مایکروسافت اولین محصول مبتنی بر لینوکس با کرنل اختصاصی را معرفی کرد

چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت برای اولین بار در تاریخ فعالیت خود، اولین محصولش را مبتنی بر کرنل اختصاصی لینوکس با عنوان Azure Sphere معرفی کرد.
تبلیغات

مایکروسافت روز گذشته اولین محصول خود را که مبتنی بر لینوکس است، معرفی کرد. مایکروسافت این محصول را با استفاده از کرنل اختصاصی خود& مبتنی بر لینوکس، توسعه داده است. محصول جدید مایکروسافت Azure Sphere نام دارد.

آژور اِسفر یک محصول سخت‌افزاری و نرم‌افزاری است که برای افزایش امنیت ابزار‌های ورود شبکه نظیر روترها توسعه یافته است. این محصول از وجود میکروکنترلر یا ریزپردازنده‌هایی بهره می‌برد. سیستم عامل مورد استفاده روی آژور اِسفر که امکان استفاده از ریزپردازنده‌ها را ممکن کرده، همان پلتفرم مبتنی بر لینوکس است.

برد اسمیت از مایکروسافت در این رابطه چنین اظهار نظر کرده است:

این برای اولین بار در طول ۴۳ سال اخیر است که ما محصولی مبتنی بر لینوکس را رونمایی کرده و آن را عرضه خواهیم کرد.

مایکروسافت در حالی یک محصول مبتنی بر لینوکس را رونمایی کرده که استیو بالمر، مدیرعامل پیشین ردموندی‌ها، چند سال پیش لینوکس را به سرطان تشبیه کرده بود.

لینوس توروالدز، توسعه دهنده‌ی لینوکس یا همان هسته‌ی GNU/Linux به این نکته اشاره کرده بود که استفاده‌ی مایکروسافت از لینوکس به معنای پیروزی وی و دوستانش در جبهه‌ی لینوکس است.

مایکروسافت در سال‌های اخیر با درک اهمیت لینوکس و جامعه‌ی متن‌باز، نرم‌افزار‌ و اپلیکیشن‌های مختلفی را برای لینوکس منتشر کرده که از جمله‌ی آن باید به انتشار SQL Server برای لینوکس اشاره کرد.

همچنین باید به استفاده‌ی گسترده از لینوکس در سرویس‌های کلاد آژور نیز اشاره کرد. آمارهای ارائه شده نشان از این دارد که نزدیک به ۴۰ درصد از ماشین‌های مجازی نصب شده روی آژور، لینوکس هستند. امروزه مایکروسافت پشتیبانی از توزیع‌های مختلف سیستم‌عامل لینوکس را نیز افزایش داده است. از جمله‌ی توزیع‌های پشتیبانی شده توسط مایکروسافت باید به CentOS، CoreOS، Debian، Oracle Linux، Red Hat Enterprise، SUSE Linux Enterprise، openSUSE و Ubuntu اشاره کرد.

البته باید به این نکته اشاره کرد که مایکروسافت پیش از این محصولات مبتنی بر لینوکس را تولید کرده که از جمله‌ی آن باید به Azure Cloud Switch اشاره کرد که در واقع یک سیستم‌عامل کراس پلتفرم برای سوئیچ‌های مورد استفاده در دیتاسنترها است. این محصول در مصارف داخلی مورد استفاده قرار گرفته و ردموندی‌ها این محصول را بصورت عمومی راهی بازار نکرده‌اند. البته یکی دیگر از تفاوت‌های محصول رونمایی شده در سال ۲۰۱۵ با آژور اسفر این است که محصول جدید مبتنی بر کرنل اختصاصی لینوکس است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات