اپل کارخانه تولید مک پرو را به چین منتقل نمی‌کند

سه‌شنبه ۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۳
مطالعه 2 دقیقه
اپل اعلام کرد، در راستای «همکاری‌هایش با دولت آمریکا برای کمک به توسعه‌ی اقتصادی کشور» سری جدید مک پرو را هم در ایالت تگزاس تولید می‌کند.
تبلیغات

اپل که پیش از این از دولت آمریکا خواسته بود مجوزهایی برای تولید بخش‌هایی از مک پرو در چین و بازگشت آن‌ها به خط مونتاژ این شرکت در آمریکا صادر کند، اعلام کرد این درخواست را پس گرفته است. تیم کوک، مدیرعامل اپل ماه ژوئیه اعلام کرد این شرکت می‌خواهد به تولید مک پرو در کارخانه‌ی واقع در شهر آستین ایالت تگزاس ادامه دهد اما فضای کافی برای انجام این کار در اختیار ندارد.

مک پرو

اپل درخواست داده بود، دولت دونالد ترامپ به این شرکت اجازه دهد تا بخش‌هایی مثل بخش تأمین انرژی مک پرو را در چین تولید کند و بعد این بخش‌ها را برای مونتاژ به آمریکا بیاورد.

ترامپ در همان ماه در پاسخ به درخواست اپل اعلام کرد، این شرکت چنین معافیتی از تحریم‌های آمریکا علیه چین به دست نخواهد آورد. ترامپ در توئیتر نوشت، به نظر او اپل باید مک پرو را به‌جای چین در آمریکا تولید کند. رئیس جمهور ایالات متحده البته چند هفته بعد از ملاقات دو نفره با تیم کوک، نظر خود را تغییر داد و معافیت‌های مورد نظر اپل را در اختیار این شرکت قرار داد.

اپل در بیانیه‌ای که برای اعلام این خبر منتشر کرده، دلیل تصمیم خود را دریافت معافیت‌های جدید فدرال برای برخی محصولات عنوان کرده که به اپل این فرصت را می‌دهد تا مک پرو را در آمریکا مونتاژ کند. در این بیانیه که تیم کوک آن را امضا کرده، از مقامات اجرایی که این فرصت را در اختیار این شرکت قرار داده‌اند، تشکر شده است.

تیم کوک در این بیانیه اعلام کرد، محصولات اپل با کمک ۳۶ ایالت آمریکا تولید می‌شوند و ۴۵۰ هزار شغل ایجاد کرده‌اند. او تأکید کرد، اپل تصمیم دارد به افزایش این ارقام ادامه دهد.

انتظار می‌رود ساخت قطعات مک پروی جدید به‌زودی در کارخانه‌ی اپل واقع در شهر آستین آغاز شود. اپل هنوز زمانی برای عرضه‌ی این محصول به بازار اعلام نکرده. سایت رسمی  شرکت اعلام کرده، مک پروی جدید پاییز جاری وارد بازار می‌شود و کاربرانی که قصد خرید آن را دارند برای اطلاع از زمان عرضه، می‌توانند ثبت‌نام کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات