سامسونگ سال گذشته ۱۴ میلیارد دلار در بخش تحقیق و توسعه خود هزینه کرده است

سه‌شنبه ۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۴
مطالعه 2 دقیقه
واحد تحقیق و توسعه یا همان R&D یکی از مهمترین بخش‌های هر مجموعه است. کمپانی‌ها و شرکت‌های مختلف نیز با آگاهی از وظیفه‌ی این واحد تلاش می‌کنند تا با سرمایه‌گذاری مناسب بخش تحقیق و توسعه‌ی خود را تقویت کنند. سامسونگ سال گذشته ۱۴.۱ میلیارد دلار در این بخش هزینه کرده است.
تبلیغات

سامسونگ نه تنها یکی از غول‌های بزرگ دنیای فناوری به شمار می‌رود، بلکه همواره نام این کمپانی کره‌ای در بین با ارزش‌ترین برندها دیده می‌شود. سامسونگ در سال ۲۰۱۵ میلادی بعد از کمپانی فولکس‌واگن آلمان، بیشترین سرمایه‌گذاری را در بخش تحقیق و توسعه داشته است.

همانطور که در جدول منتشر شده مشاهده می‌کنید، این غول کره‌ای سال گذشته میلادی ۱۴.۱ میلیارد دلار در بخش تحقیق و توسعه‌ی خود هزینه کرده و تنها فولکس‌واگن آلمان با هزینه‌ای بالغ بر ۱۵.۳ میلیارد دلار بالاتر از سامسونگ قرار دارد. به نظر می‌رسد سامسونگ تلاش می‌کند تا از شرایط فعلی خود به ویژه در بازار گوشی‌های هوشمند استفاده کند و بتواند با سرمایه‌گذاری بیشتر در بخش‌های دیگر نظیر تولید انواع تراشه، تلویزیون و محصولات مشابه، وضعیت بهتری را برای خود رقم بزند. این کمپانی سال ۲۰۱۴ میلادی ۱۳.۴ میلیارد دلار در بخش R&D هزینه کرده بود؛ بنابراین با توجه به میزان هزینه‌‌ی این شرکت در سال ۲۰۱۵ می‌بینیم که فعالیت‌های تحقیقاتی و آزمایشگاهی این برند، بهبود چشمگیری داشته است.

در مقابل، اپل تنها ۶ میلیارد دلار در بخش تحقیق و توسعه هزینه کرده که نسبت به سامسونگ رقم قابل توجهی نیست. ولی این مقدار هزینه باعث شده تا اپل در بین ۲۰ کمپانی برتر دنیا از نظر میزان سرمایه‌گذاری در بخش تحقیق و توسعه جای‌ گیرد.برخی از تحلیل‌گران معتقدند سرمایه‌گذاری اپل در بخش تحقیق و توسعه بیشتر مربوط به محصولات آینده‌گرایانه نظیر Apple Car بوده تا شاید کاپرتینونشین‌ها بتوانند کمی از وابستگی شدید خود به آیفون‌ها کاسته و از بخش‌های دیگر نیز سودآوری داشته باشند.

نکته‌ی قابل توجه قرارگیری اینتل و مایکروسافت در جایگاه سوم و چهارم این جدول است که نشان می‌دهد واحد تحقیق و توسعه در بین کمپانی‌های فعال در حوزه‌ی تکنولوژی اهمیت ویژه‌ای دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات