دومین فرود راکت فالکون 9 روی سکوی شناور

چهارشنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۵
مطالعه 1 دقیقه
حساب کاربری اینستاگرام اسپیس ایکس ویدیویی از اولین فرود موفقیت آمیز فالکون ۹ که پیش از این راهی فضا شده بود، منتشر کرده است.
تبلیغات

هفته‌ی گذشته اسپیس ایکس دست به کار بزرگی زد و موفق شد یکی از راکت‌های فالکون ۹ خود را که پیش از این به فضا پرتاب کرده بود، بار دیگر با موفقیت پرتاب کند و سپس آن را روی سکوی شناور فرود آورد. پرتاب موشک استفاده‌شده‌ی اسپیس ایکس، این کمپانی را بیش از پیش به رسالت خود که  به‌کارگیری موشک‌های چند بار مصرف است، بیش از پیش نزدیک کرد. حال پس از گذشت یک هفته از زمان فرود موفقیت آمیز فالکون ۹ روی سکوی شناور، اسپیس ایکس ویدیویی از این فرود روی سکوی شناور منتشر کرده است.

همان‌طور که در ویدیو مشاهده می‌کنید، فالکون ۹ به سلامت و سادگی روی سکوی شناور فرود می‌آید. البته این اولین بار نیست که اسپیس ایکس موفق شده است راکت فالکون ۹ را روی سکوی شناور فرود آورد. اهمیت این فرود به این علت است که در این مأموریت از راکتی استفاده شده که پیش از این به فضا پرتاب شده و فرود آمده بود. یکی دیگر از نکات قابل ذکر در مورد این ویدیو، سهولت و سادگی فرود فالکون ۹ روی سکوی شناور است که نشان از بهبود سیستم فرود دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات