دادستانی کره علیه نائب‌رئیس سامسونگ اعلام جرم کرد

سه‌شنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
دفتر دادستانی کره‌جنوبی علیه لی جای‌یونگ، نائب‌رئیس سامسونگ‌الکترونیکس، اعلام جرم و او را به نقض قوانین بازار سرمایه متهم کرد.
تبلیغات

دادستانی کره‌جنوبی علیه لی جای‌یونگ، نائب‌رئیس سامسونگ‌الکترونیکس، با اتهام نقض قوانین محلی بازار سرمایه اعلام جرم کرد. این اتهام بزرگ در ساعات اولیه‌ی امروز علیه لی جای‌یونگ ۵۲ ساله و ۱۰ نفر از مدیران اجرایی ارشد سامسونگ مطرح شد. دفتر دادستانی بخش مرکزی سئول ادعا می‌کند این افراد با همکاری یکدیگر مرتکب جرم‌های مختلفی شامل معاملات جعلی و دست‌کاری ارزش سهام و کلاه‌برداری شده‌اند. دادستانان تصمیم گرفته‌اند که لی جای‌یونگ را دستگیر نکنند و او باید در آینده‌ای نزدیک در دادگاه محاکمه شود. پرونده‌ی بزرگ دیگری علیه جای‌یونگ درزمینه‌ی رشوه‌خواری وجود دارد که هنوز به‌اتمام نرسیده است. در آن زمان، برخلاف اتهامات جدید جای‌یونگ دستگیر شد.

در سه‌ماهه‌ی دوم سال جاری میلادی، هیئتی مستقل در کره‌جنوبی توصیه کرد که باید فرایند اعلام جرم علیه نائب‌رئیس سامسونگ‌الکترونیکس متوقف شود. اجراکردن تصمیم این هیئت مستقل ازلحاظ قانونی الزامی نیست؛ بااین‌حال، بررسی‌ها نشان می‌دهد که دادستانی کره مدت‌ها است توصیه‌های این هیئت را اجرا می‌کند. این نخستین‌بار از سال ۲۰۱۸، یعنی زمان بنیان‌گذاری هیئت یادشده، تاکنون است که دفتر دادستانی کره‌جنوبی تصمیم می‌گیرد به توصیه‌ی این هیئت گوش ندهد.

در اوایل  جون ۲۰۲۰ (اواسط خرداد ۱۳۹۹)، حکم بازداشت برای لی جای‌یونگ صادر شد. در آن زمان دفتر دادستانی کره‌جنوبی ادعا کرد نائب‌رئیس سامسونگ پیش از ادغام Cheil Industries و Samsung C&T قیمت سهام را دست‌کاری کرده است تا بتواند شخصا سهم بیشتری از سهام شرکت جدیدی بردارد که حاصل ادغام شرکت‌های یادشده بود. درنهایت دادگاه منطقه‌ای کره‌جنوبی این پرونده را رد و قاضی دادگاه در آن زمان اعلام کرد دلایل و شواهد کافی برای ادامه‌دادن پرونده وجود ندارد.

در جلسه‌‌ی استماع دادگاه، بازپرسان مدعی شدند که سامسونگ عمدا باعث ایجاد تورم در ارزش سهام Cheil Industries شده است؛ یعنی در همان زمانی‌که لی جای‌یونگ ۲۳٫۲ درصد از سهام شرکت را دراختیار داشت. بازپرسان می‌گویند سامسونگ ارزش سهام Samsung C&T را پیش از ادغام دو شرکت، کمتر از حد واقعی اعلام کرده است. لی جای‌یونگ در جلسه‌ی استماع دادگاه، تمامی این ادعاها را رد کرد.

در سال ۲۰۱۴، لی کان‌هی، پدر لی جای‌یونگ و رئیس هیئت‌مدیره‌ی وقت سامسونگ، به‌دنبال حمله‌ی قلبی در بیمارستان بستری شد. از آن سال به‌بعد، جای‌یونگ رهبر گروه تجاری سامسونگ بوده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات