انتشار فیلم‌های اکران نشده استودیوی سونی

دوشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۰
مطالعه 2 دقیقه
هفته گذشته گزارش‌هایی مبنی بر هک شدن Sony Pictures منتشر شد. به نظر می‌رسد در پی این نفوذ به استودیو سونی، بسیاری از فیلم‌های اکران نشده سونی به دست هکرها افتاده‌ است.
تبلیغات

دلایل محکمی وجود دارد مبنی بر اینکه هکرهای سونی پیکچرز، وقتی به شبکه این استودیوی فیلم‌سازی نفوذ کرده بودند به طور اتفاقی به گنجینه‌ای از اطلاعات حساس  دست یافته‌اند. بر این اساس کپی باکیفیتی از فیلم‌های Annie ،Fury ،Mr. Turner و Still Alice در وب‌سایت‌های ارائه دهنده سرویس تورنت پخش شده و شما می‌توانید هم‌اکنون، پیش از اکران در سینما، آنها را دانلود کرده و تماشا کنید. البته هنوز مشخص نیست که هکرهای سونی پیکچرز (گروه نگهبانان صلح - Guardians Of Peace) مسئول انتشار این فیلم‌ها باشند، ولی فردی با نام «boss of G.O.P» در ایمیلی که به رسانه‌ها فرستاده مدعی شده که این ویدیوها توسط همین گروه منتشر شده‌اند. دلیل دیگری که فرضیه انتشار این فیلم‌ها توسط هکرها را به واقعیت نزدیک‌تر می‌کند، نام فایل آنهاست که با عبارت «2014 Sony Movie» آغاز می‌شود.

در صورتی که سرقت فیلم‌ها توسط GOP صورت گرفته باشد، احتمالا باید در آینده نه چندان دور شاهد اتفاقات بدتری برای سونی باشیم، چرا که در ایمیل ارسال شده به رسانه‌ها ادعا شده که به زودی «کمتر از ۱۰۰ ترابایت» اطلاعات در فضای وب منتشر خواهد شد. بر این اساس پیش‌بینی می‌شود، اطلاعات شخصی انبوهی از کارمندان یا حتی تصمیمات و برنامه‌های آینده این استودیو فاش شود. اگر این تهدیدها صحت داشته باشند، استودیو سونی باید خود را برای یک زلزله بزرگ آماده کند که احتمالا پس‌لرزه‌های آن تا مدت‌ها این کمپانی را درگیر خود خواهد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات