اینترنت حجمی به طور کامل حذف می‌شود

چهارشنبه ۷ تیر ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
دولت در حال تدوین مصوبه‌ای است که به فروش اینترنت حجمی در بازار ADSL  پایان دهد و به فروش سرویس‌های نامحدود در این بخش روی آورد.
تبلیغات

وزیر ارتباطات در صفحه اینستاگرامی خود از تدوین مصوبه‌ای برای پایان فروش اینترنت حجمی خبر داد. واعظی اعلام کرده است که به دنبال اجرای طرحی است که تا قبل از اتمام عمر دولت یازدهم، مدل قیمت گذاری اینترنت ثابت تغییر کند. این موضوع درباره‌ی بسته‌های اینترنتی اپراتورهای موبایل صدق نخواهد کرد و تنها قرار است مدل قیمت‌گذاری اینترنت ثابت تغییر کند .

به تعبیر واعظی، این امر گامی برای احیای حقوق مصرف‌کننده و حمایت از تولید کننده داخلی است.

به گفته‌ی روابط عمومی یکی از اپراتورها، در مصوبه‌ی ۲۴۹ رگولاتوری بنا بر این است که اپراتورها برخی بسته‌های موبایلی خود را حذف کنند یا آنها راتغییر دهند. بسته‌های ارائه شده به ازای هر گیگابایت کمتر از ۳ هزار تومان هستند. این تغییرات واکنش اعتراض آمیز کاربران را به دنبال داشت و وزیر به این اعتراضات واکنش نشان داد. به دستور وزیر اپراتورها فعلا از اجرای این طرح دست نگه داشته‌اند و حتی بسته‌هایی نیز به مناسبت عید فطر ارائه کردند.

سخنگوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره‌ی پست اینستاگرامی واعظی توضیحاتی ارائه کرده است. محمدرضا فرنقی‌زاد به دو موضوع در این پست اشاره کرد. موضوع اول مربوط به اپراتورهاست که قرار است بسته‌های جدیدی را ارائه دهند و موضوع دوم مربوط به شرکت‌های ارائه دهنده‌ی ADSL  است که قرار است توقف فروش حجمی اینترنت توسط آنها در دستور کار قرار بگیرد. این موضوع در حال حاضر تنها در حد پیشنهاد است و در کمسیون مربوط مطرح نشده است.

معاون سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی‌ قبلا راجع به طرح‌های معمول جهانی گفته بود ارایه اینترنت ثابت به صورت حجمی در دنیا مرسوم نیست. شاهکوه درباره‌ی حذف محدودیت سرویس حجمی گفت :

 محتوا با حجم بیشتر باید راحت‌تر به دست مردم برسد و محدودیت‌های حجم حذف شود؛ زیرا الگوی مصرف اینترنت ایرانی‌ها نشان می‌دهد مشترکان فعلی بیشتر سرویس‌های حجیم ویدیویی و داخلی را مورد استفاده قرار می‌دهند.

حذف اینترنت حجمی در ایران می‌تواند یکی از مهمترین اتفاقات چند ‌سال اخیر فناوری اطلاعات کشور باشد و رضایت کاربران را فراهم کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات