ظرفیت باتری‌ های آیفون 7 و 7 پلاس مشخص شد

سه‌شنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
جزئیات مربوط به آیفون ۷ و ۷ پلاس اپل نشان از بهبود قابل توجه آنها نسبت به نسل قبلی دارد.
تبلیغات

مراسم معرفی آیفون ۷ و ۷ پلاس جزئیات بسیاری را از این گوشی‌ها در اختیار رسانه‌ها گذاشت. هرچند اپل بسیاری از مشخصات معمول، که توسط تولیدکنندگان گوشی‌های اندروید در اختیار مخاطبین قرار می‌گیرد، را پوشش نداد. با اینکه شیلر و سایر سخنران‌ها به دقت درباره‌ی قدرت پردازنده‌ی جدید آیفون (A10 Fusion) صحبت کردند؛ به عنوان مثال اشاره‌ای به قدرت رم این گوشی‌ها یا ظرفیت باتری آن‌ها نداشتند. این ناگفته‌ها حالا در حال فاش شدن است؛ و امروز مشخصات دقیق‌ باتری‌های این دو گوشی به دست رسانه‌ها رسید. با زومیت همراه باشید.

در مراسم هفته‌ی پیش مشخص شد که آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس، نسبت به گوشی‌های گذشته‌ی اپل عمر باتری طولانی‌تری خواهند داشت. اپل ادعا می‌کند که پردازنده‌ی جدید آیفون از نمونه‌های قبلی خود بهره‌ورتر است؛ و در کنار بهینه‌سازی بعضی نرم‌افزار‌ها احتمالا به آیفون جدید کمک می‌کند که عمر باتری طولانی‌تری نسبت به نمونه‌های قبلی خود داشته باشد. هرچند حالا مشخص شده که ظرفیت باتری‌ها نیز پیشرفتی چشمگیر داشته است. باتری ۱۷۵۰ میلی‌آمپرساعتی آیفون ۶ اس، در آیفون ۷ با یک باتری جدید به قدرت ۱۹۶۰ میلی‌آمپرساعت جایگزین شده است. همچنین باتری ۲۷۵۰ میلی‌آمپرساعت آیفون ۶ اس پلاس، به یک باتری ۲۹۰۰ میلی‌آمپرساعت در آیفون ۷ پلاس تبدیل شده است.

هرچند باتری‌هایی با ظرفیت کمتر از ۲۰۰۰ میلی‌آمپرساعت در بین پرچمدارهای جدید بسیار کمیاب است؛ محصولات اپل همگی از قطعات و نرم‌افزارهای ساخت خود این شرکت سود می‌برند. به این ترتیب نرم‌افزار و سخت‌افزار به شکلی طراحی می‌شوند که در بهترین حالت با بهره‌وری بالا در کنار هم فعالیت کنند؛ و اپل نیز می‌تواند با استفاده از باتری‌های کوچک‌تر همچنان با پرچمداران سایر شرکت‌ها رقابت کند.

سال گذشته آیفون ظرفیت باتری‌های محصولات خود را در آیفون ۶ اس و ۶ اس پلاس نسبت به نسخه‌های قبلی کاهش داد. اما باتری آیفون ۷، نه تنها در ظرفیت رشد داشته بلکه بیشترین ظرفیت را نسبت به سایر آیفون‌ها با اندازه‌ی متوسط دارا است. ظرفیت باتری این گوشی کمی ضعیف‌تر از آیفون ۶ پلاس (نمونه‌ی بزرگ‌تر آیفون ۶) است که دو سال پیش با ظرفیتی معادل ۲۹۱۰ میلی‌آمپرساعت عرضه شد.

باید صبر کرد و دید آیا ادعای اپل مبنی بر افزایش عمر باتری آیفون در تست‌های واقعی نیز ثابت می‌شود یا خیر. هرچند با پردازنده‌ی چهار هسته‌ای A10 Fusion که مجهز به دو هسته‌ی کم‌مصرف است؛ و ظرفیت باتری بیشتر این گوشی‌ها، خریداران احتمالا عمر باتری طولانی‌تری را با این آیفون‌های جدید تجربه خواهند کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات