اپل آزمایشگاهی مخفی را در برلین برای پیشبرد پروژه خودروی الکتریکی در اختیار دارد

سه‌شنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
در ماه‌های اخیر همواره شاهد انتشار اخباری در مورد فعالیت‌های کمپانی اپل در حوزه‌ی خودروسازی بوده‌ایم. حال خبرگزاری‌های آلمانی به این موضوع اشاره کرده‌اند که اپل در کشور آلمان و شهر برلین، یک مرکز تحقیقاتی مخفی برای کار روی خودرو دارد. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

رسانه‌های آلمانی دیروز خبری را در رابطه با فعالیت‌های اپل در حوزه‌ی خودروسازی منتشر کردند. براساس شنیده‌ها این کمپانی در شهر برلین یک مرکز تحقیقاتی را در اختیار دارد که بصورت مخفیانه در مورد خودروها به انجام تحقیقات می‌پردازد. گزارش منتشر شده در Frankfurter Allgemeine Zeitung نشان از این دارد که اپل در مرکز تحقیقاتی مخفی خود، ۱۵ تا ۲۰ متخصص رده بالای آلمانی را که در زمینه‌ی خودروسازی حرفی برای گفتن دارند، گرد هم آورده است. این متخصصان در زمینه‌های مختلف خودروسازی نظیر مهندسی، نرم‌افزار، فروش و سخت‌افزار دارای سابقه‌ی بلند بالایی هستند.

گزارش منتشر شده نشان از این دارد که این کارکنان در اپل با نام متفکران مترقی شناخته می‌شوند. این افراد پس از مخالفت با ایده‌هایشان در کمپانی‌های خودروسازی دیگر به اپل پبوسته‌اند.

در این گزارش نیز به خودروی اپل اشاره شده است. براساس اطلاعات ارائه شده خودروی اپل از نوع الکتریکی بوده، اما از وجود قابلیت‌های رانندگی هوشمند بی‌بهره خواهد بود، چراکه کوپرتینویی‌ها هنوز در حال کار روی این موضوع بوده و هنوز سیستم رانندگی هوشمند خودروی خود را تکمیل نکرده‌اند.

در این گزارش به موارد جدیدتری نیز اشاره شده که از جمله‌ی آن می‌توان به احتمال ارائه‌ی یک سرویس اشتراک گذاری خودرو توسط اپل اشاره کرد. گزارش ژرمن‌ها نشان از این دارد که اپل در پی راه‌اندازی یک سرویس اشتراک گذاری خودرو نظیر سرویسی است که توسط BMW و Sixt در اروپا راه اندازی شده است.

شایعات در رابطه به خودروی اپل از ابتدای سال ۲۰۱۵ میلادی آغاز شده است. وال استریت ژورنال با انتشار گزارشی به این موضوع پرداخته و اعلام کرد که اپل چند صد نیروی خود را برای تولید یک خوردوی الکتریکی متمرکز کرده است. این پروژه از ابتدا پروژه‌ی Titan نام گرفته است. بسیاری از گزارش‌ها نشان از این دارند که اپل در حال انجام تحقیق و توسعه در رابطه با خودروهای خود است، چراکه ساختمان‌هایی نظیر مرکز این کمپانی در Sunnyvale کالیفرنیا به دلیل ایجاد سر و صدای زیاد نظر بسیاری را به خود جلب کرده است. بنابر اطلاعات ارائه شده توسط شاهدان، از این مرکز می‌توان صدای موتور خودرو را به راحتی شنید که نشان از فعالیت‌های اپل دارد.

باید دید که اپل محصول جدید خود را به چه شکل روانه‌ی بازار خواهد کرد؟ نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات