ارزش سهام اچ‌تی‌سی به شدت افت کرد

جمعه ۱۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۶
مطالعه 3 دقیقه
ارزش سهام اچ‌تی‌سی پس از معرفی وان ام 9، پرچمدار امسال این شرکت، بصورت مداوم و بدون وقفه در حال کاهش بوده و حالا به حداکثر مجاز در بورس تایوان رسیده است. همراه زومیت باشید.
تبلیغات

ارزش سهام اچ‌تی‌سی در تایوان، ۱۰ درصد کاهش یافته تا به حداکثر مقدار تعیین شده در بازار معاملات تایوان برسد.

پیش‌بینی می‌شود که ضرر اچ‌تی‌سی در این فصل، به پنج برابر مقدار پیش‌بینی شده‌ی تحلیل‌گران بازار برسد. همچنین انتظار می‌رود اچ‌تی‌سی با کاهش فروش ۴۸ درصدی در مقایسه با فصل دوم سال گذشته روبرو شود.

تحلیل گران بازار باور دارند که ضرر دهی اچ‌تی‌سی به فصل دوم ۲۰۱۵ ختم نمی‌شود و این کمپانی تایوانی در فصل سوم نیز همچنان ضررده خواهد بود.

ارزش سهام اچ‌تی‌سی به کمترین میزان خود طی ۱۰ سال اخیر رسیده است

 بازار انتظار ضرر ۱.۱۷ دلارِ تایوان را برای اچ‌تی‌سی داشت؛ اما حالا مشخص شده که وضعیت اچ‌تی‌سی وخیم‌تر از این حرف‌ها است و احتمالا باید منتظر اعلام ضرر ۵.۸۵ دلاری به ازاء هر سهم باشیم. به این ترتیب ارزش سهام اچ‌تی‌سی به ۶۳ دلارِ تایوان خواهد رسید که کمترین مقدار طی ۱۰ سال اخیر است.

htc corp 2498 tw chart reuters com

 اچ‌تی‌سی در وضعیت بدی به سر می‌برد. گوشی‌های رده‌بالای این کمپانی چندان مورد توجه کاربران قرار نگرفته‌اند و بخش بازار گوشی‌های گران قیمت تماما تحت کنترل اپل و سامسونگ است. از طرفی بازار گوشی‌های ارزان قیمت و میان رده هم به شدت تحت نفوذ تولیدکنندگان چینی قرار گرفته و رقابت با آن‌ها نیز بسیار دشوار است. همه‌ی این‌ها باعث شده‌اند نه تنها HTC One M9 فروش خوبی نداشته باشد، بلکه دیگر گوشی‌های هوشمند HTC نیز با استقبال چندانی روبرو نشوند. شواهد نشان می‌دهند که وان ام 9 رقابت را به آیفون 6 و گلکسی اس 6 واگذار کرده است.

نومارا - تحلیل گر فایننشال تایمز به مشتریان خود گفته است که سهام خود در اچ‌تی‌سی را به فروش برسانند. او باور دارد که وضعیت بد اچ‌تی‌سی در فصل سوم سال جاری نیز دنبال خواهد شد و این کمپانی همچنان ضررده باقی خواهد ماند. او باور دارد که بازار تلفن‌های هوشمند شدیدا رقابتی شده است و این موضوع باعث می‌شود تا سود این بازار مدام در حال کاهش باشد و کسب درآمد از آن، سخت‌تر شود.

ارزش سهام اچ‌تی‌سی در سال ۲۰۱۱ به اوج خود رسید، اما پس از آن مدام در حال کاهش بود؛ تا جایی که در حال حاضر به کمترین میزان خود طی ۱۰ سال اخیر رسیده است.

htc2

گفته می‌شود عدم استقبال مناسب از HTC One M9 باعث شده تا اچ‌تی‌سی برنامه‌ریزی برای عرضه‌ی پرچمدار بعدی خود را تغییر دهد و زودتر از قرار از پیش تعیین شده، نسبت به ارائه‌ی جایگزین One M9 اقدام کند. نظر شما در باره‌ی آینده‌ی اچ‌تی‌سی چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات