نخستین سری از تراشه‌های SD700، به نام اسنپدراگون ۷۱۰ در راه است

جمعه ۱۷ فروردین ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
اولین سری از تراشه‌های میان رده اسنپدارگون ۷۰۰ کوالکام با نام اسنپدارگون ۷۱۰، طی هفته‌های آینده روانه بازار خواهد شد.
تبلیغات

طی کنگره جهانی موبایل (MWC) در بارسلونا که ماه گذشته برگزار شد، کوالکام سری جدیدی از پردازنده‌ها با نام اسنپ‌دراگون ۷۰۰ را به عموم معرفی کرد. رولاند کوانت نیز اظهار داشت که اسنپ‌دراگون ۷۱۰، نخستین سری از این نوع پردازنده‌هاست که توسط شرکت فوق روانه بازار خواهد شد. کوانت این اطلاعات را از طریق صفحه رسمی خود در توییتر به اشتراک گذاشت، همچنین اظهار داشت که مدل ۷۱۰ اسنپ‌دراگون با نام SDM710 شناخته خواهد شد. این اساسا تمام اطلاعاتی بود که تاکنون توسط وی به بیرون درز کرده است.

حال به کمک معرفی سری ۷۰۰ اسنپ‌دراگون کوالکام، به خوبی می‌دانیم که از نخستین پردازنده این مجموعه چه انتظاراتی خواهیم داشت. بدون شک، اسنپ‌دراگون ۷۱۰، یک پردازنده میان رده خواهد بود. کوالکام در همایش MWC 2018 تایید کرده بود که عرضه نخستین نمونه‌های سری اسنپ‌دراگون ۷۰۰ را از نیمه اول سال جاری آغاز خواهد کرد.

اگر چه شرکت فوق به این موضوع که ما دقیقا چه زمانی شاهد عرضه اولین سری از اسنپ‌دراگون‌های ۷۰۰ در بازار خواهیم بود، اشاره‌ای نکرده است. همان‌طور که پیش از این ذکر کردیم، تراشه‌های سری ۷۰۰ اسنپ‌دراگون، در دسته پردازنده‌های میان رده قرار می‌گیرند؛ اما کوالکام اظهار کرده که این چیپست‌ها فراتر از میان رده هستند. با این حساب با وجود این پردازنده‌ها، احتمالا شاهد عرضه تلفن‌های هوشمند میان رده قدرتمندتری در بازار خواهیم بود.

اسنپدراگون کوالکام

البته تراشه‌های سری ۷۰۰ اسنپدراگون، از جمله اسنپ‌دراگون ۷۱۰ به همراه قابلیت‌‌های AI که در برخی چیپست‌های بالا رده این شرکت مانند موتور AI کوالکام یافت می‌شوند، روانه بازار خواهند شد.

علاوه بر موارد گفته شده، سری ۷۰۰ اسنپ‌دراگون‌ها نسبت به سری ۶۰۰ تراشه‌های کوالکام از پیشرفت‌های مختلف و قابل توجهی برخوردار بوده‌اند که از جمله آن‌ها می‌توان به پیشرفت در دوربین، باتری و بازدهی عمومی اشاره کرد. اسنپ‌دراگون ۷۱۰ و سایر تراشه‌های سری ۷۰۰ این شرکت به قابلیت‌هایی همچون پردازنده Hexagon Vector ، Spectra ISP، پردازنده Kryo  و پردازش تصویری Adreno مجهز خواهند بود.

همچنین انتظار می‌رود که تراشه‌های سری ۷۰۰، تا ۳۰ درصد بهتر از اجداد خود از میزان بهره‌وری انرژی برخوردار باشند؛ این در حالی است که این تراشه‌ها نیز از تکنولوژی شارژ سریع ۴ پلاس و بلوتوث ۵ پشتیبانی می‌کنند. مزایای بی‌شمار دیگری در رابطه با این تراشه‌ها اعلام شده که از جمله آن‌ها می‌توان به نحوه اتصال اشاره کرد.

به طور کلی، انتظار می‌رود که اسنپ‌دراگون ۷۱۰ به زودی روانه بازار شود و احتمالا طی هفته‌های آتی شاهد عرضه آن خواهیم بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات