مایکروسافت، تبلت‌های ۸۰ اینچی مبتنی بر ویندوز ۸ را برای کاربردهای اداری پیشنهاد می‌کند

یک‌شنبه ۷ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۷:۴۱
مطالعه 3 دقیقه
استیو بالمر، مدیرعامل مایکروسافت را تصور کنید که در دفتر کارش در ردموند با دست‌های بزرگش یک صفحه ۸۰ اینچی که پنجره‌های "قالب مترو" آن را پوشانده را لمس می‌کند. بله! بالمر در دفتر کارش یک تبلت ۸۰ اینچی ویندوز ۸ دارد که برایش جای تلفن هوشمند، وایت بورد، ویدئو پروژکتور، دفتر یادداشت و کامپیوتر را گرفته است. مایکروسافت در نظر دارد این تبلت ۸۰ اینچی (اگر باز هم نامش را تبلت بدانیم) را به بازار عرضه کند.
تبلیغات

فرانک شاو، نایب رییس مایکروسافت، دفتر کار مدیرعامل مایکروسافت، استیو بالمر را اینگونه توصیف کرد:

«استیو بالمر یک تبلت ۸۰ اینچی ویندوز ۸ در دفتر خود دارد. وی از تلفن و دفتر یادداشت‌هایش راحت شده است. این تبلت لمسی است و روی دیوار اتاق وی نصب شده است»

اما در حالی که این گفته‌ها تصویری جالب از استیو بالمر را به ما می‌دهد که با دستان بزرگ خود روی یک صفحه بزرگ با رابط کاربری مترو شبیه ویندوز فون ضربه می‌زند، این سناریو برای عموم نیز عملی خواهد شد.

شاو در ادامه گفت: «این وسیله وایت بورد و ابزار دریافت و ارسال ایمیل اوست و دستگاهی است که قصد داریم آن را در بازار به فروش برسانیم»

این دستگاه با تلویزیون لمسی ۸۰ اینچ Aqous شارپ که ابتدای امسال در نمایشگاه CES لاس وگاس معرفی شد، متفاوت است. شاو این گونه تصریح کرد که مدلی که بالمر از آن استفاده می‌کند و مایکروسافت آن را توسعه خواهد داد، توسط کمپانی دیگری ساخته می‌شود، اما مجهز به ویندوز ۸ خواهد بود»

مایکروسافت برنامه‌های متعددی برای ویندوز ۸ دارد. سیستم‌عامل جدید مایکروسافت به معنای واقعی کلمه برای اجرا هم روی تبلت‌ها و هم PC‌ و لپ‌تاپ‌ طراحی شده است. ویندوز ۸ می‌تواند با CPU‌های کم مصرف مبتنی بر معماری ARM که در گوشی‌های هوشمند نیز استفاده می‌شود کار کند، همچنین با پردازنده‌های رایج که توسط اینتل و AMD برای دسکتاپ طراحی شده‌اند نیز سازگار است. تبلت ۸۰ اینچی دیواری نیز یک سایز دیگر از تبلت‌هاست که با این سیستم‌عامل کار می‌کند.

شاو اظهار داشت که شاید این محصول نیز مانند Surface مایکروسافت فروش بالایی نداشته باشد. وی در این باره می‌گوید: «این محصول فعلا محصولی نیست که مصرف‌کننده زیادی داشته باشد، اما با نگاهی به گذشته می‌فهمیم که بعضی محصولات همین طور آغاز می‌شوند و به موفقیت می‌رسند... ما دو سال بعد به آینده نمایشگر‌هایی که کامپیوتر نیستند خواهیم خندید».

«همه نمایشگر‌ها باید لمسی باشند، هر نمایشگری باید یک کامپیوتر نیز باشد و علاوه بر قابلیت نمایش تصاویر، باید قادر باشد اطراف خود را نیز ببیند. این راهی است که دنیا در آن گام بر می‌دارد و نمایشگر‌های لمسی در ابعاد بزرگ و کوچک، سایز دیواری و رومیزی موجود خواهند بود».

کلیه مقالات مرتبط با ویندوز ۸ را در آدرس: zoomit.ir/windows/ مشاهده کنید.

در ماه ژوئن یک نسخه پیش نمایش مصرف کننده از Windows 8 عرضه خواهد شد، که انتظار می‌رود پس از آن در سال جاری نسخه عمومی و نهایی آن نیز منتشر گردد. هنوز هیچ زمان خاصی برای عرضه تبلت ۸۰ اینچی اعلام نشده است، از طرفی هم نمی‌دانیم آیا باید یک تبلت ۸۰ اینچی را همچنان تبلت بنامیم یا خیر.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات