آیا آیفون 6 به صفحه نمایش یاقوت کبود با پنل خورشیدی مجهز می‌شود؟

پنج‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۹
مطالعه 2 دقیقه
تولید صفحه‌های بسیار مقاوم سافایر (یاقوت کبود) در کارخانه آریزونا اپل آغاز شده است و اولین تولیدات این کارخانه به کارخانه‌های چینی ارسال شده‌ تا احتمالا در آیفون بعدی مورد استفاده قرار گیرند.
تبلیغات

بار دیگر شایعات مربوط به صفحه نمایش سافایر قوت گرفته است. تا به امروز آیفون‌ها به محافظه شیشه‌ای گوریلا گلس مجهز می‌شدند، اما ظاهرا اپل قصد دارد تا تلفن هوشمند خود را از دیگر محصولات بازار مجزا کند و از این رو تصمیم گرفته تا صفحه نمایش آیفون بعدی را به شیشه بسیار مقاوم سافایر تجهیز نماید.

 اپل چند ماه پیش با همکاری GT Advanced یک کارخانه جدید را در آریزونا راه‌اندازی کرد تا شیشه‌های سافایر مورد نیاز محصولات خود را در این کارخانه تولید کند. این کارخانه در شروع کار تنها ۱۰۰ کوره تولید سافایر داشت، اما به مرور تعداد کوره‌ها به ۴۰۰ و ۵۰۰ رسید و قرار است در سه‌ماهه دوم سال جاری میلادی این تعداد به ۱۰۰۰ واحد برسد.

گفته می‌شود که یاقوت کبود به مراتب مقاوم‌تر از گوریلا گلس است، اما فرایند تولید آن نیز بسیار پیچیده و پر هزینه است. از همین روی اپل تصمیم به راه‌اندازی یک کارخانه تولید سافایر نموده است تا هزینه‌های تولید این شیشه مقاوم را تا ۲۵ درصد کاهش دهد.

همچنین شایعه شده که اپل قصد دارد تا پنل‌های خورشیدی را با صفحه سافایر یکپارچه کند تا آیفون بعدی از طریق نور خورشید شارژ شود. اگر اپل موفق به این کار شود، شاهد تحول تازه‌ای در تلفن‌های هوشمند خواهیم بود.

کورنینگ -شرکت تولید کننده شیشه‌های ضد خش گوریلا گلس- در باره امکان استفاده سافایر در آیفون بعدی اظهار نظر نموده و گفته که سافایر هرگز توان رقابت با گوریلا گلس را ندارد. حال باید منتظر ماند و دید آیا اپل نهایتا از یاقوت کبود در آیفون بعدی بهره خواهد برد یا همچنان به استفاده از گوریلا گلس ادامه خواهد داد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات