رئیس سامسونگ الکترونیکس درگذشت

یک‌شنبه ۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۰
مطالعه 3 دقیقه
لی کان هی، رئیس شرکت سامسونگ الکترونیکس، در سن ۷۸ سالگی درگذشت.
تبلیغات

شرکت‌های بزرگ از روز اول به قدرتمندی اکنون نبوده‌اند و انسان‌های مختلفی برای موفقیت آن‌ها تلاش می‌کنند. سامسونگ الکترونیکس نیز از این مسئله مستثنی نیست و یکی از رئیس‌های آن به‌نام لی کان هی، موفق شد در طول زمان مدیریت خود باعث پیشرفت بسیار زیاد این شرکت شود؛ اما به‌تازگی خبر ناخوشایندی درباره‌ی این فرد در فضای مجازی منتشر شده است.

سامسونگ الکترونیکس (Samsung Electronics) ساعاتی پیش خبر درگذشت لی کان هی، رئیس این شرکت را اعلام کرد. سخنگوی این شرکت می‌گوید وی در ۴ آبان (۲۵ اکتبر) در سن ۷۸ سالگی درکنار خانواده‌اش از دنیا رفته است. نایب رئیس سامسونگ اکترونیکس که پسر او بود، در لحظه‌ی مرگ درکنار پدر حضور داشت.

هنوز دلیل مرگ اعلام نشده است؛ اما لی از سال‌ها پیش از مرگ خود ناتوان شده بود. گفته می‌شود دلیل این امر حمله‌ی ‌قلبی است که در سال ۲۰۱۴ داشت و باعث شد از اجتماع کناره‌گیری کند. فرض بر این است که لی جائه یونگ یا همان جی یی لی، پس از درگذشت پدرش وظیفه ریاست این شرکت را به عهده داشته باشد. او در سال‎های اخیر به‌عنوان یکی از مهم‌ترین گزینه‌های موجود برای اداره‌ی سامسونگ الکترونیکس مورد توجه بوده است.

لی کان هی شخصیتی تأثیرگذار بود که سهم بزرگی در سوق دادن سامسونگ از یک سازنده‌ی خرده پای تلویزیون و لوازم خانگی به یکی از قدرتمندترین برندهای فناوری در جهان داشت. وی با کمک درآمد حاصل از سامسونگ که حدود یک‌پنجم تولید ناخالص داخلی کره جنوبی را تشکیل می‌دهد، ثروتمندترین مرد این کشور شد. سامسونگ در بیانیه‌ی اخیر خود می‌گوید هنگامی که لی در سال ۱۹۹۳ از مدیریت جدید صحبت کرد، انگیزه‌ای برای این شرکت ایجاد شد که به آن اجازه داد بهترین فناوری‌های خود را برای کمک به پیشرفت جامعه جهانی ارائه دهد.

ای کان هی

البته کارنامه‌ی او تنها شامل کارهای خوب نیست و چندین مشکل حقوقی نیز در زندگی‌نامه‌ی وی دیده می‌شود. در سال ۱۹۹۵ وی برای پرداخت رشوه به یکی از مدیران مقصر شناخته شد. همچنین در سال ۲۰۰۸ پرونده‌ای برای او تشکیل شد که در آن فرار مالیاتی و اختلاس دیده می‌ش؛ البته او به‌طور رسمی برای هر کدام از این محکومیت‌ها مورد عفو قرار گرفت. وزیر دادگستری کره جنوبی در آن زمان گفت:

بخشش دوم در سال ۲۰۰۹ انجام شد؛ برای اینکه لی بتواند جای خود را در کمیته بین‌المللی المپیک بازپس بگیرد و شرایط بهتری برای المپیک ۲۰۱۸ در پیونگ چانگ ایجاد کند.

درگذشت لی باعث شد حدس و گمان‌هایی که برای جانشین وی زده می‌شود، جان دوباره بگیرند. درست است که لی جائه یونگ از زمان بیماری پدرش ریاست را برعهده گرفته است؛ اما او نیز مشکلات حقوقی نسبتا زیادی دارد. یونگ به‌خاطر نقش خود در رسوایی فساد مالی که رئیس جمهور سابق کره‌ی جنوبی را سرنگون کرد، تقریبا یک سال در زندان به سر برد. همچنین کره‌ی جنوبی قانونی دارد که بر اساس آن، هر کسی دارایی لی را پس از مرگ او به دست آورد، مجبور به پرداخت چندین میلیون دلار مالیات بر ارث خواهد شد؛ این یعنی ممکن است سهام آن‌ها در این شرکت کاهش پیدا کند.‌

 به‌نظر شما کاربران زومیت، آیا پسر این مرد در نهایت ریاست سامسونگ الکترونیکس را بر عهده می‌گیرد یا فرد دیگری برای این کار انتخاب می‌شود؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات