فروش اینترنت نامحدود از مرداد ماه آغاز می‌شود

یک‌شنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
طبق اعلام وزیر ارتباطات از مردادماه امسال فروش اینترنت به صورت حجمی متوقف می‌شود و کاربران با خرید اشتراک ثابت می‌توانند به صورت نامحدود از اینترنت استفاده کنند.
تبلیغات

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد فروش اینترنت به صورت حجمی به دلیل افزایش استفاده‌ی کاربران از اینترنت، متوقف خواهد شد و کاربران با خرید اشتراک ثابت می‌توانند به هر میزان که بخواهند از اینترنت استفاده کنند. به گفته‌ی واعظی این تصمیم برای فروش اینترنت ثابت ADSL و اینترنت ثابت TD LTE گرفته شده است. 

واعظی به اتمام زودهنگام اینترنت‌های حجمی و دغدغه‎‌ی کاربران بابت گیگ خوری اشاره کرد و گفت: 

ما معتقدیم که حجم خوری اینترنت وجود ندارد و علت این ادعا این است که در گذشته سرعت دسترسی به دیتا کند بود و به همین دلیل یک ویدئو با سرعت پایین دانلود می‌شد؛ اما هم‌اکنون کاربران ویدئو را به صورت آنلاین می‌بینید و متوجه میزان مصرف حجم اینترنت نمی‌شوند. با توجه جدی‌شدن استفاده از سایت‌های چندرسانه‌ای، اینترنت حجمی دیگر کاربردی نیست.

وزیر ارتباطات تشریح کرد که اپراتورهای موبایل از قبل طرح‌های مختلفی را برای کاربران در نظر گرفته‌اند، به صورتی که هر کاربر با پرداخت مبلغی ثابت به صورت قراردادی ماهانه یا سالانه هر میزان که بخواهد اینترنت استفاده کند، اما این موضوع هنوز برای اپراتورهای ثابت اتفاق نیوفتاده است. به گفته‌ی واعظی این تصمیم در راستای تشویق مردم برای استفاده‌ی مردم از سایت‌های داخلی با سرعت و کیفیت و همچنین تعرفه‌ی مناسب اتخاذ شده است؛ به همین دلیل وزارت ارتباطات درصدد است تا سیاست فروش اینترنت تغییر کند و ترافیک بر بستر شبکه ملی اطلاعات با سرعت و کیفیت بالا و قیمت مناسب به کاربران ارائه شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات