شیوه‌ی جدید گوگل در نمایش تبلیغات در گوشی‌های همراه به گونه‌ای است که بر اساس علایق کاربر، اپلیکیشن‌های مناسب را پیشنهاد می‌دهد

چهارشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۷
مطالعه 2 دقیقه
تبلیغات موبایل به ندرت بر اساس نیازها و علایق شخصی کاربران نمایش داده می‌شوند.اغلب این تبلیغات طبق کلمات جستجو شده نمایش داده می‌شدند. اما گوگل اخیراً با اعمال یک بروزرسانی جدید در سرویس جستجو و یوتیوب خود، استفاده کاربر از اپلیکیشن‌های مختلف و همچنین خرید اپ‌های گوناگون را مورد بررسی قرار می‌دهد و بر اساس این اطلاعات، تبلیغات مناسب هر فرد را نمایش می‌دهد.
تبلیغات

روز پنج‌شنبه‌ی گذشته کمپانی گوگل با اعمال تغییرات جدید در قسمت نمایش تبلیغات دو سرویس محبوب جستجو و یوتیوب خود، به جای نمایش تبلیغات بر اساس کلمات جستجو شده، علایق کاربر و اپ‌های مورد علاقه وی را بررسی کرده و سپس بر اساس این اطلاعات، تبلیغ مناسب و مورد پسند کاربر را نمایش می‌دهد.

به عنوان مثال اگر شما به طور روزانه از اپلیکیشن‌های تناسب اندام برای بررسی میزان فعالیت و کالری مصرف شده خود بر روی گوشی یا تبلت خود استفاده می‌کنید، گوگل نیز به جای نمایش تبلیغاتی که نظر شما را به خود جلب نمی‌کنند، یک اپلیکیشن با موضوع رژیم غذایی را به شما معرفی می‌کند.

گوگل به تازگی بر طبق یک بررسی جامع متوجه شده است که 80 درصد از اپلیکیشن‌ها بلافاصله پس از یک بار استفاده توسط کاربران، از روی دستگاه پاک می‌شوند. از همین روی، برای دادن یک فرصت جدید به توسعه دهندگان، گوگل اعلام کرده که با اضافه نمودن قابلیت جدید به سرویس AdWords خود این شانس را به توسعه دهندگان می‌دهد که اپلیکیشن‌های خود را به صورت هوشمندانه به کاربران معرفی نمایند تا از این طریق احتمال نصب اپلیکیشن‌ها توسط کاربران افزایش یابد.

یکی مثال دیگر از کاربرد این ویژگی جدید این است که فرض کنید یک کاربر از اپلیکیشن HotelTonight که به منظور یافتن بهترین هتل و محل استراحت طراحی شده، استفاده می‌کند. اگر این کاربر در صفحه‌ی جستجوی گوگل، عبارت «هتل‌های سان فرانسیسکو» را جستجو کند، بلافاصله اپلیکیشن مذبور اجرا شده و هتل‌های مناسب را به وی پیشنهاد می‌دهد.

این موضوع پیش‌تر نیز توسط کمپانی‌هایی نظیر یاهو و فیسبوک نیز مورد استفاده قرار گرفته بود. به هر حال باید منتظر ماند و مشاهده کرد که آیا این قابلیت جدید گوگل خواهد توانست نظر کاربران را در مورد تبلیغات و اپلیکیشن‌های موجود تغییر دهد یا خیر. به هر حال، تبلیغات تنها راه کسب درآمد این کمپانی بزرگ است و اعمال استراتژی هدفمندی تبلیغات از سوی سران گوگل نشان‌دهنده توجه آن‌ها به این موضوع است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات