قدرت‌نمایی تراشه A14 اپل در بنچمارک‌های جدید

یک‌شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
نتایج بنچمارک آیپد جدید، نشانگر ارتقای ۲۰ درصدی عملکرد تراشه A14 در مقایسه با تراشه A13 اپل است.
تبلیغات

اپل در ۱۵ سپتامبر (۲۵ شهریور) جدیدترین محصولات خود ازجمله تبلت آیپد ایر مدل ۲۰۲۰ را به علاقه‌مندان معرفی کرد؛ تبلتی که نسبت به نسل پیشین با پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای همراه بود که می‌توان به برخورداری از تراشه نسل جدید A14 بیونیک اشاره کرد.

با وجود اینکه هنوز تا زمان عرضه آیپد ایر مدل ۲۰۲۰ به بازار فاصله داریم؛ اما مدلی از تبلت جدید کوپرتینویی‌ها در بنچمارک گیک‌بنچ رؤیت شده است که عملکرد تراشه A14 اپل را به رخ می‌کشد. تراشه A14 اهمیت فراوانی برای کوپرتینویی‌ها دارد؛ زیرا در محصولات مهمی ازجمله سری آیفون ۱۲ قرار است استفاده شود.

در مقایسه‌ای جالب میان بنچمارک آیپد ایر مدل ۲۰۲۰ با تراشه A14 و آیفون ۱۱ پرو مجهز به تراشه A13 می‌توان مشاهده کرد که آیپد ایر جدید در آزمایش تک‌هسته‌ای با کسب امتیاز ۱،۵۸۳ توانسته ۱۸ درصد عملکرد بالاتری داشته باشد. جالب است بدانید که تراشه A14 در آزمایش تک‌هسته‌ای نسبت به اکسینوس ۱۰۰۰ (با امتیاز ۱،۱۵۹) و اسنپدراگون ۸۷۵ (با امتیاز ۱،۱۵۹) نیز در جایگاه بهتری قرار دارد.

بنچمارک آیپد ایر 2020

نتایج به‌دست آمده در آزمایش چندهسته‌ای نیز بیانگر پیشرفت قابل‌توجه تراشه A14 نسبت به نسل پیشین است. آیپد ایر مدل ۲۰۲۰ توانسته در آزمایش چندهسته‌ای با کسب امتیاز ۴،۱۹۸ عملکردی در حدود ۲۰ درصد بهتر نسبت به آیفون ۱۱ پرو با تراشه A13 داشته باشد. کسب چنین امتیازی با تراشه A14 در حالی رقم می‌خورد که اکسینوس ۱۰۰۰ در آزمایش چندهسته‌ای امتیاز ۴،۲۵۰ و اسنپدراگون ۸۷۵ نیز در چنین آزمایشی امتیاز ۴،۰۹۰ را کسب کرده‌اند.

درواقع نتایج نشان می‌دهد تراشه A14 از نظر عملکردی حداقل با درنظرگرفتن بنچمارک گیک‌بنچ در رده‌ای بین اکسینوس ۱۰۰۰ و اسنپدراگون ۸۷۵ قرار دارد. بااین‌حال، عواملی مانند نرم‌افزار و همچنین میزان و نوع حافظه رم و حافظه داخلی می‌تواند روی عملکرد دستگاه مجهز به هریک از تراشه‌های نامبرده تأثیر به‌سزایی داشته باشد.

باید در نظر داشت که کسب چنین امتیازی توسط آیپد ایر مدل ۲۰۲۰ به‌معنی هم‌رده بودن آن با سری گوشی آیفون ۱۲ نیست و انتظار می‌رود گوشی‌های هوشمند اپل از عملکرد نسبتا بالاتری برخوردار باشند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات