گلکسی اس 8 احتمالا با دستیار صوتی Bixby عرضه می‌شود

پنج‌شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
شایعاتی درباره گلکسی S8 سامسونگ مطرح شده که بر اساس آن احتمال می‌رود این گوشی با دستیار صوتی Bixby به بازار عرضه شود.
تبلیغات

سامسونگ در طول ماه گذشته رسماً اعلام کرد که VivLab را خریداری کرده است. VivLab شرکتی با محوریت ساخت هوش مصنوعی بوده و اعضای تشکیل دهند‌ه‌ی این مجموعه افرادی هستند که در ساخت دستیار هوشمند صوتی اپل، Siri مشارکت داشته‌اند.

یکی از پروژه‌های مهم این تیم ساخت پلتفرم آزاد برای طراحان نرم‌افزار بود تا آنها بتوانند دستیار‌های صوتی همانند Siri بسازند، و این همراهان هوشمند قادر باشند با رابط کاربری زبان محور (language-based) با اپلیکیشن‌ و سرویس‌های مختلف ادغام شوند.

به همین دلیل اخبار غیر موثقی به گوش می‌رسد که احتمال دارد شرکت سامسونگ در پی استفاده از هوش مصنوعی ساخته شده توسط این شرکت باشد.

در عین حال این کمپانی مدارک طرحی با نام Bixby را در کشور کره‌ی جنوبی تنظیم کرده‌اند که به منظور استفاده از نرم‌افزار برای مدیریت اطلاعات شخصی ساخته و طراحی شده است.

در متن این طرح تجاری آمده است که نرم‌افزار مذکور در تمام لوازم کامپیوتری نظیر گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها قابل استفاده بوده و با تشخیص صدا فعال خواهد شد در ضمن می‌تواند برای استفاده از اپلیکیشن‌ها بدون نیاز به دست و تنها از طریق تشخیص گفتار مورد استفاده قرار گیرد.

با توجه به این طرح بهترین حدسی که زده می‌شود این خواهد بود که نام هوش مصنوعی گلکسی اس 8 را فعلاً بگیزبی (Bixby) فرض کنیم اما مسلماً زمان، درستی این فرضیه را اثبات خواهد کرد. سامسونگ در نظر دارد از گوشی گلکسی S8 در ماه فوریه رونمایی کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات