لئیکو برای فرار از مشکلات مالی در پی جذب سرمایه‌ ۱.۴ میلیارد دلاری است

دوشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
شنیده‌ها حکایت از این دارند که کمپانی چینی لئیکو که با مشکلات مالی درگیر است، در پی جذب سرمایه‌ای ۱.۴ میلیارد دلاری است.
تبلیغات

لئیکو به‌عنوان یکی از پرسروصداترین کمپانی‌های چینی، هم‌اکنون دچار مشکلات مالی است و بر اساس شنیده‌ها، برای رفع مشکل اصلی خود در پی جذب سرمایه‌ای ۱.۴ میلیارد دلاری از سوی یک سرمایه‌گذار است که تاکنون اشاره‌ای به نام آن نشده است.

تایکون جیا یوئِتینگ، مدیر لئیکو پس از آنکه فعالیت خود را در زمینه‌ی سرویس استریم آغاز کرد، به‌سرعت کمپانی خود را به سمت ورود به حوزه‌های دیگری نظیر گوشی‌های هوشمند و خودروهای هوشمند بدون راننده نیز هدایت کرد. این کمپانی ماه گذشته در مورد کمبود بودجه به دلیل فعالیت در حوزه‌های مختلف تکنولوژی و تلاش برای تجربه‌ی رشد سریع اخطار داد.

لئیکو هنوز درصدد نهایی کردن جزئیات سرمایه‌گذاری است که در این کمپانی انجام خواهد شد. بر اساس اطلاعات ارائه‌شده، یک کمپانی بیمه در نظر دارد روی لئیکو سرمایه‌گذاری کند. بلافاصله پس از اعلام کمبود منابع مالی لئیکو، این کمپانی از جذب یک سرمایه‌ی ۶۰۰ میلیون دلاری نیز خبر داد که برای بخش خودروسازی و سایر بخش‌های این کمپانی در نظر گرفته شده بود.

لئیکو برای بهبود وضعیت خود علاوه بر جذب سرمایه، در پی کاهش هزینه‌ها نیز هست، به‌طوری‌که LeSport به‌عنوان بازوی فعال این کمپانی در حوزه‌ی استریم رقابت‌های ورزشی، در نظر دارد ۱۰ درصد از کارکنان خود را اخراج کند. برای مثال می‌توان به بدهی ۳۰ میلیون دلاری این بخش از کمپانی به یک رسانه‌ی دیگر چینی اشاره کرد که حق پخش تلویزیونی لیگ برتر انگلیس را در اختیار دارد.

لئیکو همچنین اقدامات ابتدایی برای ساخت کارخانه‌ی خود به‌منظور تولید خودرو را نیز در چین آغاز کرده است. بر اساس شنیده‌ها که برگرفته از اطلاعات ارائه‌شده توسط یک روزنامه‌ی چینی است، فاز اول کارخانه‌ی تولید خودروی لئیکو بیش از ۱.۶ میلیارد دلار هزینه روی دست این کمپانی خواهد گذاشت. این کارخانه قادر است سالیانه بیش از ۴۰۰ هزار دستگاه خودرو تولید کند.

هلدینگ Leshi که لئیکو به‌عنوان بخشی از آن فعالیت می‌کند، شاهد کاهش ۴۰ درصدی درآمد خود در شش ماه اخیر بوده است. در حال حاضر ارزش کل بازار این کمپانی بیش از ۱۰ میلیارد دلار برآورد می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات