افشاگران درباره آیپد مینی نسل جدید اپل چه می‌گویند؟

شنبه ۱۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۱:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
آی پد مینی 2021 در دست
نسل بعدی آیپد مینی اپل احتمالاً به‌زودی با ویژگی‌های ارتقایافته‌ از راه خواهد رسید.
تبلیغات

شایعات می‌گویند که احتمالاً تا پایان سال ۲۰۲۴ نسخه‌ی جدیدی از آیپد مینی با نمایشگر بهتر، عملکرد سریع‌تر و ویژگی‌های بیشتر عرضه خواهد شد.

آیپد مینی ۶ در سپتامبر ۲۰۲۱ (شهریور و مهر ۱۴۰۰) معرفی شد و تاکنون به‌روزرسانی نشده است. در ادامه نگاهی به برخی از ویژگی‌های فاش‌شده از کوچک‌ترین تبلت اپل می‌اندازیم.

نمایشگر جدید

گفته می‌شود که مشکل اسکرول ژله‌ای (Jelly Scrolling) در نمایشگر آیپد مینی نسل بعدی برطرف خواهد شد.

پدیده‌ی اسکرول ژله‌ای زمانی رخ می‌دهد که بخشی از صفحه‌نمایش نسبت‌ به بخش دیگر نرخ نوسازی متفاوتی داشته باشد. در چنین شرایطی، هنگامی‌ که کاربر به‌سرعت اسکرول می‌کند، جلوه‌ی لرزان ناپایداری شبیه حرکت ژله مشاهده خواهد کرد.

اپل جهت کاهش اثر اسکرول ژله‌ای، جهت‌گیری صفحه‌نمایش آیپد مینی را تغییر می‌دهد. با وجود این، نرخ نوسازی نمایشگر آیپد مینی ۷ همچنان محدود به ۶۰ هرتز خواهد بود و از پنل LCD استفاده خواهد کرد.

عملکرد سریع‌تر

آیپد مینی نسل بعدی دارای عملکرد سریع‌تری خواهد بود. در حالی که آیپد مینی ۶ توسط تراشه‌ی A15 Bionic تغذیه می‌شود، افشاگری قابل اعتماد گفته است که مدل جدید از A16 Bionic استفاده خواهد کرد.

ارتقای پردازنده چندان چشمگیر نیست و عملکرد A16 همچنان پشت سر تراشه‌های A17 و A18 موجود در گوشی آیفون خواهد ماند. با این حال، کاربران می‌توانند انتظار بهبود کلی در عملکرد CPU و GPU را داشته باشند. نتایج بنچمارک نشان داده که A16 Bionic حدود ۱۰ درصد سریع‌تر از A15 Bionic است.

تغییرات دیگر

برخی قطعات آیپد مینی ۷ به‌روزرسانی می‌شوند و این دستگاه از Wi-Fi 6E و بلوتوث ۵٫۳ پشتیبانی خواهد کرد.

گفته می‌شود آیپد مینی ۷ در رنگ‌های جدیدی در دسترس خواهد بود. آیپد مینی فعلی در رنگ‌های بنفش، ستاره‌ای، صورتی و خاکستری عرضه می‌شود.

آیپد مینی ۷ دارای دوربین ارتقایافته‌ای در مقایسه‌ با نسل قبل خواهد بود، اما جزئیات دقیق‌تری از تغییرات سخت‌افزاری و قیمت تبلت جدید اپل در دست نیست.

با نگاهی به آینده، انتظار می‌رود اپل نمایشگرهای OLED پیشرفته‌تر را به آیپد مینی بیاورد. علاوه‌براین، شایعاتی مبنی‌بر ساخت آیپد مینی تاشدنی وجود دارند، اما تا آن زمان سال‌ها فاصله داریم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات