اپل پادکست‌ها را به متن تبدیل می‌کند؛ اولین نشانه از هوش مصنوعی آیفون؟

جمعه ۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
آیکون اپلیکیشن پادکست آیفون
قابلیت تبدیل پادکست به متن که در iOS 17.4 ارائه می‌شود، احتمالاً مبتنی‌بر هوش مصنوعی آیفون است.
تبلیغات

اپل اعلام کرده‌ است که به زودی پادکست‌ها را به طور خودکار به متن تبدیل می‌کند تا کاربران بیشتری بتوانند از اپیزودهای مورد‌ علاقه‌شان لذت ببرند.

اپلیکیشن پادکست گوشی آیفون این امکان را به تولیدکنندگان پادکست می‌دهد که خودشان هر قسمت را به متن تبدیل کنند که در این صورت متن از دقت بیشتری برخوردار خواهد بود. حالت دوم این است که وظیفه‌ی رونویسی پادکست به اپل محول شود.

قابلیت تبدیل پادکست به متن توسط آیفون

زمانی که هر قسمت آپلود می‌شود، نرم‌افزار اپل پادکست شروع به ایجاد یک رونوشت از آن قسمت خواهد کرد؛ طبیعی است که این روند باعث ایجاد تأخیر کوتاهی در زمان انتشار هر اپیزود گردد. اپل نگفته است که ایجاد رونوشت به‌صورت دستی انجام می‌شود یا با اتکا بر هوش مصنوعی.

افرادی که مشتاق هستند بلافاصله بعد از انتشار، پادکست مورد علاقه‌ی خود را گوش کنند، اگر می‌خواهند به متن نیز دسترسی داشته باشند باید برای مدت زمان نامشخصی صبر کنند.

حداقل ۲۴ ساعت زمان خواهد برد تا فرایند تبدیل پادکست به متن توسط اپل تکمیل شود. هر چقدر اپیزود طولانی‌تر باشد، فرایند تبدیل پادکست به متن نیز طولانی‌تر خواهد شد.

متن ‌آهنگ‌ها و پادکست‌هایی که افراد در آن در حال صحبت کردن با یکدیگر هستند، ممکن است به خوبی به متن تبدیل نشوند. همچنین اگر بخشی از یک اپیزود توسط صداهای اضافه‌شده تغییر یابد، آن اپیزود رونویسی نمی‌شود.

هر اپیزود تنها درصورت رعایت قوانین اپل به متن تبدیل می‌شود و یکی از الزامات آپلود فایل‌ها این است که با فرمت VTT یا SRT بارگذاری شوند.

قابلیت جدید اپل در بهار ۲۰۲۴ به زبان‌های انگلیسی، آلمانی، اسپانیایی و فرانسوی در بیش از ۱۷۰ کشور راه‌اندازی خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات