گوگل پلی و تغییرات جدید در نمایش و فشرده سازی حجم واقعی اپلیکیشن ها

یک‌شنبه ۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
گوگل پلی به طور مرتب با قابلیت‌ها و الگوریتم‌های جدید بروز می‌شود تا تجربه‌ی کاربران اندرویدی در استفاده از آن، روز به روز بهتر شود. به تازگی تغییراتی در زمینه‌ی نمایش حجم اپلیکیشن‌ها و فشرده‌سازی حجم بروزرسانی‌های آنها در گوگل پلی اجرا شده است. در ادامه با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

گوگل پلی به تازگی تغییراتی در بخش نمایش حجم اپلیکیشن‌ها انجام داده است. از این به بعد، کاربران حجم واقعی و دقیق‌تر اپلیکیشن‌ها و همچنین بروزرسانی‌های آنها را در صفحه‌ی توضیحات اپلیکیشن می‌بینند. کاربران با استفاده از این قابلیت می‌توانند فضای مورد نظر برای اپلیکیشن‌های جدید یا بروزرسانی‌های آنها را در حافظه‌ی دستگاه خود لحاظ کنند یا از دریافت و نصب اپلیکیشن‌هایی که فضای زیادی از حافظه را اشغال می‌کند، خودداری کنند.

الگوریتم بروزرسانی اپلیکیشن‌ها نیز دچار تغییراتی شده تا حجم بروزرسانی‌ها تا حدود ۵۰ درصد برای هر اپلیکیشن، کاهش یابد. روند بروزرسانی اپلیکیشن‌های گوگل پلی در ۹۸ درصد مواقع به این صورت است که تنها تغییرات و فایل‌های جدید به فایل apk قبلی اضافه می‌شوند و پس از بروزرسانی، این فایل‌های جدید با فایل‌های قبلی همگام‌سازی می‌شوند.

در نهایت، حجم بازی‌هایی با فایل‌های دیتای بزرگ نیز پس از این تغییرات جدید، کاهش خواهد یافت. برخی از بازی‌های سنگین اندرویدی، حجم دیتایی برابر با ۲ گیگابایت و بیشتر دارند. البته کاربرانی که از گوشی‌های پرچمدار و پیشرفته استفاده می‌کنند، مشکلی از بابت فضای ذخیره‌سازی اپلیکیشن‌ها و بازی‌ها ندارند و این تغییرات بیشتر برای کاربران دستگاه‌های میان‌رده مناسب است.

گوگل پلی
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات