مینگ چی کو رکود در فروش آیفون را کوتاه‌مدت می‌داند

سه‌شنبه ۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
مینگ چی کو با انتشار جدیدترین گزارش تحلیلی خود پیش‌بینی کرده که رکود در فروش آیفون‌های اپل کوتاه‌مدت بوده و اوضاع از فصل دوم سال جاری بهبود پیدا می‌کند.
تبلیغات

ابتدای ماه جاری میلادی بود که تیم‌ کوک پیش‌بینی اپل از درآمد کسب‌شده طی سه ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۸ میلادی را به میزان ۹ میلیارد دلار کاهش داد. این کاهش در اثر افول فروش گوشی‌های هوشمند آیفون در کشور چین است.

حال مینگ چی کو، یکی از تحلیل‌گران شناخته‌شده‌ی دنیای فناوری و محصولات اپل جدیدترین گزارش خود را در مورد شرایط اپل منتشر کرده است. پیش‌بینی‌های کو نشان از این دارد که رکود در فروش آیفون‌های اپل روندی کوتاه‌مدت است. کو با اشاره به گزارشی که ۱۴ دسامبر سال ۲۰۱۸ منتشر کرد، برای اولین‌بار پیش‌بینی خود از آیفون‌های عرضه‌شده طی سال ۲۰۱۹ را کاهش داد. براین اساس کو پیش‌بینی کرده که اپل طی سال جاری میلادی نزدیک به ۱۹۰ میلیون دستگاه آیفون راهی بازار خواهد کرد. شماری از تحلیل‌گران بازار انتظار دارند تا اپل طی سال جاری میلادی ۱۶۰ تا ۱۸۰ میلیون دستگاه آیفون راهی بازار کند، حال آنکه کو معتقد است اپل ۱۸۸ تا ۱۹۲ میلیون دستگاه طی سال ۲۰۱۹ میلادی راهی بازار خواهد کرد.

مینگ چی کو قویا به این نکته اشاره کرده که افول برای اپل تنها تا سه ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۹ میلادی ادامه خواهد داشت و اوضاع برای این شرکت طی بهار ۲۰۱۹ رو به بهبود خواهد بود.

مقاله‌های مرتبط:

کو همچنین در گزارش موسسه‌ی سرمایه‌گذاری TF، پیش‌بینی خود از آیفون‌های عرضه‌شده به بازار طی زمستان جاری را نیز از ۳۸ تا ۴۲ میلیون دستگاه به ۳۰ تا ۳۵ میلیون دستگاه کاهش داده است. کو دلیل کاهش پیش‌بینی خود از میزان گوشی‌های هوشمند عرضه‌شده طی سه ماهه‌ی اول ۲۰۱۹ را کاهش تقاضا برای آیفون‌های جدید در چین و بازار‌های در حال توسعه خوانده است.

هر چند کو با پیش‌بینی عرضه‌ی ۳۴ تا ۳۷ میلیون دستگاه گوشی‌ هوشمند طی بهار ۲۰۱۹ عملکردی فراتر از پیش‌بینی سایر تحلیل‌گران ارائه کرده، اما بازهم برآورد او نشان از کاهش ۱۴ درصدی عرضه‌ی آیفون به بازار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته دارد. در مورد فصل جاری نیز باید به این نکته اشاره کرد که پیش‌بینی کو نشان از کاهش ۲۹ درصدی عرضه در مقایسه با زمستان ۲۰۱۸ دارد.

مینگ چی کو پیش‌بینی کرده که در صورت بدتر نشدن جنگ تجاری بین دو کشور آمریکا و چین، انتظار می‌رود تا عرضه‌ی آیفون از نیمه‌ی دوم سال جاری میلادی روندی رو به بهبود را در پیش بگیرد، حال آنکه این روند رو به بهبود نشان‌دهنده‌ی رشد عرضه نیست و میزان گوشی‌های هوشمند عرضه‌شده برابر با نیمه دوم سال ۲۰۱۸ خواهد بود. دلیل بهبود اوضاع و توقف روند نزولی، افزایش تقاضا برای آیفون‌های جدید در بازار‌های اروپایی و استقبال از برنامه‌های به‌روزرسانی ارائه‌شده توسط اپراتور‌های مخابراتی است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات