سامسونگ: یک میلیون گلکسی نوت 7 با باتری سالم در اختیار کاربران قرار گرفته است

شنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ دیروز اعلام کرد که بیش از یک میلیون کاربر در جهان از گلکسی نوت ۷ تعویض شده استفاده می‌کنند که مشکل باتری ندارد.
تبلیغات

سامسونگ اعلام کرد که پس از فراخوان نسل جدید فبلت خود، هم اکنون بیش از یک میلیون دستگاه گلکسی نوت ۷ تعویض شده که از وجود باتری سالم بهره می‌برند، در اختیار کاربران قرار گرفته است. 

حدود یک ماه پیش، سامسونگ برنامه‌ی فراخوانی گلکسی نوت ۷های عرضه شده به بازار را کلید زد و براساس آمار ارائه شده بیش از ۲.۵ میلیون دستگاه گلکسی نوتی را که به بازار عرضه کرده بود، برای تعویض بازگرداند. این فراخوان به علت انفجار باتری گلکسی نوت ۷ انجام شد که به مرور تعداد آن نیز رو به افزایش بود. علاوه بر ضرر چند میلیارد دلاری فراخوان گلکسی نوت ۷، این مشکل وجهه‌ی برند سامسونگ را نیز خدشه‌دار کرد. 

براساس اطلاعات ارائه شده توسط سامسونگ، تمام گلکسی نوت ۷هایی که از تاریخ اول سپتامبر یا ۱۱ شهریور راهی بازار شده‌اند، از باتری‌هایی بهره می‌برند که مشکل انفجار نداشته و گرم نمی‌شوند. پس از آغاز فراخوان و توقف فروش گلکسی نوت ۷ در تمام بازارهای جهان، تنها چینی‌ها قادر به خرید این گوشی بودند، چراکه بنابر ادعای سامسونگ باتری‌های مورد استفاده در نسخه‌های عرضه شده برای چین از تولیدکننده‌ی متفاوتی تامین شده که مشکل گرم شدن یا انفجار ندارد. با این وجود گزارش شماری از کاربران چینی در مورد آتش گرفتن گلکسی نوت ۷ در چین، ضربه‌ی دیگری بر پیکر سامسونگ بود که جایگاه خود را در میان پنج عرضه‌ی کننده‌ی بزرگ در چین از دست داده است. 

سامسونگ در وب‌سایت خود با انتشار بیانیه‌ای علاوه بر عذرخواهی از کاربران چینی، توضیحاتی را در خصوص نبود مشکل در نسخه‌های عرضه شده در بازار چین ارائه کرده است. براساس اطلاعات ارائه شده توسط سامسونگ، گلکسی نوت ۷های تعویض شده برای بازار جهانی از همان باتری‌هایی بهره می‌برند که نسخه‌های عرضه شده در چین از همان ابتدا به آن مجهز شده بودند. 

کره‌ای‌ها همچنین به دریافت گزارش‌هایی مبنی بر انفجار نسخه‌های چینی اشاره و اعلام کرده‌اند که تحقیقاتی را در این راستا انجام داده‌اند. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات