با گوگل اکسپرس آشنا شوید

جمعه ۲۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۵
مطالعه 4 دقیقه
گوگل اکسپرس یکی از سرویس‌های جدید و البته جالب‌توجه غول دنیای فناوری است که آشنایی با سازو‌کار آن خالی از لطف نیست.
تبلیغات

رشد فناوری در حال تغییر دادن سبک زندگی انسان است. خرید خوار و بار مورد نیاز خانه یکی از فعالیت‌های همیشگی افراد است که به لطف خدمات مختلف آنلاین بسیار ساده‌تر از گذشته شده است.

تا ده سال پیش ایده خرید آنلاین خوار و بار از طریق تلفن همراه و تحویل آن‌ها در منزل بسیار دور از دسترس و آینده نگرانه به نظر می‌رسید. اما با رشد فناوری و به لطف سرویس‌های مدرن فروش خوار و بار مانند گوگل اکسپرس  این رویا به حقیقت تبدیل شده است. فقط کافی است تلفن هوشمند یا تبلت خود را بردارید، کمی در منوهای اولیکیشن سفارش کالا گشت و گذار کنید و کالای مورد نیاز خود را از بین فروشگاه‌های مختلف انتخاب کنید، دو روز بعد آن‌ها را در منزل خود تحویل خواهید گرفت، آماده برای استفاده و پخت غذای مورد علاقه‌‌ی خود!

البته در ایران امکان دسترسی به سرویس گوگل اکسپرس موجود نیست، اما آشنایی با ساز و کار آن قطعا برای کسب‌وکار‌های نوین مفید خواهد بود.

گوگل اکسپرس چیست؟

گوگل اکسپرس خدمتی از گوگل برای تحویل کالاهای خریداری شده از فروشگاه‌های مختلف مانند والمارت، تارگت، کاستکو، وال‌گرینز، پت‌اسمارت و ... است. خرید از همه این فروشگاه‌ها با استفاده از اپلیکیشن گوگل امکان‌پذیر است. کاری که باید انجام دهید این است که وارد این اپلیکیشن شوید، تمام چیزهایی که قصد خرید آن‌ها را دارید را انتخاب کنید، آدرس مقصد را تعیین کند، پرداخت را انجام دهید و صبر کنید تا طی یک تا سه روز آینده کالاها را برای شما بیاورند. این بی‌دردسرترین روش خرید خوار و بار است، بدون آن‌که نیاز باشد به فروشگاه مراجعه کنید، در قفسه‌ها دنبال کالاها بگردید و در صف پرداخت قرار بگیرید. شما می‌توانید خرید خود را در زمان‌های خالی روز انجام دهید، برای مثال وقتی که در مترو هستید، یا منتظر هستید چای‌تان سرد شود.

چطور می‌توان سفارش خرید داد؟

برخلاف سرویس‌های دیگر تحویل کالا مانند آمازون، برای استفاده از گوگل اکسپرس نیازی به پرداخت حق اشتراک ماهانه یا قراداد طولانی مدت وجود ندارد. تمام کاری که باید بکنید این است که به سایت گوگل اکسپرس یا اپلیکیشن آن بروید و اولین خرید خود را انجام دهید. اگر صاحب بلندگوهای هوشمند گوگل هوم، مینی یا مکس باشد می‌توانید از دستیار دیجیتال گوگل بخواهید تا خریدها را برای شما سفارش دهند. کافیست عبارت هی گوگل یا اوکی گوگل را بگویید و یا دکمه روی دستگاه را فشار دهید و خریدهای خود را به دستیار گوگل بگویید.

هزینه ارسال کالا چقدر است؟

اگر خرید شما از میزان تعیین شده فروشگاه بیشتر باشد هزینه ارسال رایگان است. این میزان برای فروشگاه‌های مختلف می‌تواند متفاوت باشد ولی تقریبا بین ۲۵ تا ۳۵ دلار خواهد بود. بسته به شهری که در آن هستید می‌توانید انتظار داشته باشید کالای شما بین یک تا سه روز بعد از خرید به دست شما برسد.

اگر خرید شما از حداقل میزان تعیین شده برای ارسال رایگان کمتر باشد، باید هزینه ۴/۹۹ دلاری برای ارسال کالاها بپردازید.

گوگل اکسپرس در چه مناطقی فعال است؟

سرویس گوگل اکسپرس در حال حاضر تمام ایالت‌های آمریکا به جز هاوایی و آلاسکا را پوشش می‌دهد. بنابراین هرجای این کشور جز این دو ایالت باشید می‌توانید با خیال راحت خرید خود را انجام دهید.

گوگل اکسپرس

از کدام فروشگاه‌ها می‌توانم خرید کنم؟

فهرست بلند بالایی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای، محلی و آنلاین وجود دارد که تحت پوشش گوگل اکسپرس قرار دارند. این فهرست شامل فروشگاه‌های دارو مانند وال‌گرین، فروشگاه‌های لوازم آرایشی مانند آلتا بیوتی، فروشگاه‌های لوازم الکتریکی مانند فرایز الکترونیکس و حتی فروشگاه‌های آنلاین دارای تخفیف مانند اوراستاک است. خرید از فروشگاه‌هایی که در آن عضویت ندارید نیز از طریق گوگل اکسپرس امکان‌پذیر است. شما می‌توانید حق عضویت در فروشگاه مورد نظر خود را نیز از طریق گوگل اکسپرس پرداخت کنید و سپس به خرید کالا از آن بپردازید. با کمی جست‌وجو می‌توانید به راحتی فروشگاه‌هایی که در دسترس شما هستند را بیابید.

اگر بخواهیم کالایی را مرجوع کنیم چطور؟

اکثر فروشگاه‌ها امکان بازپس‌گیری رایگان کالا را دارند، بنابراین اگر شما از خرید کالایی پس از آن که به دست شما رسید پشیمان شدید یا کالای معیوب بود تا ۳۰ روز وقت دارید آن را پس بفرستید. هر زمان که سوال یا راهنمایی نیاز داشتید می‌توانید به گوگل اکسپرس ایمیل بزنید، تماس بگیرید یا به صورت زنده با تیم پشتیبانی گوگل اکسپرس چت کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات