سگ و رفتارهای آن الهام گرفته شده است. Spot ربات متحرک چابکی است که با سرعتی بی‌سابقه روی زمین حرکت می‌کند و امکان می‌دهد کارهای منظم بازرسی و گرفتن اطلاعات را با خیال راحت و دقیق و مکرر به‌صورت خودکار انجام دهید.

سگ رباتیک بوستون دینامیکس

براساس گزارش‌های مالی منتشرشده، بوستون داینامیکس از زمان شروع تبلیغات فروش در ماه جون تا امسال، موفق شده است بیش از ۲۵۰ دستگاه از این ربات را با قیمت بیش از ۷۵ هزار دلار بفروشد. افرادی که به داشتن Spot علاقه‌مند هستند، می‌‎توانند آن را به‌طور مستقیم از وب‌سایت این شرکت درکنار لوازم جانبی دیگرش، ازجمله شارژر ۱،۶۵۰ دلاری تا لیدار ۳۴،۵۷۰ دلاری و کیت دوربین بخرند.

از همان روزهای ابتدایی که ویدئوهای آزمایش این ربات منتشر می‌شد، افزودنی جذابی در میان دو شانه‌ی آن به‌چشم می‌خورد. این وسیله بازویی بود که به‌جای سر Spot، روی آن قرار می‌گرفت و این ربات می‌توانست با آن کارهای مختلفی انجام دهد. بااین‌حال بر‌اساس جدیدترین اطلاعات منتشر‌شده از بوستون داینامیکس، قرار است تا ژانویه‌ی آینده، قطعه‌ی افزودنی یاد‌شده برای فروش در وب‌سایت قرار گیرد. دست رباتیک مذکور می‌تواند عملکرد این دستگاه را بسیار افزایش دهد.

مارک رایبرت، بنیان‌گذار بوستون داینامیکس، ماه جون به مخاطبان این شرکت در کنفرانس مجازی Collision from Home گفت:

نکته‌ی بعدی درباره‌ی Spot این است که در چند ماه آینده، بازوهای رباتیک برای آن دردسترس قرار خواهند گرفت. نمونه‌های اولیه‌ی این دستگاه را امتحان کرده و نتیجه گرفته‌ایم؛ اما هنوز آن‌ را به‌عنوان محصول نهایی برای فروش قرار نداده‌ایم. به‌محض اضافه‌کردن بازوی رباتیک به Spot، دستگاه کنترل از‌راه‌دور برای تغییر و دست‌کاری موارد مختلف داریم. درواقع، این قطعه می‌تواند بازه‌ی وسیعی از کارهایی ایجاد کند که هر ربات می‌تواند انجام دهد. اعتقاد دارم قابلیت کنترل از‌راه‌دور این ربات و سرعت آن می‌تواند به کاربر کمک کند کارهایی با Spot انجام ‌دهد که با ربات‌های معمولی و ثابت اتوماسیون‌ها انجام‌دادنی نیستند.

این بازو شش درجه آزادی را برای ربات ارائه می‌دهد و به‌عنوان بخشی از برنامه‌های استاندارد خود می‌تواند درها را باز کند و وسایل را بردارد.

سگ رباتیک بوستون دینامیکس

راب پلیتر، مدیرعامل جدید بوستون داینامیکس گفت:

مانند خود ربات، این بخش جدید نیز چیزی بیش از یک سخت‌افزار است. این بازوی رباتیک با رابط کاربری بصری همراه است و به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شده که در هر دو حالت از‌راه‌دور و خودمختار (با نظارت ازطریق تبلت) کار کند.

علاوه‌براین، شرکت مذکور اعلام کرده است که فروش دستگاه شارژری را نیز آغاز خواهد که Spot می‌تواند خود را به‌صورت خودکار به آن برساند و روی آن قرار گیرد تا شارژ شود. شارژر مذکور می‌تواند به صاحبان این ربات‌های باهوش کمک زیادی کند.

هنوز Spot برای استفاده در خانه آماده نیست؛ اما روزی خواهد شد. از دیدگاه من، این ایده برای شما جذاب خواهد بود که رباتی را در داخل اتاقی قرار دهید و آن بتواند با توانایی بصری‌اش لباس کودکان یا حتی خودتان را تشخیص دهد که روی زمین افتاده است. سپس، لباس‌ها را جمع کند و آن‌ها را درون سبد لباس‌شویی قرار دهد؛ همان‌طور‌که اکنون نمونه‌های اولیه‌ی Spot این کار را انجام می‌دهند.

متأسفانه با وجود خوش‌بینی مارک رایبرت،‌ هنوز تا زمان حضور این ربات‌های باهوش در خانه‌هایمان فاصله‌ی زیادی داریم. یکی از دلایل این امر قیمت ۷۵ هزار دلاری آن است که هرکسی ازپس پرداختش برنمی‌آید. دیدگاه شما کاربران زومیت درباره‌ی استفاده از این ربات برای انجام کارهای روزمره چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات