اطلاعات دقیق نسخه‌ی جدید HTC One M8 به نام Ace Vogue فاش شد

دوشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۱
مطالعه 3 دقیقه
نسخه‌ی ارزان‌قیمت‌تر پرچمدار جدید کمپانی اچ‌تی‌سی موسوم به One M8 Ace Vogue بسیار زودتر از زمانی که تصور می‌کردیم به بازار عرضه خواهد شد. این نسخه‌جدید و البته ارزان از M8 روز سه شنبه سیزدهم خردادماه سال جاری روانه‌ی بازار خواهد شد.
تبلیغات

اوایل همین ماه میلادی، کمپانی اچ‌تی‌‌سی یک تیزر تبلیغاتی جدید را در فضای مجازی منتشر کرد که در آن بار دیگر نام پرچمدار جدید این کمپانی یعنی گوشی One M8 دیده می‌شد. اما تفاوت این تیزر جدید با تیزرهای اختصاصی این گوشی در این مورد بود که اینبار یک نسخه‌ی جدید از این گوشی معرفی می‌شد. گوشی جدید که One M8 Ace Vogue نام دارد، در این تیزر ویدیویی اینگونه به نظر می‌رسید که قرار است نسخه‌ی ارزان‌قیمت‌تر از پرچمدار اصلی باشد.

به همین دلیل چنانچه قرار باشد Ace Vogue به عنوان یکی از نسخه‌های M8 به بازار عرضه شود، بایستی برخی از ویژگی‌های نسخه‌ی اصلی را به ارث برد. در همین راستا، بر اساس اطلاعاتی که به تازگی از این گوشی جدید فاش شده است، شاهد این موضوع هستیم که Ace Vogue از سخت‌افزار نسبتاً مشابهی با M8 برخوردار است. به عنوان مثال نسخه‌ی جدید مجهز به پردازنده‌ی اسنپدراگون 801، صفحه‌نمایش 5 اینچی با رزولوشن تمام اچ‌دی، دو گیگابایت حافظه‌ی رم، اندروید 4.4 و رابط‌کاربری سنس 6 است. همچنین گفته می‌شود که این گوشی جدید مجهز به فناوری صوتی BoomSound است که در M8 نیز مورد استفاده قرار گرفته بود.

اما سؤالی که برای بسیاری از علاقه‌مندان به این برند تایوانی پیش می‌آید، این است که تفاوت‌های این دو گوشی در چه مواردی است؟ پاسخ این سؤال در طراحی ظاهری و جنس بدنه‌ی دو محصول نهفته است. طراحی و جنس بدنه‌ی Ace Vogue بیش از آن‌که شبیه به خانواده‌ی One باشد، شبیه به محصولاتی است که تحت نام Desire این شرکت روانه‌ی بازار می‌شوند. این بدان معنی است که جنس بدنه‌ی این گوشی کاملاً پلاستیکی بوده و طراحی آن نیز متفاوت از پرچمدار این کمپانی است.

همچنین در قسمت پشتی گوشی خبری از دوربین دوم نیست. البته اچ‌تی‌سی از یک دوربین معمولی 13 مگاپیکسل به جای دوربین اصلی M8 که از فناوری UltraPixel این کمپانی استفاده می‌کرد، در این گوشی بهره برده است.

اما تفاوت نهایی و البته بسیار اساسی این دو گوشی در برچسب قیمتی است که بر روی آن‌ها خورده است. قطعاً شگفت زده خواهید شد اگر بدانید تایوانی‌ها در نظر دارند نسخه‌ی ارزان‌قیمت M8 را تنها با قیمت 481 دلار روانه‌ی بازار کنند که بسیار کمتر از پیش‌بینی‌هایی است که در مورد قیمت آن مطرح شده بود. کارشناسان تخمین می‌زدند قیمت این گوشی چیزی در حدود 500 دلار باشد.

این گوشی قرار است هفته‌ی آینده در چین به طور رسمی معرفی شود و کمی پس از آن نیز در رنگ‌های سفید، سیاه، آبی و قرمز روانه‌ی بازار خواهد شد.

هنوز نمی‌دانیم آیا این گوشی به غیر از چین، وارد بازار دیگر کشورها نیز خواهد شد یا خیر؛ اما به نظر می‌رسد با توجه به رویکرد HTC، به زودی شاهد حضور Ace Vogue در بسیاری از بازارهای جهانی خواهیم بود.

جالب است بدانید نسخه‌ی آنلاک گوشی One M8 هم اکنون با قیمت 699 دلار در بازارهای مختلف عرضه شده و عرضه‌ی یک گوشی با مشخصات سخت‌افزاری نسبتاً مشابه با M8 اما با اختلاف قیمت نزدیک به 700 هزار تومان، قطعا بسیاری از خریداران را خوشنود می‌سازد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات