رویترز: فروش نقشه‌ی Here با قیمت ۳.۲ میلیارد دلار به خودروسازان آلمانی فردا اعلام می‌شود [تایید شد]

دوشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۴
مطالعه 2 دقیقه
آخرین اخبار به گوش رسیده در مورد سرویس نقشه‌ی Here نوکیا حکایت از این داشت که فنلاندی‌ها با سه خودروساز دایملر، بی ام دبلیو و آئودی در حال نزدیک شدن به توافق نهایی هستند. حال رویترز موعد اعلام رسمی این توافق را فردا اعلام کرده است.
تبلیغات

پیش از این نام بسیاری از شرکت‌های فعال در عرصه‌ی خودروسازی و فناوری به عنوان یکی از خریداران سرویس Here نوکیا مطرح شده بود، حال آنکه گذشت زمان تنها سه خودروساز آلمانی را به عنوان خریداران اصلی این سرویس تعیین کرد.

رویترز دیروز با انتشار گزارشی اعلام کرد که سه خودروساز آلمانی دایملر، بی ام دبلیو و آئودی برای خرید سرویس نقشه‌ی Here نوکیا به قیمت ۳.۲ میلیارد دلار به توافق رسیده‌اند. نوکیا سرویس نقشه‌ی Here‌ را در اغلب پلتفرم‌های موبایل ارائه کرده و این سرویس در حال حاضر بین بهترین سرویس‌های مسیریابی در گجت‌های موبایل جای دارد. شاید همین موضوع دلیل قرار گرفتن نام کمپانی‌هایی نظیر اپل و مایکروسافت را در میان خریداران سرویس Here توجیه کند. از جمله‌ی کمپانی‌های دیگر که نامشان به عنوان خریدار اصلی سرویس Here‌ مطرح شده بود، سرویس اشتراک گذاری خودروی Uber و کمپانی چینی بیدو بود.

اما چرا کمپانی‌های خودروسازی اقدام به خرید این سرویس کرده‌اند؟ پاسخ سوال بسیار ساده است: توسعه‌ی خودروهای هوشمند و خودران. سرویس نقشه‌ی Here نقش کلیدی در مسیریابی خودروهای هوشمند بازی خواهد کرد و به نوعی موفقیت خودروهای خودران در گرو بهره‌گیری از سرویس نقشه‌ی خوب است.

بروزرسانی:

بالاخره پس از کش و قوس‌های فراوان سه کمپانی آلمانی دایملر، بی ام دبلیو و آئودی سرویس نقشه‌ی Here را از آن خود کردند. این سه کمپانی که از سهام برابری در Here برخوردار خواهند بود، این سرویس را با پرداخت ۳.۰۸ میلیارد دلار از آن خود کرده‌اند.

در بیانیه‌ای که سه کمپانی آئودی، دایملر و بی ام دبلیو منتشر کرده‌اند، به این نکته اشاره کرده‌اند که با استفاده از این سرویس زیرساخت مورد نیاز برای ساخت نسل بعدی سیستم‌‌های حمل و نقل از قبیل سیستم‌های رانندگی هوشمند و خودران را توسعه خواهند داد.

دکتر دیتر تسچه، مدیر عامل کمپانی دایملر، اطمینان داده که این سرویس را برای تمام تولیدکنندگان خودرو، تامین کنندگان و یاسر مشتریان در اختیار قرار خواهند داد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات