KGI: سال ۲۰۱۷ خبری از نسل جدید آیفون SE نخواهد بود

یک‌شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
KGI در گزارش جدید خود اعلام کرده که اپل برنامه‌ای برای عرضه‌ی نسل جدید آیفون SE در سال ۲۰۱۷ میلادی ندارد.
تبلیغات

مینگ چی کو، تحلیل‌گر موسسه‌ی KGI که کارنامه‌ی روشنی در تحلیل و پیش‌بینی سیاست‌های آینده‌ی اپل دارد، در گزارش جدید خود اعلام کرده که اپل برنامه‌ای برای عرضه‌ی نسل جدید آیفون SE در سال جاری میلادی نداشته و در تلاش است تا حاشیه‌ی سود بالای خود را با عرضه‌ی گوشی‌های هوشمند رده بالا حفظ کند.

کو معتقد است که میزان آیفون‌های عرضه شده در نیمه اول سال ۲۰۱۷ میلادی به دلیل کاهش فروش در کشور چین، عرضه‌ی کند نسخه‌ی ۴.۷ اینچی آیفون به بازار و همچنین کمبود آیفون اس ای رو به افول خواهد بود. کو معتقد است که دلیل افزایش عرضه‌ی آیفون‌های اپل در نیمه‌ی اول سال ۲۰۱۶ را باید رونمایی و عرضه‌ی آیفون SE خواند.

کو در گزارش خود عنوان کرده که اپل به دلیل حفظ سوددهی بالای آیفون‌های خود، قطعه‌سازانش را تحت فشار گذاشته تا قیمت تولیدات خود را کاهش دهند. مینگ چی کو انتظار دارد تا تامین‌کنندگان اپل قیمت‌های خود را در ماه نوامبر یا دسامبر سال جاری کاهش دهند.

البته کو به این نکته اشاره کرده که تمام تامین‌کنندگان کامپوننت‌های مورد نیاز در آیفون مجبور به کاهش قیمت‌های خود نخواهند بود. شماری از تامین‌کنندگان نظیر تولیدکنندگان پنل‌ها به دلیل اینکه رقابت شدیدی را با سایر کمپانی‌ها دارند، مجبور به کاهش قیمت هستند، حال آنکه شمار دیگری از کمپانی‌ها نظیر سامسونگ که قطعات اصلی آیفون را تامین کرده و رقیب آنچنانی ندارند، با قدرت و همچون گذشته به فعالیت خود ادامه خواهند داد. مینگ چی کو معتقد است که سامسونگ نه‌تنها قیمت‌ها را کاهش نخواهد داد، بلکه احتمالا تلاش خود برای افزایش قیمت آیفون را نیز به کار خواهد بست. کو همچنین به TSMC اشاره کرده و گفته که این کمپانی احتمالا شامل تامین‌کنندگانی که مجبور به کاهش قیمت باشند، نیست.

کو پیش‌بینی کرده که عرضه‌ی آیفون‌های اپل در سه ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۷ باز هم شاهد کاهش بوده و آماری بین ۳۵ تا ۴۰ میلیون دستگاه را ثبت خواهد کرد که در مقایسه با مدت مشابه سال جاری با عرضه ۴۰.۴ میلیون دستگاه نشان دهنده‌ی کاهش است.

اپل گوشی‌هوشمند آیفون SE را مارس سال ۲۰۱۶ با مشخصات سخت‌افزاری شبیه به آیفون ۶ اس و ظاهر آیفون ۵ اس که از وجود نمایشگر ۴ اینچی بهره می‌برد، راهی بازار کرد. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات