انتقاد شدید موتورولا از جانی آیو و اپل به خاطر قیمت ناعادلانه

یک‌شنبه ۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۱:۲۳
مطالعه 2 دقیقه
مصاحبه‌ی جانی آیو با مجله نیویورکز، به محبوب‌ترین مقاله و مصاحبه تبدیل شد، اما تمامی رقبای اپل از شرایط فعلی این کمپانی راضی نیستند؛ ریک اوسترلو - مدیرعامل موتورولا، در مصاحبه‌ی اخیرش، اپل را به دریافت مبالغ سنگین از مشتریان متهم کرد.
تبلیغات

جانی آیو در مصاحبه‌ی اخیر خود، از شرکتی که کاربران را در طراحی محصولاتش دخیل می‌کند، مورد سرزنش قرار داد؛ این انتقادات غیرمستقیم بوده و اگرچه نامی از کمپانی مورد نظر قید نشده است اما احتمال می‌رود منظور آیو، موتورولا باشد. پاسخ موتورولا به ادعای آیو کمی متفاوت است، مدیرعامل موتورولا در مصاحبه‌ای که با شبکه‌ی بی‌بی‌سی داشته، اظهار نارضایتی کرده و به صراحت نظرات خود را بیان کرده است.

ریک اوسترلو در این مصاحبه گفت:

هر کمپانی سیاست‌ها و فلسفه‌ی کاری خود را دارد، ما معتقدیم که کاربران نهایی باید مستقیما در فرآیند طراحی محصول دخیل باشند. ما دوگانگی واقعی در این بازار می‌بینیم،کمپانی‌هایی مثل اپل، مبالغ ناعادلانه‌ای را از مشتریان خود می‌گیرند و آینده اینطور نخواهد بود. گوشی هوشمندی که بزرگ و زیبا بوده و همه تجربه‌ی کاری خوبی از آن دارند، نباید در این حد قیمت بالایی داشته باشد و تمامی کاربران بتوانند آن‌ را تهیه کنند. نهایتا یک تلفن همراه نباید لوکس و گران باشد.

ممکن است نظرات اوسترلو تا حدی درست باشد، اما شرایطی را در نظر بگیرید که موتورولا هم مانند اپل قادر به فروش بالای محصولات خود و در نتیجه سود بیشتر باشد؛ آیا تمامی گفته‌هایش برای موتورولا هم صدق خواهد کرد؟ در چند سال اخیر، این کمپانی در سال ۲۰۱۱ به گوگل و در سال ۲۰۱۴ به لنوو فرخته شد؛ همچنین قبلا موتورولا سعی داشت محصولات خود را با قیمتی معادل با آیفون بفروشد، اما با شکست مواجه شد. این کمپانی با قیمت گوشی‌های Moto G و Moto E توانست فروش خود را ادامه دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات