کمیسیون صنایع مجلس: اسنپ به حوزه حمل‌ونقل بین جاده‌ای و حمل‌ونقل سنگین وارد شود

سه‌شنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۵
مطالعه 3 دقیقه
اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس ضمن تقدیر از اقدامات ایرانسل در توسعه اقتصاد دیجیتال ازجمله سرمایه‌گذاری در اسنپ، پیشنهاد دادند اسنپ به حوزه حمل‌ونقل بین جاده‌ای و حمل‌ونقل سنگین نیز وارد شود.
تبلیغات

اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، روز گذشته ۲۲ آذر ۱۴۰۰، از ایرانسل بازدید کرده و از اقدامات این اپراتور در تحول دیجیتال کشور تقدیر کردند. به گزارش روابط عمومی ایرانسل، بیژن عباسی‌آرند، مدیرعامل ایرانسل گفت این اپراتور برای دستیابی به اهداف تحول دیجیتال نیازمند یک سری پلتفرم و زیرساخت و یک سری سرویس است و البته برای انجام اقدامات مناسب در این زمینه آمادگی کامل دارد؛ اما عباسی‌آرند باور دارد که منطقی‌کردن تعرفه‌ها به کمک مجلس به اپراتورها نیاز دارد؛ چراکه نرخ ارز طی سال‌های اخیر تغییرات زیادی داشته و ادامه سرمایه‌گذاری در صنعت ارتباطات نیازمند چنین تغییری است.

درادامه‌ی صحبت‌ها، اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس از ایرانسل بابت سرمایه‌گذاری در اسنپ که در جهت توسعه اقتصاد دیجیتال صورت گرفت، تقدیر کردند. عزت‌الله اکبری تالارپشتی، رئیس کمیسیون صنایع در این خصوص گفت:

اسنپ، یک نمونه موفق در زمینه اشتغال‌زایی از طریق حمایت از کسب‌وکارهای دیجیتال و تحول دیجیتال در سبک زندگی ایرانیان است و لازم است تا این تجربه به حوزه‌های دیگر نیز تعمیم یابد.
رییس کمیسیون صنایع مجلس کنار مدیرعامل ایرانسل

اعضای کمیسیون پیشنهاد کردند که با توجه به شکست انحصار و تعدیل‌شدن تعرفه‌ها در صنعت حمل‌ونقل با ورود اسنپ به این صنعت، خدمات گروه اسنپ به حوزه حمل‌ونقل بین جاده‌ای و حمل‌ونقل سنگین نیز توسعه یابد. به‌نظر می‌آید منظور اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس از «حمل و نقل بین جاده‌ای» همان حمل و نقل بین شهری باشد؛ البته ورود سرویس‌های حمل و نقل اشتراکی آنلاین به این دو حوزه اتفاق بی‌سابقه و عجیبی نیست؛ همین حالا اوبر، پیشگام تاکسی‌های آنلاین، سرویس «Uber Intercity» برای سفرهای بین‌شهری و سرویس «Uber Freight» برای حمل و نقل سنگین را ارائه می‌کند.

اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس در جریان جدیدترین اقدامات و فعالیت‌های ایرانسل در توسعه زیرساخت‌های شبکه ملی اطلاعات و ارائه خدمات دیجیتال قرار گرفتند. در همین زمینه، گزارشی از اقدامات انجام شده در مرکز عملیات شبکه (NOC) و «سامانه بومی نگه‌داری دیجیتال شبکه (Digital Maintenance)» ایرانسل، اقداماتی در ایجاد زنجیره خدمات دیجیتال برای توانمندسازی کسب‌وکارهای دیجیتال و نیز راهکارهای هوشمند ایرانسل مبتنی بر کلان‌داده، از جمله طرح مدیریت ترافیک با استفاده از هوش مصنوعی بر بستر شبکه 5G ارائه شد.

رئیس کمیسیون صنایع مجلس همچنین بر لزوم بررسی چالش‌های توسعه شبکه ملی اطلاعات در مجلس شورای اسلامی و تصویب قوانین مورد نیاز تأکید کرد. اعضای کمیسیون با توجه به سوابق و تجربیات ایرانسل، خواستار همکاری این اپراتور در تدوین سند جامع و بالادستی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات شدند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات